Skontaktuj się z nami
+48 573 503 972

M19: Reklamy w marketingu B2B - jak nie palić pieniędzy? 

Spis treści

Opis odcinka

Celem odcinka jest opracowanie fundamentów do przeprowadzania reklam i przygotowanie odpowiedniego dla nich miejsca w lejku marketingowym. W tym treningu dowiedzieliśmy się o najczęstszych błędach, które popełniają firmy uruchamiając reklamy, a także poznaliśmy plan działań według którego możemy przygotować własne kampanie reklamowe. 

STREFA WIEDZY

link do podcastu

1. Najczęstsze problemy:

1 Problem: Delegowanie zadań agencjom reklamowym, nie znając się na tym, co musi być zrobione
„Agencja coś robi, ale ja się nie orientuję” 

2 Problem: Musicie mieć świadomość, że to Wy ponosicie odpowiedzialność biznesową za wykonanie tych działań, nie marketer, który przekonuje do tego 

3 Problem: Klient nie ma dostępu do informacji o tym, co robi agencja („To jest nasze know-how, nie zdradzamy tego”) 

4 Problem: Brak dobrze skonfigurowanej analityki, co prowadzi do przepalania budżetu 

5 Problem: „Ktoś kiedyś podłączył nam te reklamy, nie ruszamy ich od tego czasu, bo działają. Skąd wiecie, że działają? Nie wiemy” 

6 Problem: Brak precyzyjnego celu przeprowadzanej kampanii 


2. „Większość problemów z reklamami nie leży w samych reklamach”

Dzięki wyzwaniu #WdrażamyNSM:

– Mamy Buyer Personę, opracowany segment i propozycja wartości
– Wiemy jak klient kupuje, proces zakupu każdej Buyer Persony
– Mamy lejek marketingowy, w którym góra jest zaprojektowana zgodnie z Buyer Personą, przyciąga klientów, oni to doceniają. Mamy zrobione BoFu w sposób przemyślany, wiemy w jaki sposób ludzie oceniają nasz produkt/usługę, czego chcą się o nim dowiedzieć. Mamy zbudowane MoFu, czyli środek lejka, gdzie utrzymujemy uważność pozyskanych w ToFu ludzi
– Mamy skonfigurowaną analitykę, która ma cele spięte z różnymi etapami lejka
– Mamy sensownie zbudowaną stronę www
– Mamy przemyślane CTA, dopasowane do procesu zakupu

Wszystkie te wyżej wymienione rzeczy znacznie bardziej wpływają na pytanie z dzisiejszego odcinka „Jak nie palić pieniędzy?”

 

Żeby zacząć przeprowadzać kampanie reklamowe nie musimy czekać bardzo długo na zbudowanie wymienionych powyżej rzeczy, wystarczy opracować Buyer Personę i zrobić szkic lejka marketingowego. 

Musimy wiedzieć co robimy!

 

3. Reklamy mają dwie rzeczy:

 1. Kontekst – Potencjalny odbiorca naszego produktu/usługi może być w różnych kontekstach 

– Siedzieć przed komputerem i szukać rozwiązania problemu
– Przewijać LinkedIna i myśleć o biznesie
– Odpoczywać po ciężkim dniu pracy i przewijać Facebooka
– Być w pracy, przeszukiwać cały Internet i trafiać na reklamy displayowe 

„Zrozumienie kontekstu reklamy dla ludzi biznesu jest szalenie istotne” 

Musimy rozumieć, w jakim kontekście będzie ta osoba, kiedy docieramy do niej z reklamą.
W zależności od kontekstu, musimy przemyśleć zawartość i wygląd tej reklamy, żeby wzbudzić ciekawość odbiorcy.  

2. Intencja
Przykład: intencją odbiorcy reklamy, kiedy widzi nazwę „Dowiedz się o 5 najczęstszych błędach w korzystaniu z CRM” jest dowiedzieć się o tych błędach, nie o funkcjach oprogramowania.

Kontekst i intencja będą się różniły w zależności od medium, w którym się reklamujemy, a także od formatu w tym medium (np. W Google search i display). 


4. W B2B istnieje wiele scenariuszy:

1. „Wiem, że czegoś potrzebuje i aktualnie tego szukam” – jeżeli ten scenariusz istnieje wśród waszej grupy klientów, trzeba zawsze go obsłużyć. Jest on najtańszy i najprostszy. 

2. „Potrzebuję rozwiązania, ale go nie szukam” – ten scenariusz będzie warunkował wybór medium za pomocą którego, będziemy docierać do grupy docelowej. 

3. „Ani nie potrzebuję, ani nie szukam” – tych ludzi musimy omijać w naszych reklamach, musimy dobrze znać kto tego kompletnie nie potrzebuje i nie szuka. 

4. „Ja mam taki problem, ale nie wiem, że taki produkt istnieje” 

5. „Mam taki problem, wiem, że coś takiego istnieje, ale nie szukam tego, bo [obiekcja]” 

6. „Mam taki problem, ale ja to wszystko sam ogarnę, nikt mi do tego nie jest potrzebny”

7. „Mam takie wyzwanie, ale nie mam czasu tym się zająć”

 

Możemy stworzyć te scenariusze znając naszą Buyer Personę i problemy, z którymi się boryka, jakie ma obiekcje i jak kupuje.

Jeżeli mamy zbudowane wszystkie swoje punkty wcześniej, to wybieramy ToFu w naszym lejku marketingowym, które zaopiekuje nam najgrubszy scenariusz. Tam, gdzie tych ludzi jest najwięcej, tam zaczynamy.


5. Plan działań:

1. Wybieramy miejsce, w którym tych ludzi jest najwięcej 

2. Zadajemy sobie pytanie „Co jest moim celem reklamowym? Sprowadzę tutaj ludzi, to co się wydarzy?” 

3. Do celu, do ToFu i do Buyer Persony dobieramy medium do tej reklamy, którą chcemy przeprowadzić 

4. Kiedy mamy medium, kontekst i intencję, musimy dobrać komunikaty z Buyer Persony tak, żeby pasowały do wymienionego wyżej scenariusza 

5. Formujemy eksperyment i odpalamy reklamę, dalej ewaluujemy wyniki eksperymentu, korygujemy ich i kontynuujemy


Ile wydawać na reklamy?

Dopóki nie wiemy, czy to działa, to niewiele :)

„Do palenia pieniędzy doprowadzają reklamy, które nie są w kontekście, nie realizują intencji użytkownika, nie wiedzą w jakim scenariuszu są i jak go obsłużyć, jak utrzymać, pokierować i sprzedać”

Główny problem lejków B2B 

Nie są zaprojektowane pod grupę docelową

 

 6. Ważne:

– To My strategicznie musimy rozumieć dlaczego nam jest potrzebna reklama w danym miejscu lejka 

– To My musimy rozumieć, w jakim scenariuszu przyciągamy do tego lejka ludzi 

– To My musimy rozumieć, czy ci ludzie naprawdę mają te problemy i czy się spodoba im ta propozycja wartości 

– To My musimy rozumieć, czy nasz produkt jest dobrym rozwiązaniem dla tej grupy docelowej 

– Potrzebujemy specjalistów, które potrafią rozbić te reklamy 

STREFA treningu

#Trening, czyli jak to robimy w praktyce:

  • Słuchamy podcast Wdrażamy NSM o reklamach w marketingu B2B, oglądamy odcinek NSM w praktyce o tej samej nazwie
  • Ustalamy termin spotkania z działem marketingu
  • Omawiamy najważniejsze elementy, które musimy uwzględnić przed uruchomieniem reklamy
  • Przygotowujemy się i uruchamiamy reklamę
  • Analizujemy wyniki, poprawiamy i sprawdzamy ponownie 

Subskrybuj nasz kanał i bądź na bieżąco :)

STREFA suplementów

Dzielimy się z Tobą naszymi suplami! Nam pomogły, mamy nadzieję, że Tobie też! :)

Notatki z odcinka

Wnioski, przemyślenia potreningowe:

  • Po uruchomieniu swojej pierwszej kampanii promującej webinar, przeanalizowaliśmy, że nie wszystkie kanały pokazywały nam poprawne dane odnośnie konwersji, która jest najważniejszym wskaźnikiem. Dlatego omówiliśmy błędy, które popełniliśmy uruchamiając reklamy z ekspertem
  • Ważne jest nie tylko przygotowanie fundamentów i treści reklam, bardzo istotne jest poprawne ich uruchomienie i konfiguracja, a także weryfikacja czy narzędzia na pewno liczy wszystkie kluczowe dla nas wskaźniki 

Dowiedz się o najnowszych treningach jako pierwszy i wyprzedź konkurencję

Newsletter wysyłamy nie częściej niż 1 raz w tygodniu, a znajdziecie w nim najważniejsze informacje oraz materiały dotyczące najnowszych odcinków :D

CRM form will load here

KONTAKT