Skontaktuj się z nami
+48 573 503 972

Czym się różnią licencje Bitrix24: Standard a Professional?

zdjęcie-artykuł

Jarosław Kałasz

W Bitrix24 dostępne są różne wersje licencji, ale to licencje Standard i Professional przyciągają najwięcej uwagi naszych klientów. Otrzymujemy mnóstwo pytań dotyczących różnic między tymi dwiema wersjami, dlatego postanowiliśmy przyjrzeć się im bliżej. 

W tym artykule omówimy kluczowe różnice pomiędzy licencją Standard a Professional, abyś mógł podjąć świadomą decyzję dotyczącą wyboru najlepszej opcji dla Twojej firmy. 

Jeśli interesuje Cię więcej informacji na temat innych wersji licencji Bitrix24, znajdziesz linki do odpowiednich artykułów poniżej.

Kluczowe różnice między licencjami w skrócie

Liczba użytkowników
Licencja Standard umożliwia obsługę do 50 użytkowników, a Professional nawet do 100. Dla mniejszych firm Standard może być idealnym rozwiązaniem, jednak jeśli planuje się dynamiczny wzrost, lepiej jest rozważyć wersję Professional.
Pojemność Dysku

W licencji Standard masz dostęp do 100 GB, podczas gdy w wersji Professional ta pojemność wzrasta do 1000 GB. Wybór wyższej wersji jest korzystny dla firm, które mają dużo danych do przechowywania, na przykład duże pliki multimedialne, dokumenty czy archiwa.

Dostęp do automatyzacji

W licencji Standard możesz korzystać z prostych standardowych reguł automatyzacji. Natomiast w wersji Professional masz dostęp do zaawansowanych automatyzacji, na przykład: workflowy (procesy biznesowe), inteligentne procesy SPA (Smart Process Automation), RPA (Robotic Process Automation).

Dla firm, którym zależy na efektywnym zarządzaniu czasem i zasobami poprzez automatyzację rutynowych zadań oraz usprawnienie pracy zespołu, wybór wersji Professional jest zdecydowanie korzystniejszy. 

Uprawnienia dostępu 

W licencji Standard użytkownicy nie mogą udostępniać plików ani folderów, a także nie mogą nadawać dostępu do poszczególnych dokumentów lub plików. Licencja Standard daje Ci podstawowe uprawnienia do Bitrix24.Drive i zadań. 

Wersja Professional umożliwia pełniejszą kontrolę nad udostępnianiem plików oraz zarządzanie uprawnieniami dostępu, co pozwala zachować kontrolę nad poufnymi danymi. W tej licencji masz także możliwość zarządzania uprawnieniami zadań i możesz kontrolować, kto ma dostęp do zadań i dokumentów.

Chcesz wybrać licencję Bitrix24 dla Twojej firmy?

Skontaktuj się z nami!

Te różnice mogą być dla Ciebie istotne!

Chcesz ograniczyć dostęp do poufnych danych?

W wersji Professional masz możliwość zarządzania uprawnieniami zadań w Bitrix24, co oznacza pełną kontrolę nad tym, kto ma dostęp do różnych zadań i dokumentów.

Wersja Standard zawiera domyślne ustawienia, których nie możesz edytować.

Masz dużo lejków lub linii biznesowych?

Licencja Standard oferuje tworzenie do 10 lejków, podczas gdy wersja Professional zapewnia aż 20.
Dlaczego to jest ważne? Im większa liczba lejków, tym więcej procesów biznesowych możesz zrealizować.

Na przykład, lejki mogą być wykorzystywane do różnych celów, takich jak
  • sprzedaż B2C,
  • sprzedaż B2B,
  • poszukiwanie potencjalnych klientów,
  • obsługa reklamacji,
  • procesy serwisowe,
  • ofertowanie.

Zależy Ci na podpisywaniu dokumentów online?

Zarówno w wersji Standard, jak i Professional możesz korzystać z Bitrix24.Sign, czyli podpisu elektronicznego. Liczba dokumentów, które możesz podpisywać nie ma ograniczeń w obu wersjach, tak samo jak edytowanie uprawień dostępów.


Jednak integracja z CRM'em oraz automatyzacje i integracja z sms'em i WhatsAppem są dostępne tylko w wersji Professional.

Chcesz analizować źródła ruchu, skąd pochodzą Twoi klienci?

Sales Intelligence w Bitrix'ie oferuje wiele opcji, w tym automatyczne śledzenie podróży klienta od pierwszego kontaktu do finalnego deala w CRM'ie. Te funkcje są dostępne dla obu wersji licencji.

 
Jeśli priorytetem są dokładne raporty analityczne oraz analiza źródeł ruchu i zwrotów z reklam, pamiętaj, że takie możliwości oferuje licencja Professional.

Chcesz automatyzować i wiedzieć kiedy klient podpisze fakturę?

Jeżeli zależy ci na automatyzacji procesów biznesowych, chcesz tworzyć workflowy i wiedzieć kiedy klient podpisze fakturę, kiedy pracownik zgłosi urlop wypoczynkowy lub kiedy masz zatwierdzić wydatki firmowe, to wybierz wersję Professional.

To w tej wersji zaczyna się magia z automatyzacjami, w niższych wersjach nie masz tej możliwości.

Zależy Ci na monitorowaniu czasu pracy zespołu?

Wersja Professional Bitrix24 umożliwia śledzenie czasu pracy, harmonogramy pracowników, pobieranie raportów pracy i zarządzanie nieobecnościami, w niższych wersjach nie masz tej możliwości.

Chcesz stworzyć bazę wiedzy dla zespołu?

Baza wiedzy w Bitrix24 to miejsce, gdzie możesz tworzyć instrukcje dla pracowników, dodawać materiały dla klientów, publikować materiały edukacyjne oraz tworzyć tablice informacyjne. 

Dzięki temu wszyscy w zespole mają dostęp do spójnych informacji. Dodatkowo, możesz kontrolować, kto ma do nich dostęp.

W licencji Standard masz także możliwość tworzenia i korzystania z 5 baz wiedzy. Wersja Professional natomiast pozwala na tworzenie dowolnej liczby baz wiedzy.

Masz kilka skrzynek pocztowych i chcesz ich zintegrować z Bitrix24?

Zarówno licencja Standard, jak i Professional Bitrix24 umożliwia integrację skrzynek pocztowych (np. Gmail, Outlook, Office365) oraz tworzenie zadań i deali z wiadomości e-mail. 


Główną różnicą jest liczba skrzynek, jakie można podłączyć: w Standardzie 5 skrzynek na użytkownika, a w Professional 10 skrzynek.

Już wiesz, której licencji potrzebujesz i chcesz ją kupić?

Skontaktuj się z nami!

Wybierz tę licencję, jeżeli...

licencja-standard-Bitrix24
licencja-professional-Bitrix24

Więcej o licencjach Bitrix24 na naszym blogu:

Którą licencję Bitrix24 wybrać? - Poradnik wideo

W tym odcinku dowiesz się: 

Którą wersję licencji Bitrix24 najczęściej wybierają klienci?

Czym konkretnie różnią się poszczególne licencje Bitrix24?

Jak wybrać odpowiednią licencję dla firmy?

Też chciałbyś wdrożyć system kompleksowo i opłacalnie?
Umów się na bezpłatną konsultację!