Skontaktuj się z nami
+48 573 503 972

M17: Strona internetowa w marketingu B2B - jak powinna być zbudowana? (Checklista)

Spis treści

Opis odcinka

Celem odcinka jest weryfikacja strony pod wieloma względami, które zostały pogrupowane i przedstawione w 15 podpunktach. W tym treningu musimy odpowiedzieć na pytania checklisty i zidentyfikować obszary do poprawy na naszej stronie internetowej. Musimy pamiętać, że najczęstszym błędem firm jest tworzenie ładnych, ale nie funkcjonalnych stron internetowych, które nie są zaprojektowane pod Buyer Persony.

STREFA WIEDZY

link do podcastu

1. Checklista:

1 punkt – Świadome dobranie strategii czy sugestia z zewnątrz
Musicie odpowiedzieć na pytania:
– Czy świadomie dobraliście technologię waszej strony internetowej, czy ktoś wam ją zasugerował? 
– Czy to jest tak, że wy wiecie, jaka to jest technologia, jakie ma plusy, jakie ma minusy?
– Czy ona przydarzyła wam się gdzieś przy okazji?

2 punkt – Swobodna modyfikacja strony
– Czy mogę samodzielnie modyfikować stronę internetową w dowolnym momencie? I co to znaczy? 

Modyfikować stronę to nie oznacza zmieniać tylko tekstów, ale także design. Jeżeli nie możemy szybko zmieniać kolejności i wyglądu sekcji, wtedy skutkuje to brakiem możliwości testowania co działa w naszym marketingu lepiej, jakie ToFu, MoFu i BoFu, kolory przycisków, kolejność sekcji.

3 punkt – Samodzielne tworzenie landing page’y
Często musimy wdrażać pomysły biznesowe bardzo szybko, jeżeli nie mamy możliwości samodzielnie tworzyć landingi, realizacja pomysłów jest utrudniona 

4 punkt – Podpięta i skonfigurowana analityka
– Czy moja strona ma podpiętą analitykę?
– Czy strona ma skonfigurowaną analitykę?

5 punkt – Marketing automation i e-mail marketing
– Czy strona moja ma podpięte albo marketing automation, albo system e-mail marketingowy?
– Czyli czy gromadzę gdzieś adresy mailowe na własnej ziemi, we własnym miejscu, we własnej bazie?
– Czy ma skonfigurowane te marketing automation? Czy ludzie poprawnie trafiają do tego systemu, są poprawnie oznaczani, gdzie byli, co oglądali, skąd trafili? 

Jeżeli nie zbieramy danych w swoim systemie, o tym jakie formularze wypełnił klient, jakie strony odwiedzał, co pobierał, to tracimy bardzo duży potencjał marketingowy.

6 punkt – Branding
– Czy moja strona ma wybudowany branding, który jest nowoczesny i zapamiętywalny? 

Zapamiętywalny branding w B2B jest bardzo ważny, żeby klient pamiętał, że widział tą firmę. 

– Czy moja strona wygląda jak mój brand na pierwszy rzut oka? 

Brandingiem nie jest tylko logo, lecz także motyw przewodni, charakterystyczne kolory, czcionka itd.

7 punkt – Page speed
– Czy page speed twojej strony jest przynajmniej przeciętny, bo więcej nie potrzebujesz? 

“...ale wciąż w B2B w 99% przypadku wystarczy nam to, żeby budować dobre SEO”

8 punkt – CTA
– Czy na każdej stronie, mojej strony, jest jasne i widoczne call to action?
– Czy call to action na mojej stronie jest otoczone wyjaśnieniem, dlaczego klient ma je zrobić?  

W B2B najczęściej nie dochodzi do wykonania call to action, ponieważ użytkownik nie wie co wydarzy się dalej, np. jeżeli rozmowa to jaka i dlaczego miałaby być dla niego istotna

9 punkt – Strona na web i mobile
– Czy moja strona jest zaprojektowana zarówno na web, jak i mobile?

10 punkt – Prosta nawigacja
– Czy strona, czy twoja strona jest śmiertelnie prosta do nawigowania? 

Im bardziej jest skomplikowane menu, tym mniejsza będzie konwersja marketingowa. Pozycje w menu muszą być nazwane tak, żeby użytkownik od razu rozumiał co tam się znajduje.

11 punkt – Wygoda czytania
– Czy wasza strona wygodnie się czyta?
– Czy rozmiar, szerokość kolumny oraz sam font jest dobrany tak, że wygodnie się czyta? 

Przykład z podcastu: https://medium.com/

12 punkt – Pop-up
– Czy używasz jakiegokolwiek pop-upu lub agresywnych reklam na swojej stronie, bo jeżeli tak, to spal ją na stosie.

13 punkt – Zdjęcia
– Czy używasz twoich zdjęć czy zdjęć ze Stocka? 

Znacznie lepsze wrażenie robią autentyczne zdjęcia firmy, pokazują jej wiarygodność.

14 punkt – Mapa strony i słowa kluczowe
– Czy mapa strony moja jest podpięta do search konsoli?
– Czy ktoś budując strukturę przemyślał słowa kluczowe?
– Czy strona jest dostosowana do SEO? 


2. 15 punkt – Pytania strategiczne

 1) Czy mój klient po wejściu na stronę główną może po dwóch ekranach jednoznacznie stwierdzić, czym mniej więcej zajmuje się nasza firma?

„...bardzo wiele osób wchodzi na stronę główną, żeby odpowiedzieć sobie na pytanie, a co to jest za firma?”

2) Czy moja buyer persona jak trafi na stronę główną, czy najpierw kierujemy ją na BoFu, czyli treści sprzedażowe, które teoretycznie odpowiadają na pytania, które najczęściej zadaje buyer persona?

„...w B2B znacznie bardziej istotne jest edukowanie się na temat produktów i usług, które ma dana firma i odpowiedzenie sobie na pytania, które mam do tych produktów i usług, niż jakieś opowiadanie niesamowitych historii wszelkiej treści. ”

3) Czy te treści na mojej stronie są napisane tak, że moja buyer persona chce je czytać?

4) Jeżeli docieram do kilku buyer person to, czy wszystkie czują się, jak u siebie i czy o to zadbałem?
Jeżeli docieramy do klientów z różnych segmentów czy branż, to prawdopodobnie potrzebujemy przemyśleć i zaprojektować na stronie głównej różne lejki marketingowe

5) Czy ze strony głównej bardzo łatwo można trafić do mojego ToFu?

6) Często Buyer Persony zanim skontaktują się z nami, wejdą na naszą stronę, przeczytają czym się zajmujemy i obejrzą nasze treści, a już potem decydują się na kontakt.

7) Czy używasz wideo?

8) Czy każde moje ToFu kieruje klienta do MoFu, czyli czy mamy pomysł na to, jak skierować klienta do środka lejka marketingowego?

9) Czy jest jasne miejsce, gdzie mogę się wpisać do MoFu, jeżeli moje MoFu zakłada jakąś subskrypcję, jakieś coś, i to miejsce jest bardzo widoczne?

10) Czy moja strona pomaga klientom na różnych etapach procesu zakupu?

Jeżeli nie opracowaliśmy Buyer Persony, ścieżki zakupowej klienta, lejka marketingowego, brandingu i innych elementów, to tworzenie strony internetowej nie jest dobrym pomysłem. 

STREFA treningu

#Trening, czyli jak to robimy w praktyce:

  • Słuchamy podcast Wdrażamy NSM o budowie strony internetowej w B2B, oglądamy odcinek NSM w praktyce o tej samej nazwie
  • Ustalamy termin spotkania z zespołem
  • Przed spotkaniem przygotowujemy listę pytań z podcastu, na które odpowiadamy w trakcie spotkania
  • Na spotkaniu ustalamy obszary do poprawy na stronie internetowej, a także osób odpowiedzialnych za poszczególne zadania 

Subskrybuj nasz kanał i bądź na bieżąco :)

STREFA suplementów

Dzielimy się z Tobą naszymi suplami! Nam pomogły, mamy nadzieję, że Tobie też! :)

Notatki z odcinka

Checklista 15 pytań o stronie internetowej - Word

Wnioski, przemyślenia potreningowe:

  • Praca ze stroną internetową to jest proces ciągły, będziemy zawsze sprawdzać różne podejścia, elementy, przyciski, teksty, i dlatego potrzebujemy właśnie dostępu do edycji strony 24/7
  • Te materiały, które opracowaliśmy w poprzednich odcinkach, czyli ścieżkę klienta, ToFu, MoFu i BoFu teraz mogą, a nawet muszą być wdrożone na naszej stronie internetowej 

Dowiedz się o najnowszych treningach jako pierwszy i wyprzedź konkurencję

Newsletter wysyłamy nie częściej niż 1 raz w tygodniu, a znajdziecie w nim najważniejsze informacje oraz materiały dotyczące najnowszych odcinków :D

CRM form will load here

KONTAKT