Skontaktuj się z nami
W poniższym artykule znajdziesz informacje o możliwościach automatyzacji pracy, a także przykładach workflow, które możesz utworzyć.
ROBOTYCZNA AUTOMATYZACJA PROCESÓW
Wykorzystuj RPA, jeżeli chcesz tworzyć automatyzacje procesów biznesowych firmy. Na przykład, proces "Powiadomienie o urlopie", w którym możesz utworzyć etapy "Zatwierdzenie dat urlopu przez przełożonego", "Przekazanie informacji do zespołu" itd.
Robotyczna automatyzacja procesów jest szczególnie pomocna, gdy chcesz utworzyć mały albo nierozbudowany proces.
Łatwo dodasz nowe procesy za pomocą RPA, gdyż tworzenie takich workflow jest podobne do pracy z regułami automatyzacji w zadaniach i CRM. Pierwsze co musimy zrobić, to utworzyć etapy, przez które przejdzie workflow, a dalej dodać działania i zadania do każdego etapu tego procesu.
Najczęściej używamy RPA do:
- tworzenia zadań
- zatwierdzania faktur i dokumentów
- zatwierdzania wyjazdów służbowych i urlopów
RPA jest łatwiejsze w konfiguracji i użyciu niż klasyczny Workflow. Jednak narzędzie to koncentruje się na procesach wewnętrznych i dlatego nie możemy łączyć RPA z CRM'em.
Każdy utworzony proces w RPA posiada Kanban. Reguły automatyzacji lub określone zadania pracowników (np. przegląd informacji lub zatwierdzanie dokumentów) mogą być osadzone na każdym etapie Kanbana.
Edytuj elementy RPA: dostępy i rozpoczynanie procesu
W RPA możesz edytować uprawnienia dostępu do etapów, workflow i elementów. Pamiętaj także, że administratorzy mają dostęp do wszystkich działań bez względu na uprawnienia.
Podczas tworzenia workflow można określić, kto może tworzyć elementy i rozpoczynać ten proces.
Ustawienia i konfiguracja pól w automatyzacjach
W przeciwieństwie do CRM w RPA nie ma domyślnie ustawionych pól, to znaczy, że musisz tworzyć pola, których będziesz używał w workflow.
Każdy proces ma swój własny zestaw pól, dlatego pola utworzone w jednym procesie nie mogą być używane w innym procesie. Jest to różnica między polami RPA i CRM, gdzie wszystkie przypadki mają wspólne pola.
TWORZENIE WORKLOW
Tworzenie workflow w Bitrix'ie polega na projektowaniu i konfigurowaniu sekwencji działań w systemie, które odpowiadają określonym procesom biznesowym.
Różnica między workflow w tym systemie a RPA (Robotic Process Automation) polega na podejściu do automatyzacji. RPA automatyzuje procesy, które zachodzą wewnątrz Bitrix24, np. zatwierdzanie urlopów, gdy workflow może zautomatyzować pracę np. w CRM'ie.
Workflow Bitrix'a to bardziej rozbudowane i skomplikowane narzędzie niż RPA.
Przy tworzeniu workflow najlepiej skorzystać z pomocy specjalistów, którzy znają system od środka, ponieważ techniczna konfiguracja tego procesu wymaga specjalistycznej wiedzy i doświadczenia.
AUTOMATYZACJE I WORKFLOW
Efektywność operacyjna
Automatyzacja procesów w systemie eliminuje ręczne, powtarzalne czynności, dzięki czemu zadania są wykonywane szybciej.
Oszczędność czasu i kosztów
Zredukujesz koszty operacyjne i zaoszczędzisz czasu, który musiałbyś poświęcić na manualne wykonanie działań i usprawnienie procesów.
Śledzenie postępów
Dzięki workflow w Bitrix'ie można śledzić postępy w realizacji zadań i procesów. Zapewnia to transparentność w działaniach i umożliwia identyfikację ewentualnych opóźnień lub problemów.
Mniej błędów ludzkich
Używanie workflow pozwala na sprecyzowanie i standaryzację procesów. Można zdefiniować kroki do wykonania w określonych sytuacjach co pozwoli zminimalizować ryzyko popełnienia błędów ludzkich.
Czy bitrix24 jest dla mnie?
Zastanawiasz się, która licencja Bitrix24 będzie najlepsza dla twojej firmy? Chcesz wiedzieć ile będzie kosztowało wdrożenie systemu? Na te i inne pytania odpowiemy podczas rozmowy.