Skontaktuj się z nami
+48 573 503 972

Spis treści

Opis odcinka

Celem treningu jest przeprowadzenie przeglądu swojej strony internetowej oraz aktualności zamieszczonych na niej informacji. Po wykonaniu zadań, uzyskamy pełny obraz na temat postrzegania naszej strony przez potencjalnych odbiorców, a także na temat źródeł ruchu, skąd pozyskujemy klientów i jak ich utrzymujemy. 

W suplementach przygotowaliśmy dla Was: 

  • Notatki
  • Plik Excel do inwentaryzacji ruchu na stronie internetowej

STREFA WIEDZY

link do podcastu

1. Dlaczego marketing jest ważny:
Ponieważ koszt pozyskania klienta, który sam się skontaktował z naszą firmą jest dużo mniejszy, niż kiedy to my się kontaktujemy z nim.
Minus Marketingu B2B - trudno jest zmierzyć zwrot inwestycji
Klienci w tych czasach nie wybierają wartości (np. Ta firma jest dłużej na rynku, ma więcej doświadczenia), tylko wybierają postrzeganą wartość (np. Ta firma może zainstalować produkt i co pół roku sprawdza jego sprawność).


2. Po co przeprowadzać inwentaryzację:
Inwentaryzacja marketingu jest ważna z kilku powodów. Czasami zdarza się tak, że informacje na stronie na temat naszych produktów i usług nie są już aktualne, co może wprowadzać w błąd potencjalnych klientów i obniżać zaufanie do nas.
Drugi powód to komunikacja marketingowa. Żeby klient był lojalny wobec naszej firmy i chętnie kupował produkty bądź usługi, on musi widzieć w nich dużą prawdziwą wartość. Dla klienta „Wieloletnie doświadczenie” nie jest wartością, on nie zyskuje na niej, doświadczenie nie zawsze jest równoznaczne z jakością, czy innymi wartościami, które on szuka w produkcie/usłudze. Zadaniem marketingu jest zbadać prawdziwe potrzeby klientów i dostosować swoją komunikację do tego, informować ‘wprost’ co zyskuje klient i dlaczego to jest wartościowe dla niego (np. zaoszczędzi to czas na samodzielne zapoznanie się z instalacją narzędzia i pomoże uniknąć błędów). Dlatego inwentaryzacja pomoże sprawdzić i przy potrzebie poprawić nasz język komunikacji marketingowej.
Trzeci powód to analityka. Dzięki przeglądowi źródeł ruchu klientów i lejka marketingowego możemy sprawdzić jakie kanały komunikacji są najbardziej efektywne, przeanalizować nasze działania dla pozyskiwania klientów i zatrzymywania ich z nami. Czasami może się zdarzać, że klient w ogóle nie zatrzymuje się z naszą firmą (np. nie mamy z nim kontaktu przez newsletter, przez media społecznościowe), co powoduje większe wydatki na pozyskanie klienta, bo za każdym razem musimy płacić, żeby dotrzeć do niego.


3. Nie zaczynamy inwentaryzacji bez celu marketingowego:
Cel działań marketingowych, czyli co chcemy konkretnie osiągnąć. Powód musi być oparty o strategię, dla której chcemy budować marketing.
Nie mając konkretnego celu „Po co?”, nie uda nam się sprawdzić czy wyniki, które osiągniemy są satysfakcjonujące dla nas i pomagają w rozwoju firmy i czy nasze działania mają jakikolwiek sens. Posiadanie celu też bardzo wpływa na motywację zespołu.
Jak mówił Seneka „Jeżeli nie wiesz, do jakiego portu zmierzasz, żaden wiatr nie jest pomyślny”. 

STREFA treningu

Subskrybuj nasz kanał i bądź na bieżąco :)

STREFA suplementów

Dzielimy się z Tobą naszymi suplami! Nam pomogły, mamy nadzieję, że Tobie też! :)

Notatki z odcinka

Excel do inwentaryzacji ruchu na stronie internetowej

Dowiedz się o najnowszych treningach jako pierwszy i wyprzedź konkurencję

Newsletter wysyłamy nie częściej niż 1 raz w tygodniu, a znajdziecie w nim najważniejsze informacje oraz materiały dotyczące najnowszych odcinków :D

CRM form will load here

KONTAKT