Skontaktuj się z nami
+48 573 581 388

M20: Ruch organiczny w marketingu B2B - dlaczego jest aż tak istotny? 

Spis treści

Opis odcinka

Celem odcinka jest opracowanie content planu zwracając szczególną uwagę na przemyślenie ruchu organicznego. W tym treningu dowiedzieliśmy się o różnicy między SEO a ruchem organicznym, a także poznaliśmy sposoby na poszukiwanie tematów na content. 

STREFA WIEDZY

link do podcastu

1. Czy ruch organiczny to SEO?

Ruch organiczny możemy podzielić na SEO, czyli pochodzący z wyszukiwarki, także na Organic Social, czyli ruch pochodzący z social mediów.
Ruch organiczny to nie tylko SEO.

Źródła ruchu organicznego:
– Google i inne wyszukiwarki
– Instagram, LinkedIn, TikTok, YouTube
– Gościnne rozmowy na YouTube
– Polecenia

Plusy gościnnych rozmów na YouTube:
– Docieramy do ‘przefiltrowanej widowni’, którą dany YouTuber ma
– Możemy zdobyć zaufanie tej grupy, dać wartość (ToFu)
– Możemy przekierować ten ruch dalej do MoFu i BoFu 


„Ruch organiczny w marketingu B2B konwertuje kilkukrotnie bardziej”

Plusem ruchu organicznego jest to, że użytkownik wszedł na artykuł/post/... z własnej woli, on miał intencję, żeby dowiedzieć się o danym temacie. 


2. Zgodnie z najnowszymi badaniami:

„Google jest największym źródłem danych na każdym etapie procesu zakupowego w Polsce”. 

Jeżeli nas w Google’u nie ma, to praktycznie można przyjąć, że nie istniejemy. 


3. Inwestowanie w SEO

Bardzo dużo firm może zrobić sobie krzywdę z nieodpowiedzialnym inwestowaniem w SEO. 

Pozycjonując się na frazy kluczowe, które przyciągają dużo ruchu nie zawsze przekłada się na pozytywne wyniki sprzedażowe, ponieważ liczba leadów kwalifikowanych może być znacznie mniejsza niż liczba użytkowników, które trafiają na nasze treści. 

„W SEO trzeba poszukać typowych fraz, które rzeczywiście wpisuje nasza Buyer Persona, i najczęściej są to frazy typu long-tail”.

Musimy w sposób odpowiedzialny podejść do pozycjonowania się w Google. 

„Z jednej strony Google jest bardzo istotny, a z drugiej strony Google potrafi wyrządzić dużo problemów w biznesie B2B, kiedy zostanie użyty nieodpowiedzialnie i udamy się o jakieś bardzo popularne frazy, które są wpisywane przez kogoś innego niż ludzie, do których chcemy dotrzeć”. 


4. Audyt SEO, Content plan i tworzenie treści pod SEO

 Możemy zlecić audyt SEO agencjom, które później wyślą nam dokument, co musimy poprawić na naszej stronie pod kątem SEO. To działanie możemy wykonać jednorazowo.

Dalej warto opracować content plan na podstawie fraz, które wyszukuje nasza Buyer Persona.
Możemy użyć do tego takich narzędzi:
– Semstorm
– Senuto
– Ahrefs
– Semrush

 

Analizujemy frazy i odpowiadamy sobie na pytanie „Czy nasza Buyer Persona może wpisywać taką frazę?” i przygotowujemy na tej podstawie plan publikacji do przodu.
Przy content planie bardzo ważne jest też uwzględnić intencje użytkownika. Każda fraza może mieć inną intencję.

„Bardzo często strategie marketingowe cierpią, ponieważ ludzie tworzą TOFU tylko na to co ludzie szukają, a nie na to, co jest ważne”

Kiedy już przeanalizowaliśmy frazy kluczowe i opracowaliśmy content plan, musimy się zabrać za tworzenie treści pod SEO. To musi być po naszej stronie, żadna agencja nie stworzy wartościowego eksperckiego contentu pod nas. 

Agencja SEO służy do regularnego linkowania zewnętrznego i do innych działań mających na celu pozycjonowanie strony. Regularne linkowanie zewnętrzne pozwala podnieść wiarygodność naszej strony dla algorytmów Google’a. 


5. YouTube a Google

Dzięki temu, że YouTube jest bardzo zintegrowany z Googlem i pokazuje się jako wynik organiczny w Google może też stanowić jedno z najlepszych źródeł ruchu organicznego. 

„YouTube odpowiednio zoptymalizowany na tytułach, również może robić genialną robotę”

W marketingu B2B nie jest ważne, żeby materiały miały bardzo daleki zasięg, ważne jest tylko to, żeby trafiały do sensownych ludzi, do których my chcemy trafić.

STREFA treningu

#Trening, czyli jak to robimy w praktyce:

  • Słuchamy podcast Wdrażamy NSM o ruchu organicznym w marketingu B2B, oglądamy odcinek NSM w praktyce o tej samej nazwie
  • Za pomocą informacji z naszej bazy CRM, a także narzędzi do wyszukiwania słów kluczowych tworzymy listę tematów, którymi interesuje się nasza Buyer Persona
  • Dalej szukamy miejsce w naszym lejku marketingowym, gdzie chcemy sprowadzić ruch z poszczególnych tematów
  • Tworzymy content plan na podstawie opracowanych informacji
  • Ustalamy termin spotkania marketingowego z zespołem
  • Na spotkaniu omawiamy content plan i tematy na marketing 

Subskrybuj nasz kanał i bądź na bieżąco :)

STREFA suplementów

Dzielimy się z Tobą naszymi suplami! Nam pomogły, mamy nadzieję, że Tobie też! :)

Notatki z odcinka

Wnioski, przemyślenia potreningowe:

  • Poszukiwanie słów kluczowych jest dość głęboką analizą, której nie da się przeprowadzić ‘na szybko’, wymaga ona czasu i zaangażowania
  • Żeby pozyskać więcej ruchu organicznego na naszą stronę, nie musimy pisać coraz więcej nowych artykułów, możemy optymalizować istniejące pod frazy, które są wyszukiwane przez użytkowników. Te informacje możemy pozyskać w Google Search Console
  • Zawsze kiedy szukamy fraz kluczowych, które mogą być inspiracją do napisania treści na ten temat, musimy myśleć o intencji osoby, która szuka informacji na ten temat 

Dowiedz się o najnowszych treningach jako pierwszy i wyprzedź konkurencję

Newsletter wysyłamy nie częściej niż 1 raz w tygodniu, a znajdziecie w nim najważniejsze informacje oraz materiały dotyczące najnowszych odcinków :D

CRM form will load here

KONTAKT