Skontaktuj się z nami
+48 573 503 972

Analiza przedwdrożeniowa systemu Bitrix24: klucz do skutecznego wdrożenia

zdjęcie-artykuł

Angelina Shuliak

Każda firma chce, żeby jej system do zarządzania był idealnie dopasowany do wymagań i aktualnych procesów firmowych.

Tego nie da się osiągnąć bez trzech rzeczy: dobrego systemu, który oferuje elastyczność rozwiązań, wypisania wymagań, potrzeb i procesów, a także wdrożenia systemu zgodnie z ustalonymi kryteriami.

Musimy też uwzględnić to, że procesy firmowe ciągle ulegają zmianom i muszą być łatwe do aktualizowania w systemie.

Wybraliśmy program i chcemy już go wdrożyć, czy to jest błąd? W większości przypadków, tak! I takie wdrożenie rzadko kończy się powodzeniem.

W tym artykule przeczytasz o tym, co należy zrobić zanim wdrożysz system i co się stanie, jeżeli ominiesz ten etap. 

Data publikacji: 14 listopada 2023

Dobry system z elastycznymi rozwiązaniami = Bitrix24

Jak już wspominaliśmy, jednym z warunków powodzenia przy wdrożeniu jest wybór systemu, który sam dostosuje się do potrzeb firmy. Taką elastyczność oferuje Bitrix24. Jest to kompleksowy system, który zawiera narzędzia do zarządzania sprzedażą, dokumentami, księgowością, zadaniami i projektami, i jeszcze wiele innych instrumentów.


I co ważne, że każde z tych narzędzi możemy dowolnie zmieniać i dostosowywać do naszej firmy. Jeżeli chcesz przeczytać więcej o tym, czym jest Bitrix, zajrzyj TUTAJ.

 Analiza przedwdrożeniowa Bitrix24: co to i dlaczego jest ważna? 

Analiza przedwdrożeniowa jest ważnym krokiem przygotowawczym przed wdrożeniem systemu CRM, takiego jak Bitrix24. Obejmuje ona dogłębne zrozumienie potrzeb, celów i procesów firmy w celu dostosowania systemu do określonych wymagań.

 

Czym jest analiza przedwdrożeniowa?

Analiza przedwdrożeniowa Bitrix24 to dogłębna ocena istniejących procesów biznesowych, systemów i celów organizacji, które mają być wspierane przez nowy system. Jest to okres zbierania informacji, identyfikowania luk, ustalania oczekiwań i planowania, jak najlepiej wykorzystać funkcjonalność systemu. 

Dlaczego jest to ważne? 

Personalizacja: eliminując niepotrzebne funkcje, można skupić się na ważnych dla firmy obszarach. 

Minimalizacja ryzyka: zrozumienie wyzwań i przygotowanie właściwej strategii zapobiegnie niepowodzeniu wdrożenia. 

Optymalizacja wydajności: pomoc w zidentyfikowaniu obszarów, w których nowy system może poprawić produktywność i wydajność. 

Chcesz ustalić cele wdrożenia i dobrze zmapować procesy firmowe?

Skontaktuj się z nami, pomożemy Ci w tym!

Jak przebiega analiza przedwdrożeniowa?

W ITrix analiza przedwdrożeniowa jest bardzo ważnym etapem, na którym dużo rozmawiamy z firmą klienta, uwzględniamy perspektywy jak właściciela, tak i pracowników, żeby przejście na korzystanie z Bitrix24 było maksymalnie łatwe i zrozumiałe. 

Analiza przedwdrożeniowa w ITrix składa się z takich etapów:

analiza-przedwdrożeniowa-bitrix24
wdrożenie-bitrix
analiza-wdrożenie-bitrix
bitrix-itrix

Na czwartym etapie przekazujemy klientowi dokumentację, która zawiera szczegółowo rozpisany proces, który jest dla klienta priorytetowy do wdrożenia wraz z automatyzacjami, zadaniami, które musi wykonać na poszczególnych etapach człowiek . A także ze sposobem działania innych rozwiązań, które wokół tego procesu będą wykonywane i będą go wspomagać, np. telefonia VOIP, generowanie dokumentów, integracja poczty.

Te informacje są niezwykle ważne także dla wdrożeniowca, który na podstawie zaakceptowanych przez klienta procesów, będzie ich wdrażał w systemie. 

Wynikiem analizy jest praca koncepcyjna, którą wdrożeniowiec musiałby wykonywać samodzielnie. A zamiast tego robi to analityk z backgroundem wdrożeniowym, dzięki czemu sam wdrożeniowiec poświęci więcej czasu na wdrożenie i jeszcze lepszą optymalizację rozwiązań systemu dla Was!

Dodatkowe wskazówki dla Was

Jeżeli chcecie dobrze wdrożyć Bitrix'a razem z ITrix, skorzystajcie z tych wskazówek! 

1 Wskazówka

Odpowiedz na pytanie: „Dlaczego wdrożenie systemu jest ważne dla mojej firmy na tym etapie jej rozwoju?”

2 Wskazówka

Zastanówcie się, jakie macie oczekiwania i jak chcecie, żeby system działał. Jeżeli macie rozpisane procesy lub materiały, które pozwolą wdrożeniowcom poznać Waszą firmę to będzie to na pewno pomocne.

3 Wskazówka

Na warsztat z ITrix zaproście osób, które znają procesy i które będą korzystały z Bitrix'a. Przeważnie jest to od 2 do 5 osób z firmy.

PODSUMOWANIE

Wdrożenie systemu Bitrix24 może być kluczowe dla sukcesu firmy, ale jego skuteczność zależy od solidnej analizy przedwdrożeniowej.


Odkryj, jak ten krok stanowi fundament udanego wdrożenia, pozwalając na lepsze zrozumienie potrzeb, optymalizację procesów i osiągnięcie pełnego potencjału platformy Bitrix24.

Pomożemy Ci przeprowadzić analizę przedwdrożeniową, zmapować procesy (na to mamy specjalny szablon) i ustalić konkretne cele!

Skontaktuj się z nami, zamawiając darmową konsultację!

O wdrożeniu Bitrix'a na naszym blogu:

autor-artykułu

O autorze

Angelina Shuliak jest specjalistką ds. marketingu w ITrix. Wspólnie z Olą zarządzają działem marketingu niemal od początku istnienia firmy, a jak same mówią, są "dream teamem".

"Dużo się uczymy, testujemy nowe narzędzia i podejścia, a dzięki temu, że sami korzystamy z Bitrix24, piszemy merytoryczne artykuły na ten temat, chociaż czasem korzystamy z wskazówek od działu IT."

Angelina ceni otrzymywanie feedbacku od zespołu, zwłaszcza gdy klienci korzystają z naszych treści i dzielą się swoimi potrzebami. Jest również autorką naszych e-booków, które możesz znaleźć w artykułach na blogu.

Też chciałbyś wdrożyć system kompleksowo i opłacalnie?
Umów się na bezpłatną konsultację!