Skontaktuj się z nami
+48 573 503 972

Jak wygląda współpraca z ITrix?

zdjęcie-artykuł

Łukasz Bąkowski

Zastanawiasz się jak przebiega współpraca z ITrix?

W tym artykule znajdziesz etapy i kroki, które przechodzą klienci na początku współpracy z ITrix, jakie pytania zadajemy w trakcie konsultacji i jak przebiega proces wdrożenia

Pierwszy kontakt

Krok

Zaraz po wpłynięciu zgłoszenia nasz firmowy opiekun wykonuje telefon do klienta i dokładnie bada jego potrzeby w celu jak najlepszego przygotowania się do współpracy. 

Podczas takiego badania potrzeb wypytujemy się z reguły o:

  • stan obecny firmy
  • narzędzia z których obecnie się korzysta 
  • plany dotyczące przyszłości firmy, czyli oczekiwania klienta dzięki usprawnieniom Bitrixa

Krok

Następnie jest bezpłatna konsultacja, która jest punktem kulminacyjnym, gdyż to na niej 

  • pokazujemy w praktyce działanie systemu na podstawie wcześniej przeprowadzonego badania, 
  • odpowiadamy na pytania, 
  • rozwiewamy wątpliwości klienta, 
  • a także dobieramy pasującą do potrzeb licencję i/lub pakiet wdrożeniowy, często też umawiamy terminy przyszłych działań

Chcesz dowiedzieć się jakiej licencji i wdrożenia Bitrix24 potrzebujesz?

Ustalmy to razem na spotkaniu!

konsultacja-bitrix24
Dlaczego warto umówić się na bezpłatną konsultację Bitrix24?

O czym rozmawiamy na darmowej konsultacji?

  • Odpowiadamy na pytania związane z Bitrix'em oraz współpracą z nami. Wyjaśniamy funkcjonalność Bitrix24, opisujemy krok po kroku cały proces współpracy z nami (bez nawijania makaronu na uszy), a czasami nawet pomagamy rozwiązać drobne, podstawowe problemy.
  • Prezentujemy możliwości systemu (zarówno ogólnie, jak i indywidualnie, jeśli poznamy potrzeby klienta)

Czytaj więcej...

Etapy współpracy

Wybór licencji

Licencja otwiera dostęp do możliwości i funkcji Bitrix24. Wybierz odpowiednią licencję, żeby otworzyć drzwi do systemu.

Analiza przedwdrożeniowa

To opcjonalny etap, na którym dokładnie oceniamy obecne procesy biznesowe, systemy i cele organizacji, które mają być wspierane przez nowy system.

Wdrożenie

Wdrożenie to dostosowanie systemu do Twojej firmy. Na tym etapie konfigurujemy funkcje, tworzymy spersonalizowane procesy i szkolimy pracowników.

Możliwe jest pominięcie niektórych etapów powyższej ścieżki, np. w przypadku, gdy firma ma już licencję i potrzebuje wdrożenia tylko niektórych funkcji.

Wybór licencji na bezpłatnej konsultacji

Na bezpłatnej konsultacji pomagamy dobrać licencję Bitrix24, która spełni wszystkie wymagania firmy. Ważne jest, abyśmy uwzględnili perspektywę przyszłości, aby uniknąć konieczności częstej zmiany wersji licencji.

Nie możemy od razu, bez konsultacji, określić, która licencja jest najlepsza dla waszego przypadku, ponieważ zależy to od wielu czynników, takich jak:

  • liczba osób korzystających z Bitrix24,
  • liczba lejków w CRM,
  • rodzaj i złożoność automatyzacji, które mają wspierać pracę z systemem,
  • i wiele innych.
Jedno z najczęściej zadawanych pytań do nas brzmi: "Którą licencję Bitrix24 wybrać?". Nagraliśmy odcinek, w którym szczegółowo omówiliśmy czynniki wpływające na wybór licencji oraz różnice między poszczególnymi wersjami.

Kupując licencję od ITrix, otrzymujesz zapełnioną aktywację licencji, podstawową konfigurację oraz pakiet darmowych godzin konsultacyjnych, zależny od wersji licencji. Całościowe wdrożenie Bitrix24 nie jest w cenie zakupu licencji.

analiza-wdrozenia-bitrix24

Analiza przedwdrożeniowa - opcjonalny etap

To opcjonalny etap przed wdrożeniem, na którym dokładnie oceniamy obecne procesy biznesowe, systemy i cele organizacji, które mają być wspierane przez nowy system.

Dlaczego jest opcjonalna?
Ponieważ wdrożenie systemu może być techniczne i wymagać mniej dostosowań pod firmę, np. integracji poczty, kalendarza, czy prostego CRM-a. Analiza nie jest również potrzebna, jeśli zamawiacie szkolenia dla zespołu.

Czytaj, z których etapów się składa...

Możliwości wdrożenia Bitrix24

Umożliwiamy naszym klientom wdrożenie systemu na kilka sposobów:

  • Samodzielnie - kurs “Od zera do Bitrix24 bohatera”.
  • Wdrożenie wybranych rozwiązań na podstawie gotowych szablonów - “Narzędziownik ITrix”
  • Wdrożenie spersonalizowanego projektu odpowiadającego na potrzeby klienta - pakiety wdrożeniowe. Proces takiego wdrożenia jest opisany poniżej.

kurs-bitrix24

Jak samodzielnie wdrożyć Bitrix24? - Kurs o Bitrix24

Wiele opinii krążyło na rynku na temat Bitrix24. Ludzie mówili, że to potężne narzędzie, ale nieco trudne w opanowaniu. Na polskim rynku brakowało materiałów, które by rzeczywiście pokazały, jak używać Bitrix24 od podstaw i jak je wdrożyć w firmie.

Dlatego postanowiliśmy stworzyć kurs "Od zera do Bitrix24 bohatera". Dzięki niemu możesz szybko nauczyć się tego systemu i zaimplementować go samodzielnie

Odbierz dostęp do darmowych modułów...

Standardowy proces wdrożeniowy

Chcielibyśmy na początku wyjaśnić na jakich zasadach działamy podczas wdrożenia: 

Po pierwsze, nie jest to umowa długoterminowa, a działania w miesięcznych sprintach. Jeżeli uznaliście, że nasze wdrożenie spełniło wszystkie wasze potrzeby, to możecie po każdym z takich miesięcznych sprintów zakończyć współpracę i nie dokupywać kolejnego pakietu, co daje dużą wygodę i elastyczność.

Lub możecie przejść do dalszych działań wdrożeniowych.

Zazwyczaj proces wdrożenia w ITrix składa się z pięciu etapów:

Nie wiesz, które wdrożenie będzie dla Ciebie odpowiednie?

Pomożemy Ci z tym!

Wybór wersji Bitrix24


Bez tego nie jesteśmy w stanie zacząć działać. Wybór wersji jest ważny ze względu na to, że musimy wiedzieć jakie możliwości pod względem wdrożenia mamy, gdyż każda z wersji/pakietów zawiera inne mniej lub bardziej zaawansowane funkcje. 

Wybór wersji jest też ważny abyśmy określili czasochłonność całego procesu wdrożenia i jego koszty, ponieważ do każdej z licencji dodajemy darmowe godziny wdrożeniowe, lecz ich ilość jest zależna od rodzaju pakietu.

Przeczytaj o tym na naszym blogu: Licencja Bitrix24 od ITrix


Aktywacja licencji i podstawowa konfiguracja na start


Ten etap następuje zaraz po zaksięgowaniu płatności - klient otrzymuje od nas instrukcję dodania partnera Bitrix24 do swojego systemu, i ewentualnie jeśli nie ma swojego konta to także link do założenia go i po dodaniu nas do systemu aktywujemy pakiet dla klienta - dzięki któremu otrzymują oni darmowy pakiet godzin, w ramach którego możemy rozpocząć podstawową konfigurację i wdrożenie checklisty bezpieczeństwa.

Chociaż często proces Aktywacji nie musi prowadzić do podstawowej konfiguracji, a do wdrożenia konkretnych rozwiązań lub można pozostawić godziny na późniejsze etapy.

Na tym etapie klient otrzymuje swojego dedykowanego opiekuna wdrożenia, z którym ustala już swoje przyszłe spotkania i otrzymuje do niego kontakt w razie problemów.


Start wdrożenia i warsztat ustalenie priorytetów


Pierwsze spotkanie/spotkania z opiekunem wdrożenia, które zwykle polegają na mapowaniu procesów firmowych, ustalaniu priorytetów wdrożenia (rozwiązań, które klient chciałby mieć wdrożone w pierwszej kolejności - najszybciej i najważniejsze rzeczy). 

Na tych spotkaniach/spotkaniu też często ustala się strukturę firmy, dodaje uprawnienia, zaczyna jakąś wstępną konfigurację.


Wdrożenie priorytetu oraz testowanie


Wdrażanie priorytetu to już czysto nasze działanie w systemie klienta i dodawanie rozwiązań, które ustaliliśmy w etapie 3, ale także etap, w którym odwołujemy się do uwag klientów, poprawiamy rozwiązania, które nie działały do tej pory, rozwiewamy wątpliwości. Często też prosimy o możliwość uczestnictwa w spotkaniach na tym etapie także któregoś z handlowców aby również oni mogli poznać działanie systemu, bo nie sztuką jest wdrożyć sam system, kiedy i tak nikt nie będzie z niego korzystał. 

Warto też dodać tutaj, że klienci będą cały czas widzieli co zmieniamy w formie:

  • spotkań z nami, na których działanie wprowadzonych rozwiązań pokażemy w czasie rzeczywistym
  • na nagraniach, które dla nich wykonamy, jeśli wdrożenie było przeprowadzone poza spotkaniami 

Klienci widzą zmiany i je testują w czasie rzeczywistym, tak więc już w trakcie wdrożenia często mogą zaczynać korzystać z systemu.


Wybór następnego priorytetu lub wsparcie powdrożeniowe


Dwie drogi, którymi może pójść klient, który już ma wdrożony system. 

Pierwsza to zakup kolejnego pakietu, podczas którego skupiamy się na jakimś kolejnym priorytecie lub rozwiązaniach, które klient zaproponuje. 

Druga to wsparcie powdrożeniowe, które klienci kupują w mniejszych pakietach (2H-4H), aby mieć zawsze pewność, że mogą liczyć na pomoc partnera w dowolnym momencie.

Jest też trzecia droga, bardzo optymistyczna, w której klient po prostu kończy współpracę wdrożeniową i od teraz mamy jedynie relację partnerską polegającą na odnawianiu licencji z nim. Za każdym kupnem licencji otrzymuje po raz kolejny ten sam pakiet wdrożenia darmowy, i to w jego zakresie działa, jeśli czegoś potrzebuje lub pojawi się jakiś problem z Bitrixem.


Przydatne materiały na naszym blogu

Chcesz sprawdzić czy Bitrix24 ma to, czego potrzebuje Twoja firma?