Skontaktuj się z nami
+48 573 503 972

M10: Content marketing - jak zaprojektować tematy, które podbiją serca klientów? (TOFU)

Spis treści

Opis odcinka

Celem odcinka jest zaprojektowanie listy tematów dla TOFU. Trening jest bardzo istotnym w procesie tworzenia content marketingu, ponieważ jeżeli będziemy tworzyć treści, które nie interesują naszą Buyer Personę, to po prostu będziemy marnować swój czas. A świadome projektowanie tematów pozwoli nam wejść w buty klienta i przygotować takie tematy materiałów, które będą czytane, oglądane czy słuchane.

STREFA WIEDZY

link do podcastu

1. Dwa rodzaje tematów:

Tematy, na które będziemy pisać muszą interesować naszą Buyer Personę, także musimy zadbać o to, żeby nasze materiały dotarły do tej osoby i ona na nich zareagowała (np. polubieniem). „Paweł Tkaczyk twierdzi, że 70% treści wInternecie nigdy niedoczekuje się żadnej reakcji nawet ani jednego like’a.” (info z podcastu).

Istnieje dwa rodzaje tematów: bardzo szukane przez ludzi i te, które zdaniem twórcy (czyli nas) są ważne, ale nikt ich nie szuka.

Na początku budowania TOFU warto tworzyć materiały na te tematy, które są bardzo ciekawe dla naszej Buyer Persony i których ona szuka, ponieważ to pomoże zbudować zainteresowanie odbiorców i sprowadzić ruch.


2. Jak tworzyć treści TOFU? 8 kroków

1 krok: Zbudować kategorie naszych treści (na przykład, marketing i sprzedaż).

Warto także przesłuchać odcinek 121 podcastu NSM o pillar page’ach, który pomoże w zbudowaniu kategorii.


2 krok: Wypisać tematy na podstawie wyzwań, problemów i procesu zakupu Buyer Persony.

Dla każdej Buyer Persony, którą mamy, musimy utworzyć osobną listę tematów na podstawie tych danych, które opracowaliśmy we wcześniejszych odcinkach. Znamy kamienie milowe klienta na ścieżce zakupu, najlepiej wypisać więcej niż 60 tematów dla każdej z BP.

Potem musimy znaleźć 20-30 wspólnych tematów dla wszystkich naszych Buyer Person.


3 krok: Znaleźć frazy pod SEO.

Możemy skorzystać z Semstorma i porównać swoją firmę do 4 najlepiej pozycjonujących się konkurentów, dzięki temu porównaniu będziemy mogli posegregować frazy od tych, którzy są najczęściej i najmniej poszukiwani.

Musimy wypisać te tematy, dzięki którym konkurencja zgarnia najwięcej ruchu.

Możemy także zrobić research keywordów za pomocą narzędzi, na przykład: Surfer SEO, Semstorm, Senuto, Ahrefs, Semrush.

Dalej musimy zdecydować czy możemy połączyć tematy z kroku drugiego z tematami wynikających z SEO, czy chcemy na przykład generować treści tylko na tematy uzyskane z wyszukiwania fraz pod SEO.


4 krok: Zdefiniować problem z tematu i frazy.

Z dwóch poprzednich kroków mamy tematy i frazy, teraz musimy pomyśleć jaki problem klienta rozwiążemy danym tekstem. Musimy także wypisać o czym nasza Buyer Persona wie w przypadku tego problemu, a czego jeszcze nie wie, o czym musimy jej powiedzieć.


5 krok: Sprawdzić tytuły w Google i zaprojektować lepszego klickbait.

Często chce nam się wymyślić kulturalny krótki i prosty temat, ale dane wskazują, że odbiorcy bardziej lubią tematy ‘ostre’. Im bardziej klickbaitowy temat wymyślimy, tym więcej ludzi w ten materiał wejdzie i go obejrzy/przeczyta. Możemy poćwiczyć umiejętność tworzenia takich tematów, możemy zobaczyć tematy konkurencji i postarać się sformułować te tematy inaczej.

Dobrze konwertują tematy w których znajduje się słowo ‘bez’, na przykład „Skuteczna firma bez stresu”, a także tematy z liczbami, na przykład „10 kroków, żeby otworzyć własną działalność”.

W klickbaitach także bardzo pomaga AI. Czyli możemy zlecić AI: „Wymyśl miklickbaitowy temat naten temat, albo10 klickbaitowych tematów”.


6 krok: Podkreślić wartości

Musimy przemyśleć jakie wartości chcemy w swoim tekście podkreślić.


7 krok: Rozbić obiekcje

Musimy przygotować też argumenty i rozbić obiekcje, które pojawiają się u odbiorców.


8 krok: Przemyśleć dystrybucję contentu

Musimy wymyślić plan, żeby nasz content dotarł jak najszerzej.

STREFA treningu

#Trening, czyli jak to robimy w praktyce:

  • Słuchamy podcast Wdrażamy NSM o zaprojektowaniu tematów dla TOFU, oglądamy odcinek NSM w praktyce o tej samej nazwie
  • Ustalamy termin spotkania z działem marketingu
  • Przygotowujemy pytania, na które musimy odpowiedzieć w trakcie spotkania, a także kategorie naszych treści
  • Przygotowujemy dokumenty, w których zapisywaliśmy informacje o wyzwaniach, problemach i procesie zakupu naszych Buyer Person, żeby wykorzystać w trakcie spotkania. Sprawdzamy tematy, które interesują klientów na podstawie informacji z CRM
  • Na spotkaniu omawiamy informacje z dokumentów i wypisujemy tematy, a także korzystamy z wyszukiwarek keywordów, Google i wypisujemy tematy na podstawie informacji, które są najczęściej wyszukiwane

Subskrybuj nasz kanał i bądź na bieżąco :)

STREFA suplementów

Dzielimy się z Tobą naszymi suplami! Nam pomogły, mamy nadzieję, że Tobie też! :)

Notatki z odcinka

Wnioski, przemyślenia potreningowe:

  • Świadome dobieranie tematów w ramach content marketingu jest sztuką, tym bardziej, że w szumie informacyjnym jest to coraz trudniejsze
  • Sztuczna inteligencja może bardzo pomóc w tym procesie
  • Samo zadanie nie jest łatwe do wykonania, musieliśmy dłużej się zastanowić, żeby wypisać tematy, które będą ciekawe z perspektywy klienta

Dowiedz się o najnowszych treningach jako pierwszy i wyprzedź konkurencję

Newsletter wysyłamy nie częściej niż 1 raz w tygodniu, a znajdziecie w nim najważniejsze informacje oraz materiały dotyczące najnowszych odcinków :D

CRM form will load here

KONTAKT