Skontaktuj się z nami
+48 573 503 972

M25: Podsumowanie serii marketing wyzwania 

Spis treści

Opis odcinka

Celem odcinka jest podsumowanie serii marketingowej wyzwania, a także dzielenie się wskazówkami o tym, jak najlepiej wykorzystać wiedzę wyzwania #wdrażamyNSM 

STREFA WIEDZY

link do podcastu

1. Warto zapamiętać:  

Seria marketingowa jest ściśle powiązana z serią sprzedażową wyzwania, lecz seria sprzedażowe może istnieć bez marketingowej. 

„Największym czynnikiem sukcesu dobrze zrobionego marketingu B2B jest dobrze zrobiona strategia”. Ta strategia musi być zweryfikowana przez rynek. 

Handlowcy nie posiadają wiedzy na temat całego rynku, a najczęściej potrafią odpowiedzieć na pytanie „Jak się klient zachowuje, kiedy chce już kupić?”. 

Wdrażając to wyzwanie, marketer musi zbierać wiedzę nie tylko od handlowców, których punkt styku z klientem jest na ostatnim etapie procesu zakupu, lecz także od samych klientów, np. przeprowadzając wywiady jakościowe. 

„Cała ścieżka marketingowa jest ćwiczeniem myślowym”. 


2. 12 najczęściej spotykanych problemów firm:

„Problemy wynikają albo ze strategii, albo z egzekucji” 

„Marketing B2B jest bardzo wrażliwy na błędy, w przeciwieństwie do sprzedaży” 

1. „Tworzymy content, robimy reklamę, ale nic nie działa” – prawdopodobnie problem tkwi w strategii. Warto powrócić do odcinków 2 i 3 serii marketingowej wyzwania, a także do 2,3 i 4 odcinka serii sprzedażowej.

2. „Brak spójności w lejku marketingowym: to jak marka wygląda, o czym pisze, do kogo i w jaki sposób pisze nie jest ze sobą spójne” – problem tkwi w egzekucji. Warto przesłuchać odcinek o brandingu, a także o lejku sprzedaży.

3. „Treści są nieinteresujące” – możemy cofnąć się do odcinka o strategii, a także do odcinka 10 (o wyznaczaniu ciekawych tematów).

4. „Treści są interesujące, ale ludzie wchodzą i uciekają” – możemy przesłuchać odcinek 8 (o CTA), odcinek o systemie marketing automation, a także 19 o reklamach i o remarketingu, i 12 o analityce.

5. „Nasze treści nie pomagają klientowi w procesie zakupu” – warto cofnąć się do odcinka 3 (o mapowaniu procesu zakupu).

6. „Marketing nie jest spięty ze sprzedażą. Każdy dział ma własną mikro-strategię” - szczególnie ważny jest odcinek S24 (o strategii sprzedaży B2B).

7. „Próbujemy generować leady kwalifikowane na zbyt dalekim etapie procesu zakupu” – w rozwiązaniu tego problemu może pomóc odcinek 23.

8. „Prowadzimy działania w złym momencie procesu zakupu, np. edukujemy klienta, kiedy on jest już na ostatnim etapie procesu zakupu” - szczególnie ważny jest odcinek M03 (o mapowaniu procesu zakupu).

9. „Ruch, który ściągamy do lejka nie jest odpowiedni” – warto przesłuchać odcinek 19.

10. „Nie wiemy, gdzie mamy problem” – w tym przypadku możemy cofnąć się do odcinka 12 (o analityce).

11. „Brak dobrze przemyślanego MoFu” - szczególnie ważne są odcinki M11 i M14.

12. „Brak wsparcia zarządu / szefa sprzedaży” – warto rozmawiać i tłumaczyć z szacunkiem, dlaczego ta inwestycja może być opłacalna i sensowna w naszym przypadku. Komunikować to z poziomu faktów i wiedzy. 


3. Jak przechowywać wiedzę z tego wyzwania:

– Wykorzystać Miro do wypisywania ustaleń i zadań z wyzwania. Wizualnie zebrać wszystkie pomysły i koncepcje
– „Warto zajmować się tymi elementami lejka, które w danym momencie mogą nam dać największe przełożenie na rezultaty, które dla firmy na danym etapie są najbardziej istotne” 

4. Jak poprawiać to, co zrobiliśmy:

Przeprowadzać regularne spotkania z działem marketingu, na których przedstawiamy wyniki działań i dyskutujemy, jak możemy ich poprawić 

STREFA treningu

#Trening, czyli jak to robimy w praktyce:

  • Słuchamy podcast Wdrażamy NSM o podsumowaniu serii marketingowej wyzwania, oglądamy odcinek NSM w praktyce o tej samej nazwie
  • Przygotowujemy tablicę w Miro, w której wypisujemy problemy omówione w odcinku i szukamy rozwiązań, jeżeli ten problem dotyczy naszej firmy 

Subskrybuj nasz kanał i bądź na bieżąco :)

STREFA suplementów

Dzielimy się z Tobą naszymi suplami! Nam pomogły, mamy nadzieję, że Tobie też! :)

Notatki z odcinka

Wnioski, przemyślenia potreningowe:

  • Po zakończeniu wyzwania praca nad zadaniami nadal trwa. Musimy ciągle aktualizować i poprawiać wdrożone rozwiązania 

Dowiedz się o najnowszych treningach jako pierwszy i wyprzedź konkurencję

Newsletter wysyłamy nie częściej niż 1 raz w tygodniu, a znajdziecie w nim najważniejsze informacje oraz materiały dotyczące najnowszych odcinków :D

Tu załadowany zostanie formularz CRM

KONTAKT