Skontaktuj się z nami
+48 573 503 972

CRM dla biur nieruchomości - problemy i rozwiązania

zdjęcie-artykuł

ITrix team

W tym artykule skupiliśmy się na TOP 5 problemach w branży nieruchomości i zagrożeniach, jakie one stanowią dla rozwoju firmy. Pokazaliśmy także, jak można te problemy rozwiązać i ile zaoszczędzili biura nieruchomości dzięki tym rozwiązaniom

TOP 5 problemów biur nieruchomości

Jakie problemy rozwiązał CRM w branży nieruchomości?

Rozwiązania tych problemów znajdziesz poniżej

Brak zarządzania nieruchomościami z jednego miejsca

Zagrożenia:

Istnieje kilka zagrożeń, jeżeli nie zostanie znalezione odpowiednie rozwiązanie tego problemu:

1. Informacje o nieruchomościach, klientach, umowach i kampaniach marketingowych mogą być rozproszone, powodując zamieszanie i nieporządek. Niespójność danych i brak możliwości łatwego dostępu do istotnych informacji może mieć wpływ na produktywność pracowników i ogólną efektywność agencji nieruchomości.

2. Ryzyko utraty potencjalnych klientów, jeżeli biuro nie jest w stanie zapewnić szybkiego uzyskania informacji na temat dostępnych nieruchomości oraz szczegółów dotyczących procesu zakupu lub wynajmu.

3. Ryzyko popełnienia błędów i niedopatrzeń. Bez spójnych systemów i procesów, istnieje większe prawdopodobieństwo wystąpienia błędów przy wprowadzaniu danych, pominięcia ważnych informacji lub nieaktualizowania informacji na bieżąco. Takie błędy mogą prowadzić do niezadowolenia klientów, opóźnień w transakcjach lub nawet utraty ważnych możliwości biznesowych.

4. Zarządzanie nieruchomościami bez centralnego systemu CRM utrudnia analizę danych i generowanie istotnych raportów. Dane dotyczące sprzedaży, wynajmu, preferencji klientów i efektywności działań marketingowych są niezbędne do podejmowania strategicznych decyzji biznesowych.


Brak szybkiego kwalifikowania nieruchomości

Zagrożenia:

Ten problem niesie ze sobą poważne zagrożenia dla biur nieruchomości:

1. Opóźnienia w procesie obsługi klientów. Gdy agent nieruchomości otrzymuje nowe zapytanie dotyczące nieruchomości, niezwykle ważne jest dokładne i szybkie ustalenie, czy nieruchomość spełnia wymagania klienta. Bez narzędzi do skutecznego kwalifikowania nieruchomości pod kątem ustalonych kryteriów, biura mogą tracić cenny czas na ręczne przeglądanie i analizowanie informacji, co może prowadzić do frustracji klientów i utraty potencjalnych transakcji.

2. Ryzyko utraty okazji biznesowych na rzecz bardziej konkurencyjnych firm, które mogą szybko reagować i podejmować działania. Kiedy na rynku pojawia się atrakcyjna nieruchomość, ważne jest, aby biuro mogło błyskawicznie ocenić, czy pasuje do potrzeb klientów lub czy może stanowić interesującą inwestycję. Wtedy kluczowa jest szybka kwalifikacja nieruchomości.

3. Prezentowanie klientom nieruchomości, które nie spełniają ich oczekiwań. Klienci oczekują, że biuro nieruchomości będzie w stanie dostarczyć im nieruchomości spełniające ich wymagania i preferencje. Jeżeli prezentowane nieruchomości nie spełniają oczekiwań klientów, to z kolei może prowadzić do niezadowolenia klientów, utraty zaufania i negatywnego wpływu na reputację biura nieruchomości.


Wspólnie znajdziemy rozwiązania na te problemy!

Nie ma nigdzie procesu, który układałby sam naszą pracę i ułatwił działanie na większą skalę

Zagrożenia:

Ten problem niesie ze sobą poważne zagrożenia dla biur nieruchomości:

1. Opóźnienia w procesie obsługi klientów. Gdy agent nieruchomości otrzymuje nowe zapytanie dotyczące nieruchomości, niezwykle ważne jest dokładne i szybkie ustalenie, czy nieruchomość spełnia wymagania klienta. Bez narzędzi do skutecznego kwalifikowania nieruchomości pod kątem ustalonych kryteriów, biura mogą tracić cenny czas na ręczne przeglądanie i analizowanie informacji, co może prowadzić do frustracji klientów i utraty potencjalnych transakcji.

2. Ryzyko utraty okazji biznesowych na rzecz bardziej konkurencyjnych firm, które mogą szybko reagować i podejmować działania. Kiedy na rynku pojawia się atrakcyjna nieruchomość, ważne jest, aby biuro mogło błyskawicznie ocenić, czy pasuje do potrzeb klientów lub czy może stanowić interesującą inwestycję. Wtedy kluczowa jest szybka kwalifikacja nieruchomości.

3. Prezentowanie klientom nieruchomości, które nie spełniają ich oczekiwań. Klienci oczekują, że biuro nieruchomości będzie w stanie dostarczyć im nieruchomości spełniające ich wymagania i preferencje. Jeżeli prezentowane nieruchomości nie spełniają oczekiwań klientów, to z kolei może prowadzić do niezadowolenia klientów, utraty zaufania i negatywnego wpływu na reputację biura nieruchomości.


Brak jednego miejsca do zgłaszania usterek i wyposażenia

Zagrożenia:

Poniżej wypisaliśmy kilka zagrożeń, jeżeli nie zostanie znalezione odpowiednie rozwiązanie tego problemu:

1. Opóźnienia w obsłudze i rozwiązywaniu usterek. Ręczne przekazywanie informacji, brak przejrzystości i spójności w procesie prowadzą do opóźnień i dezorganizacji.

2. Trudności w zarządzaniu priorytetami. Istnieje ryzyko, że niektóre zgłoszenia mogą zostać przeoczone lub opóźnione, szczególnie w przypadku, gdy informacje są rozproszone w różnych miejscach lub przekazywane ręcznie. To z kolei wpływa na relacje z klientami.

3. Brak spójności danych i śledzenia postępów. Ręczne przekazywanie informacji między różnymi zespołami i brak jednolitej platformy utrudnia efektywne monitorowanie i raportowanie postępów w naprawach i obsłudze zgłoszeń. Brak spójnych danych utrudnia również analizę i doskonalenie procesów związanych z zarządzaniem usterkami i wyposażeniem.


Słaba komunikacja z zespołem

Zagrożenia:

Jeżeli nie rozwiązujemy tego problemu, to istnieją takie zagrożenia:

1. Brak współpracy i koordynacji. Informacje nie są przekazywane lub są przekazywane nieprawidłowo, co prowadzi do nieefektywnego działania i utraty czasu. Brak spójności w komunikacji może również prowadzić do powstania podziałów i konfliktów w zespole.

2. Brak spójności w obsłudze klientów. Klienci oczekują spójnego i profesjonalnego doświadczenia podczas współpracy z biurem nieruchomości. Jeśli różni pracownicy przekazują sprzeczne informacje lub nie mają pełnego obrazu sytuacji klienta, może to prowadzić do niejednoznacznych odpowiedzi, niezgodności w działaniach i złej jakości obsługi klienta.

3. Utrata informacji i błędy. Jeśli pracownicy nie komunikują się skutecznie i nie przekazują informacji w sposób klarowny, może dochodzić do nieporozumień, pominięcia istotnych szczegółów lub utraty ważnych danych. To z kolei może prowadzić do powstawania błędów w transakcjach, nieprawidłowych decyzji biznesowych i utraty cennych informacji.


Znasz te problemy?

Pomożemy Ci znaleźć rozwiązania!

Nasze rozwiązania CRM dla branży nieruchomości

Rozwiązania, które wdrożyliśmy dla klientów w CRM dla nieruchomości

Utworzenie procesów

Powyższe problemy wymagały utworzenia procesów, które pozwoliłyby skutecznie zarządzać nieruchomościami. Powstały m.in trzy procesy:

  1. Pozyskiwanie Nowej Nieruchomości
  2. Uruchomienie Nowej Nieruchomości
  3. Usterki i Wyposażenie (które pomagają obsługiwać zgłoszenia)

Utworzenie formularzy wewnętrznych

Zgłaszanie usterek i wyposażenia jest jednym z największych problemów firm, który wymaga automatyzacji.

Skutecznym rozwiązaniem jest w tym przypadku utworzenie wewnętrznych formularzy, które pomagają zgłaszać te informacje i monitorować pracę nad ich poprawą.

Nieruchomości w jednym systemie

Od teraz wszystkie nieruchomości są dostępne w systemie Bitrix24 wraz ze wszystkimi szczegółowymi informacjami.

To pozwoliło uniknąć wielu zagrożeń, m.in. utraty ważnych danych lub ich niespójności, a także zredukować ryzyko utraty potencjalnych klientów w wyniku długiego procesu odpowiadania na pytania i zgłoszenia.

Stworzyliśmy ponad 100 parametrów, według których można filtrować i szukać potrzebne nieruchomości.

Szkolenie z komunikacji Bitrix24

Bitrix24 jest programem do zarządzania firmą, czyli oprócz CRM'a i automatyzacji, ma wiele innych możliwości, takich jak komunikacja wewnętrzna: czaty, wideo rozmowy, komentarze, aktualności . 

Dzięki szkoleniom zespołu z komunikacji w Bitrix24, pracownicy pracują na jednej wspólnej bazie klientów, szybko dodają zadania i monitorują ich wykonywanie.

Poznaj możliwości Bitrix'a tutaj: https://itrix.pl/co-to-bitrix24/

Dowiedz się jakie rozwiązania CRM można wdrożyć w Twoim biurze!

Kto nam zaufał

crm-nieruchomości

Jak sprawdza się CRM w branży nieruchomości?

CRM w branży nieruchomości - przeczytaj Case Study!

Przygotowaliśmy Case Study na podstawie wdrożenia Bitrixa u jednego z naszych klientów, niestety nie podajemy nazwy firmy, obiecaliśmy o dyskretność.

Rozwiązania, które wdrożyliśmy pozwoliły zaoszczędzić:

  • 4 500 zł rocznie
  • 2 godziny oszczędności dla nieruchomości, dzięki wdrożonym procesom: Pozyskanie nowej nieruchomości, Uruchomienie nowej nieruchomości, Usterki i wyposażenie

Czytaj więcej ...

Subskrybuj nasz kanał YouTube i korzystaj z darmowej wiedzy i rozwiązań Bitrix'a

CRM Bitrix24

Jeżeli chcesz dowiedzieć się jak działa CRM Bitrix24, jakie ma możliwości i funkcje, a także jak przygotować się do wdrożenia CRM

Konsultacje Bitrix24

Jeżeli chcesz dowiedzieć się czym jest Bitrix24, jakie ma funkcje i możliwości, przedziały cenowe oraz czy przyda się w Twojej firmie 

Wdrożenia Bitrix24

Jeżeli szukasz doświadczonego Partnera Bitrix24, który wdroży Bitrix24 i zapewni bezpieczeństwo Twoich danych 

Szkolenia Bitrix24

Jeżeli chcesz zapewnić zespołowi wystarczającą wiedzę i zdobycie kompetencji, żeby skutecznie używać Bitrix24

Też chciałbyś wdrożyć system kompleksowo i opłacalnie?
Umów się na bezpłatną konsultację!