Skontaktuj się z nami
+48 573 503 972

M13: 20 pomysłów na górę lejka marketingowego, bez ciągłego tworzenia treści (TOFU) 

Spis treści

Opis odcinka

Celem odcinka jest wypisanie pomysłów na górę lejka marketingowego i wybranie priorytetowych działań, nad którymi się skupimy w najbliższym czasie. W tym treningu dowiedzieliśmy się o 20 pomysłach na TOFU, które także możemy wykorzystać w swoim marketingu. 

STREFA WIEDZY

link do podcastu

1. Czym jest TOFU, czyli góra lejka marketingowego?

To jest miejsce, które przyciąga uważność klienta, a my dajemy coś wartościowego dla niego. Na przykład, jeżeli użytkownik szukał jak wybrać ekspres do kawy, to możemy zaoferować mu checklistę „Jak wybrać ekspres do kawy, który nie zepsuje się po roku użytkowania”


2. 20 pomysłów na TOFU:

1 Pomysł – Webinary
Do kogo: temat webinaru warunkuje czy trafiamy do ludzi na początku czy na końcu procesu zakupu
Ważne: Trudno jest zorganizować webinar, ponieważ wymaga to rzetelnego przygotowania prowadzącego, prezentacji, ciekawych i trafnych informacji, a także przemyślanego CTA. Musimy trafiać do segmentu, który naprawdę potrzebuje informacji z tego webinaru.
Jak promować:

  • Jeżeli mamy bazę kontaktów, wysyłamy im informacje o webinarze
  • Podłączamy reklamę Google, Facebook czy LinkedIn (wybieramy taką, skąd mamy najłatwiejszy dostęp do grupy docelowej)
  • Publikujemy przeprowadzone webinary na swojej stronie internetowej, to pozwoli nam sprowadzać ruch do evergreenowych tematów i generować nowe kontakty 

2 Pomysł – Gościnny występ (podcast, YouTube, telewizja,...)
Do kogo: temat warunkuje czy trafiamy do ludzi na początku czy na końcu procesu zakupu. Na kanale Przygody Przedsiębiorców są na przykład dwa rodzaje występów: edukacyjne, kiedy o czymś opowiadamy, czego nasz potencjalny klient może nie wiedzieć, a także występy dla klientów na ostatnim etapie procesu zakupu, którym przedstawiamy siebie jako specjalistę.
Ważne: Chociaż ten sposób pozyskania leadów nie jest trudny, wymaga przemyślenia, gdzie skierowujemy użytkowników

3 Pomysł – Występ na konferencji branżowej
Trudność: średnia, ponieważ musimy dobrze przygotować się do występu, dlatego, że słaby występ będzie miał odwrotny efekt
Różnica między podcastem: występ na konferencji jest jednorazowy, występ w Internecie nie
Ważne: jest to dość łatwy sposób na pozyskanie klientów, ale przed tym musimy się nauczyć występować

4 Pomysł – Wideotutorial
Czym jest wideotutorial: to krótki materiał wideo, który pokazuje, bądź rozwiewa jakąś obiekcję
Trudność: średnia
Do kogo: jeżeli adresujemy pytanie ogólne – docieramy do osób na wcześniejszych etapach procesu zakupu, jeżeli rozwiewamy obiekcję – do osób na późniejszych etapach procesu zakupu

5 Pomysł – Ranking
Trudność: wysoka, ponieważ wymaga dużo nakładów czasowych i pieniężnych
Zaleta: trafia do osób na późniejszych etapach procesu zakupu

6 Pomysł – Artykuł
Trudność: wysoka, ponieważ musimy stworzyć ogromny artykuł na jakiś temat, żeby klient nie musiał szukać po całym Internecie tych informacji, a miał je wszystkie w jednym miejscu. A także ten artykuł musi być zoptymalizowany pod SEO
Przykładowy temat: „Wszystko, co musisz wiedzieć o XYZ”
Do kogo: w zależności od wybranego tematu możemy docierać do odbiorców jak na wcześniejszych, tak i na późniejszych etapach procesu zakupu

7 Pomysł – E-book
Trudność: średnia bądź wysoka, w zależności od rozmiaru e-booka
Do kogo: w zależności od wybranego tematu możemy docierać do odbiorców jak na wcześniejszych, tak i na późniejszych etapach procesu zakupu
Ważne: najlepiej tworzyć e-booki w branży, w której nie są one bardzo popularne

8 Pomysł – Artykuł w gazecie
Trudność: średnia bądź niska, ponieważ można zlecić na zewnątrz napisanie takiego artykułu
Do kogo: dociera do klientów na początku procesu zakupu

9 Pomysł - Infografika
Trudność: średnia bądź wysoka
Do kogo: w zależności od wybranego tematu możemy docierać do odbiorców jak na wcześniejszych, tak i na późniejszych etapach procesu zakupu
Zaleta: możemy zwizualizować tematy, które jest trudno przedstawić w formacie tekstowym

10 Pomysł – Checklista
Trudność: średnia
Do kogo: trafia do ludzi na drugim etapie procesu zakupu
Zaleta: ciekawa i przydatna checklista może być wymyślona i zastosowana w jakiejkolwiek branży

11 Pomysł – Kurs online
Trudność: bardzo wysoka
Podpowiedź: nie zaczynać tworzenia kursu online dopóki nie przeprowadzicie skutecznego webinaru
Do kogo: zazwyczaj kursy są tworzone jako góra lejka, trafiają do osób na wcześniejszych etapach procesu zakupu

12 Pomysł – Partnerstwo konferencji
Trudność: średnia
Do kogo: do ludzi na początku i na końcu procesu zakupu, można wyedukować potencjalnych klientów, że rozwiązanie istnieje, bądź znaleźć klientów na końcu procesu zakupu

13 Pomysł – Wpis na Social Media
Trudność: niska
Ważne: ten content nie jest evergreenowy, ponieważ szybko znika, ale jeżeli będziemy tworzyć viralowe wpisy np. na LinkedIn, z których możemy pozyskiwać zapytania od potencjalnych klientów

14 Pomysł – Dedykowany serwis
Trudność: wysoka
Na czym polega: budujemy specjalny, dedykowany informacyjny serwis w postaci pillar page’y, który jest bardzo mocno zoptymalizowany pod SEO, a także jest oddzielony od marki firmy
Do kogo: trafiamy do osób na końcu procesu zakupu

15 Pomysł – Narzędzie
Trudność: wysoka bądź średnia
Do kogo: w zależności od rodzaju narzędzia (wybranych zgodnie z jobs to be done po stronie klienta) może trafiać do odbiorców na wcześniejszych i późniejszych etapach procesu zakupu
Ważne: „Budowanie dedykowanych narzędzi pod wyzwanie waszych klientów jest absolutnie genialne. Jeżeli jeszcze zoptymalizujecie to tak, żeby trafiali tam zupełnie nowi klienci, no to już w ogóle jest cudownie.”

16 Pomysł – Case Study
Do kogo: trafiamy do osób na początku procesu zakupu
Zaleta: opowiadamy na rzeczywistym przykładzie problem i jego rozwiązanie

17 Pomysł - Influencer/partnerstwo z influencerem
Trudność: średnia
Do kogo: trafiamy do osób na końcu procesu zakupu
Ważne: współpraca z infuencerem, który ma wiele naszych potencjalnych klientów, jest fajnym sposobem na łatwe dotarcie do grupy docelowej

18 Pomysł – Krótkie wideo promocyjne
Trudność: wysoka, ponieważ w krótkim czasie musimy w ciekawy i zrozumiały sposób dostarczyć informacje
Do kogo: docieramy do osób na końcu procesu zakupu

19 Pomysł – Quiz lub ankieta
Trudność: średnia
Do kogo: trafiamy do osób na początku procesu zakupu
Przykład SellWise: „I my na przykład kiedyś zrobiliśmy taki quiz, może zdiagnozować swój dział sprzedaży. Tam było 20 pytań bardzo skrzętnie zaprojektowanych, które klient odpowiedzi na te pytania dostawał diagnozę, nie? Czy twój dział sprzedaży jest w dobrej formie, w średniej formie czy w złej formie. A jeżeli w średniej, bądź w złej, to co poprawić w waszym zespole, żeby był w dobrej. I ten bardzo proste działanie dało nam fajne rezultaty, dlatego że ludzie chcą wypełniać te quizy, bo rezultat jest zaraz i można go sobie przeczytać, można mieć ten taki moment satysfakcji z tego, że już wiem.”

20 Pomysł - Badanie/dane branżowe
Trudność: wysoka, bardzo wysoka
W jakiej formie: w formacie PDF, albo e-booka
Zaleta: publikacje ciekawych danych branżowych, których nigdzie nie ma pozwoli nam bydować wizerunek swojej marki jako opiniotwórczej. Możemy stworzyć jeden taki materiał i reklamować go w różnych miejscach

STREFA treningu

#Trening, czyli jak to robimy w praktyce:

  • Słuchamy podcast Wdrażamy NSM o spotkaniach sprzedażowych, oglądamy odcinek NSM w praktyce o tej samej nazwie
  • Sprawdzić jak wyglądają spotkania sprzedażowe w naszej firmie
  • Umówić się na spotkanie z zespołem i opracować plan działań przed, podczas i po spotkaniu
  • Wdrożyć ten plan w firmie

Subskrybuj nasz kanał i bądź na bieżąco :)

STREFA suplementów

Dzielimy się z Tobą naszymi suplami! Nam pomogły, mamy nadzieję, że Tobie też! :)

Notatki z odcinka

Pomysły ITrix w Miro

Wnioski, przemyślenia potreningowe:

  • Dla naszego zespołu ten warsztat był bardzo ciekawy, ponieważ pomógł spojrzeć z lotu ptaka na działania, które robimy i te, których jeszcze nie realizujemy

  • Oczywiście wdrożenie tych pomysłów, które wypisaliśmy w kategorii „Planujemy zrobić” wymaga czasu i wysiłku, ale co ważne, ustaliliśmy konkretne terminy rozpoczęcia pracy nad nimi 
  • Dowiedz się o najnowszych treningach jako pierwszy i wyprzedź konkurencję

    Newsletter wysyłamy nie częściej niż 1 raz w tygodniu, a znajdziecie w nim najważniejsze informacje oraz materiały dotyczące najnowszych odcinków :D

    CRM form will load here

    KONTAKT