Skontaktuj się z nami
M24: Event marketing w B2B - jak sensownie podejść do wydarzeń?
Spis treści
Opis odcinka
Celem odcinka jest zrozumienie, czym tak naprawdę jest event marketing, jakie są jego cele i kiedy warto zaczynać go prowadzić. W tym treningu dowiedzieliśmy się także co musimy przygotować, żeby zorganizować takie wydarzenia
STREFA WIEDZY
link do podcastu
Odcinek M24 podcastu #WdrażamyNSM- YouTube Odcinek M24 podcastu #WdrażamyNSM- AdWise.pl
– Tam, gdzie dochodzi do biznesu bardzo wysoko w strukturach ( i po jednej i po drugiej stronie są zarządy)
– Tam, gdzie robimy długoterminowy biznes
2. Rodzaje event marketingu:
– Targi
– Konferencje offline i online
– Eventy networkingowe, czyli meetup’y np. śniadania biznesowe
– Społeczności
– Wyjazdy z klientami
– Szkolenia dla klientów
– Customer Advisory Board – doradcza rada klientów
– Demonstracje nowego produktu
– Urodziny firmy
– Imprezy firmowe
– Otwarcie nowego objektu
– Wręczenia nagród
– Rankingi
Jeżeli otrzymujemy jakieś nagrody, musimy o tym mówić bardzo GŁOŚNO!
3. Po co nam chodzić na czyjeś eventy?
Najczęściej w firmach takie wydarzenia występują jako prospecting dla działu Sprzedaży. Dział Marketingu może kreatywnie w tym pomóc i np. zaprojektować wizytówki, które zachęcają i ułatwiają kontakt z firmą.
Poniżej są opisane działania, które musimy wykonać, żeby zorganizować wydarzenie własne.
1) Wprowadzić high-ticket’owe Buyer Persony do lejka marketingowego, czyli pozyskiwać klientów, których nie jesteśmy w stanie pozyskać online
2) Przetransportować high-ticket’owych klientów z MoFu do BoFu, rozwiać ich wątpliwości i obiekcje
3) Zwiększenie przychodu na obecnych klientach
4) Lojalizacja klientów
5) Promocja marki, produktu, usługi
6) Budowanie społeczności
Robimy eventy tylko wtedy, kiedy mamy jakiś konkretny cel!
Eventy nie są od tego, żeby na nich zarabiać!
5. 2) Jak zmierzyć wpływ eventu na biznes?
To jest bardzo trudna konwersja do zmierzenia. Musimy też zastanowić się, ile nam kosztował event.
Możemy w marketing automation oznaczyć ludzi, którzy uczestniczyli w wydarzeniu, określonym tagiem i analizować ich zakupy, odwiedzanie innych wydarzeń. Możemy przeanalizować, czy konwersja ludzi, którzy uczestniczyli w wydarzeniu jest większa, jeżeli tak, to o ile procent.
Warto obserwować jak uczestnicy wydarzeń zachowują się, porównując z tradycyjnym ruchem.
6. 3) Wybieramy rodzaj eventu
Konferencje są trudnymi do zorganizowania wydarzeniami, dlatego na starcie lepiej wybrać inny rodzaj eventu.
– Wystąpienia można nagrać i udostępnić
– Można z nagrań przygotować shortsy
– Można zrobić wywiady z klientami
Warto pokazywać w sieci, co odbywało się na wydarzeniu.
Oprawa wydarzenia ma być dopasowana do celu i marki (ma być spójna z wartościami marki, tym jak chcemy być postrzegani przez klientów)
8. 5) Plan ściągnięcia osób na wydarzenie
„Eventy nie są dla początkujących, ponieważ żeby zrobić dobry event musisz być albo świetny w marketingu, albo świetny w prospectingu, albo w jednym i drugim.”
9. 6) Plan komunikacji po evencie
Jeżeli tego nie opracujemy najprawdopodobniej stracimy kontakt z tymi ludźmi.
10. Czy eventy mają być płatne?
Kiedy wydarzenie jest płatne jest większe prawdopodobieństwo, że więcej osób się tam pojawi.STREFA treningu
#Trening, czyli jak to robimy w praktyce:
- Słuchamy podcast Wdrażamy NSM o event marketingu w B2B, oglądamy odcinek NSM w praktyce o tej samej nazwie
- Ustalić termin spotkania z działem marketingu
- Na spotkaniu przeanalizować, czy eventy są dla naszej firmy i stworzyć hipotetyczny koncept eventu
Subskrybuj nasz kanał i bądź na bieżąco :)
STREFA suplementów
Dzielimy się z Tobą naszymi suplami! Nam pomogły, mamy nadzieję, że Tobie też! :)
Notatki z odcinka
Wnioski, przemyślenia potreningowe:
- Jeżeli uczestniczysz w konferencjach postaraj się nie mieć oczekiwań, bądź ciekawy ludzi i poznawaj nowe osoby, inne perspektywy i rozwiązania
Dowiedz się o najnowszych treningach jako pierwszy i wyprzedź konkurencję!
Newsletter wysyłamy nie częściej niż 1 raz w tygodniu, a znajdziecie w nim najważniejsze informacje oraz materiały dotyczące najnowszych odcinków :D