Ocena skuteczności CRM jest prosta. Przede wszystkim zobacz, czy system pomaga w osiągnięciu celu, który postawiłeś przed nim na początku. Na przykład firma chciała uwolnić pracowników od rutyny, aby przetwarzali więcej wniosków. CRM został wdrożony, miesiąc później można porównać dane przed i po. Jeśli liczba przetwarzanych wniosków od każdego pracownika wzrosła - wtedy system radzi sobie z zadaniem. Jeśli nie - są problemy z implementacją.
Ważne jest, aby analizować działanie CRM w czasie, aby mieć pewność, że system regularnie przynosi efekty, a pracownicy nie wracają do starych narzędzi. Określenie, jak długo śledzić metryki powinno być oparte na celu. Im większy cel, tym dłużej trzeba monitorować CRM. Jeśli przez kilka miesięcy widać pozytywny trend, można mówić o sukcesie.
Gdy wdrażamy CRM, klient nie musi czekać na koniec projektu, by ocenić jego skuteczność, bo wdrożenie przebiega stabilnie. Możesz skupić się na małych, pośrednich rezultatach. Dzięki temu znacznie łatwiej jest korygować błędy i stopniowo przyzwyczajać pracowników do nowego narzędzia.
Jeśli wdrożenie przebiegło pomyślnie, ustal, jakie będzie następne zadanie. Kieruj się stanem przedsiębiorstwa. Jeśli musisz przygotować się do dalszego rozwoju, zrób sobie przerwę i opanuj narzędzia, które już masz. Jeśli wystarczy środków, możesz kontynuować rozwój projektu samodzielnie lub przy wsparciu ITrix, przeczytaj nasze Case Study CRM w branży nieruchomości i CRM dla biura podróży