Skontaktuj się z nami
+48 573 503 972

M08: CTA - zaprojektuj zabójcze wezwanie do działania 

Spis treści

Opis odcinka

Celem odcinka jest przeprowadzenie audytu swoich aktualnych CTA na stronie internetowej. Ich przeanalizowanie pomoże nam zrozumieć, czy klienci, którzy odwiedzają naszą stronę na różnych etapach procesu zakupu, mogą ‘znaleźć’ CTA odpowiadające ich potrzebom i pytaniom

STREFA WIEDZY

link do podcastu

1. Po co jest Call To Action:

Naszą stronę odwiedzają różne grupy potencjalnych klientów, jedni już chcą kupić, inni jeszcze się zastanawiają albo w ogóle jeszcze nie chcą kupować, a także ktoś może szukać na stronie po prostu danych do kontaktu. CTA jest potrzebne, ponieważ pomaga przyciągnąć uwagę tych wszystkich potencjalnych klientów i zachęcają do dokonania jakiegoś działania.


2. CTA jest powiązane z procesem zakupu klienta:

Jeżeli nie zmapowaliśmy procesu zakupu naszych klientów (odcinek M03 wyzwania NSM), musimy najpierw cofnąć się do niego i wykonać zadanie, a już potem zaczynać projektować CTA.

Dlaczego jest to ważne? Ponieważ na początku procesu zakupu i na końcu procesu zakupu będą wykorzystywane różne CTA. Na przykład, nie możemy powiedzieć osobie, która jeszcze nic nie wie o CRM, kupić wdrożenie tego systemu, musimy najpierw dostarczyć jej informację o tym, czym jest CRM i kto go potrzebuje.


3. Wyróżniamy 2 rodzaje CTA:

Odpowiadają one zadaniom klienta w jego procesie zakupu.

Po co dwa CTA na wcześniejszym etapie i na późniejszym? Ponieważ ludzi, którzy przychodzą na późniejszym etapie, czyli już chcą kupić, jest o wiele mniej niż ludzi, którzy się dopiero zastanawiają.

Na stronach B2B wykorzystanie tylko CTA typu „Jeżeli chcesz kupić, to kliknij” jest błędną drogą.

CTA na wcześniejszym etapie, czyli na przykład „Jeżeli zastanawiasz się, czy system CRM w przypadku Twojej firmy ma sens, skontaktuj się z naszym ekspertem” są bardzo dobrym sposobem na pozyskanie uwagi jeszcze niezdecydowanych na zakup klientów.


4. Jakie musi być skuteczne CTA:

1. Musi odpowiadać za zadanie klienta na poszczególnych etapach procesu zakupu.

CTA powinno nawiązywać do zadania i rozwiązywać problem klienta występujący na tym etapie procesu zakupu

2. Musi pasować do kontekstu

Na przykład, klient czyta case study, nad czymś się zastanawia czytając. Musimy zaprojektować tu takie CTA, które będzie odpowiednie do pytań, które powstają w głowie klienta, na przykład „Ciekawe, a jak by to wyglądało w mojej firmie?” -> CTA „Jeśli chcesz dowiedzieć się, jak to będzie wyglądało w Twojej firmie, skontaktuj się z nami!”

3. Musi być proste i zrozumiałe

CTA nie musi być wezwaniem do działania, które wymaga przemyśleń.

4. Musi zawierać prawo do ‘nie’

Wykorzystywanie słowa ‘Jeżeli’ na początku swoich CTA w sposób naturalny zachęca klienta wykonać działanie, jeżeli to go zainteresowało, nie zmuszamy go do niczego.

5. Wypełnienie formularza nie musi trwać dłużej niż 5 sekund

Dodawanie wielu dodatkowych pól do formularza sprawi, że ludzie się zniechęcą i nie będą w ogóle wypełniali formularzy.

6. Dajemy prawo do ‘nie’ na przycisku

Lepiej konwertują CTA „Wyślij zapytanie”, „Sprawdź ofertę” niż CTA „Poproś o rozmowę”, „Zamów bezpłatną konsultację”

7. Musi się wyróżniać i być widoczne

Przycisk CTA musi być widoczny, ważny jest kolor. To bardzo wpływa na wypełnialność i liczbę leadów.

8. Musi być dobrze opisane

Możemy podpowiedzieć klientowi, który jeszcze się zastanawia, na przykład jakie pytania może zadać, jak będzie przebiegała rozmowa.


5. Podsumowanie:

Musimy zaprojektować jedno główne CTA dla naszej firmy, musi się ono znajdować w prawym górnym rogu strony. Jest to Call To Action z wcześniejszego etapu procesu zakupu i musi dawać wartość klientom.

Jeszcze możemy zaprojektować dodatkowe CTA dla innych podstron, które będą dopasowane do kontekstu, a także zgodne z procesem zakupu klienta.

STREFA treningu

#Trening, czyli jak to robimy w praktyce:

  • Słuchamy podcast Wdrażamy NSM o CTA, oglądamy odcinek NSM w praktyce o tej samej nazwie
  • Ustalamy spotkanie z zespołem
  • Na spotkaniu analizujemy nasze aktualne CTA i sprawdzamy czy są one zgodne z zasadami z podcastu
  • W razie potrzeby zmieniamy nasze CTA

Subskrybuj nasz kanał i bądź na bieżąco :)

STREFA suplementów

Dzielimy się z Tobą naszymi suplami! Nam pomogły, mamy nadzieję, że Tobie też! :)

Notatki z odcinka

Wnioski, przemyślenia potreningowe:

  • Przeprowadziliśmy audyt aktualnych CTA, zmieniliśmy główne CTA (w prawym górnym rogu), wprowadziliśmy zmiany do formularza. Teraz będziemy testować, jak wprowadzone przez nas zmiany wpływają na konwersję i liczbę leadów
  • Odcinek jest trudny, ponieważ dobrać odpowiednio ciekawe, uniwersalne, ale też zrozumiałe dla wszystkich grup odbiorów, które wchodzą na naszą stronę, CTA nie jest prostym zadaniem

Dowiedz się o najnowszych treningach jako pierwszy i wyprzedź konkurencję

Newsletter wysyłamy nie częściej niż 1 raz w tygodniu, a znajdziecie w nim najważniejsze informacje oraz materiały dotyczące najnowszych odcinków :D

CRM form will load here

KONTAKT