Skontaktuj się z nami
+48 573 581 388

M24: Event marketing w B2B - jak sensownie podejść do wydarzeń? 

Spis treści

Opis odcinka

Celem odcinka jest zrozumienie, czym tak naprawdę jest event marketing, jakie są jego cele i kiedy warto zaczynać go prowadzić. W tym treningu dowiedzieliśmy się także co musimy przygotować, żeby zorganizować takie wydarzenia 

STREFA WIEDZY

link do podcastu

1. Gdzie znajdują się eventy w naszej strukturze:

– Tam, gdzie dochodzi do biznesu bardzo wysoko w strukturach ( i po jednej i po drugiej stronie są zarządy)
– Tam, gdzie robimy długoterminowy biznes 


2. Rodzaje event marketingu:

– Targi
– Konferencje offline i online
– Eventy networkingowe, czyli meetup’y np. śniadania biznesowe
– Społeczności
– Wyjazdy z klientami
– Szkolenia dla klientów
– Customer Advisory Board – doradcza rada klientów
– Demonstracje nowego produktu
– Urodziny firmy
– Imprezy firmowe
– Otwarcie nowego objektu
– Wręczenia nagród
– Rankingi 

Jeżeli otrzymujemy jakieś nagrody, musimy o tym mówić bardzo GŁOŚNO! 


3. Po co nam chodzić na czyjeś eventy?

Najczęściej w firmach takie wydarzenia występują jako prospecting dla działu Sprzedaży. Dział Marketingu może kreatywnie w tym pomóc i np. zaprojektować wizytówki, które zachęcają i ułatwiają kontakt z firmą.

Poniżej są opisane działania, które musimy wykonać, żeby zorganizować wydarzenie własne. 


4. 1) Cele eventów własnych (przykłady)

1) Wprowadzić high-ticket’owe Buyer Persony do lejka marketingowego, czyli pozyskiwać klientów, których nie jesteśmy w stanie pozyskać online
2) Przetransportować high-ticket’owych klientów z MoFu do BoFu, rozwiać ich wątpliwości i obiekcje
3) Zwiększenie przychodu na obecnych klientach
4) Lojalizacja klientów
5) Promocja marki, produktu, usługi
6) Budowanie społeczności 

Robimy eventy tylko wtedy, kiedy mamy jakiś konkretny cel! 

Eventy nie są od tego, żeby na nich zarabiać! 


5. 2) Jak zmierzyć wpływ eventu na biznes?

To jest bardzo trudna konwersja do zmierzenia. Musimy też zastanowić się, ile nam kosztował event. 

Możemy w marketing automation oznaczyć ludzi, którzy uczestniczyli w wydarzeniu, określonym tagiem i analizować ich zakupy, odwiedzanie innych wydarzeń. Możemy przeanalizować, czy konwersja ludzi, którzy uczestniczyli w wydarzeniu jest większa, jeżeli tak, to o ile procent.
Warto obserwować jak uczestnicy wydarzeń zachowują się, porównując z tradycyjnym ruchem. 

 

6. 3) Wybieramy rodzaj eventu

 Konferencje są trudnymi do zorganizowania wydarzeniami, dlatego na starcie lepiej wybrać inny rodzaj eventu.

Warto zacząć od eventów networkingowych. Rodzaj eventu musi pasować do celu, który wybraliśmy, i był wystarczająco atrakcyjny dla Buyer Persony.


7. 4) Event to jest bomba treściowa

– Wystąpienia można nagrać i udostępnić
– Można z nagrań przygotować shortsy
– Można zrobić wywiady z klientami 

Warto pokazywać w sieci, co odbywało się na wydarzeniu. 

Oprawa wydarzenia ma być dopasowana do celu i marki (ma być spójna z wartościami marki, tym jak chcemy być postrzegani przez klientów) 


8. 5) Plan ściągnięcia osób na wydarzenie

„Eventy nie są dla początkujących, ponieważ żeby zrobić dobry event musisz być albo świetny w marketingu, albo świetny w prospectingu, albo w jednym i drugim.”

Konferencje możemy sprzedawać na Google’u, przez Facebook’a, wysłać newslettery... 


9. 6) Plan komunikacji po evencie

Jeżeli tego nie opracujemy najprawdopodobniej stracimy kontakt z tymi ludźmi.

 

10. Czy eventy mają być płatne?

Kiedy wydarzenie jest płatne jest większe prawdopodobieństwo, że więcej osób się tam pojawi.
STREFA treningu

#Trening, czyli jak to robimy w praktyce:

  • Słuchamy podcast Wdrażamy NSM o event marketingu w B2B, oglądamy odcinek NSM w praktyce o tej samej nazwie 
  • Ustalić termin spotkania z działem marketingu
  • Na spotkaniu przeanalizować, czy eventy są dla naszej firmy i stworzyć hipotetyczny koncept eventu 

Subskrybuj nasz kanał i bądź na bieżąco :)

STREFA suplementów

Dzielimy się z Tobą naszymi suplami! Nam pomogły, mamy nadzieję, że Tobie też! :)

Notatki z odcinka

Wnioski, przemyślenia potreningowe:

  • Jeżeli uczestniczysz w konferencjach postaraj się nie mieć oczekiwań, bądź ciekawy ludzi i poznawaj nowe osoby, inne perspektywy i rozwiązania 

Dowiedz się o najnowszych treningach jako pierwszy i wyprzedź konkurencję

Newsletter wysyłamy nie częściej niż 1 raz w tygodniu, a znajdziecie w nim najważniejsze informacje oraz materiały dotyczące najnowszych odcinków :D

Tu załadowany zostanie formularz CRM

KONTAKT