Skontaktuj się z nami
M21: Media społecznościowe w marketingu B2B - czy to ma sens?
Spis treści
2. STREFA WIEDZY: Odcinek M21 podcastu #WdrażamyNSM
3. STREFA TRENINGU: Odcinek NSM w praktyce M21 - Media społecznościowe w marketingu B2B
Opis odcinka
Celem odcinka jest przygotowanie strategii naszej marki w mediach społecznościowych. W tym treningu dowiedzieliśmy się o tym co wpływa na sukces firmy w Social Mediach, a także o tym jakie media są najczęściej wykorzystywane w marketingu B2B.
STREFA WIEDZY
link do podcastu
Odcinek M21 podcastu #WdrażamyNSM- YouTube Odcinek M21 podcastu #WdrażamyNSM- AdWise.pl
1. Statystyki (źródło: Digital Doughnut)
– 76% firm technologicznych w B2B korzysta z mediów społecznościowych, co jest więcej niż blogowanie w SEO i Page Search’u
– 83% marketerów w B2B korzysta z mediów społecznościowych, jest to jedna z najbardziej popularnych taktyk
– 54% marketerów w B2B stwierdziło, że wygenerowało potencjalnych klientów w mediach społecznościowych
– 79% marketerów twierdzi, że zauważyło zwiększony ruch przy zaledwie 6 godzinach tygodniowo poświęconych na marketing w mediach społecznościowych
Musimy podchodzić do tych statystyk ze zdrowym sceptycyzmem.
2. Media społecznościowe, których najczęściej się używa w B2B:
– LinkedIn
– X (wcześniej Twitter)
– Facebook
– Instagram
– YouTube
– TikTok
LinkedIn – jedno z najlepszych narzędzi do docierania do wyższej kadry menedżerskiej w Polsce.
„W jak wielu ścieżkach zakupu LinkedIn uczestniczył?” – ważne pytanie, które musimy sprawdzić.
3. Pytania, które warto zadawać klientom, żeby zbadać ROI z mediów społecznościowych:
1) „Skąd się o nas dowiedzieliście?”
2) „Co was zachęciło do kontaktu z nami?”
4. Zalety Instagrama w marketingu B2B:
– Quickresponse narzędzie, umożliwiające szybkie znajdowanie odpowiedzi na pytania– Atmosfera na Instagramie jest luźniejsza i mniej profesjonalna, niż na LinkedInie
5. Co wpływa na sukces w Social Mediach?
1) Pomysł, który mamy na te media społecznościowe:
– Czego chcę osiągnąć w danym kanale?
– Jaki jest cel prowadzenia social mediów?
2) Koloryt i unikalność
– Koloryt i brak strachu, żeby pokazać jakim jestem człowiekiem są bardzo istotne w mediach społecznościowych
3) Komunikacja marki jest spójna z ich kolorytem
4) Jasność do kogo mówimy i wybór mediów społecznościowych jest kluczowy
5) Konsekwencja
– Dużo czasu zajmuje zrozumienie klimatu social mediów, i stylu komunikacji, którego się tam używa
6) Dobór osoby
– Kto buduje komunikację na social mediach, czy to firma czy jedna osoba?
STREFA treningu
#Trening, czyli jak to robimy w praktyce:
- Słuchamy podcast Wdrażamy NSM o mediach społecznościowych w marketingu B2B, oglądamy odcinek NSM w praktyce o tej samej nazwie
- Ustalamy termin spotkania z działem Marketingu
- Przed spotkaniem przygotowujemy tablicę np. w Miro z podziałem na trzy sekcje: Sensowność prowadzenia Social Mediów, Odpowiedzi na pytania, Strategia dla poszczególnych kanałów. W tych sekcjach odpowiadamy na pytania z perspektywy naszej firmy
- Na spotkaniu ustalamy strategię bytności w poszczególnych mediach społecznościowych i określamy działania, które musimy podjąć, by realizować tę strategię
Subskrybuj nasz kanał i bądź na bieżąco :)
STREFA suplementów
Dzielimy się z Tobą naszymi suplami! Nam pomogły, mamy nadzieję, że Tobie też! :)
Notatki z odcinka
Schemat zadania M21 NSM w praktyce ITrix - Miro
Wnioski, przemyślenia potreningowe:
- Po wykonaniu zadania domowego wywnioskowaliśmy, że chcemy rozwijać nasze media społecznościowe, mamy konkretne cele do realizacji, lecz ustaliliśmy, że niektóre z tych mediów, które wcześniej prowadziliśmy, nie mają teraz dla nas sensu biznesowego
- Dzięki temu treningowi wybraliśmy konkretne strategie dla poszczególnych mediów społecznościowych. Kolejnym krokiem jest plan działań i już działania, czyli regularna publikacja wartościowych treści
Dowiedz się o najnowszych treningach jako pierwszy i wyprzedź konkurencję!
Newsletter wysyłamy nie częściej niż 1 raz w tygodniu, a znajdziecie w nim najważniejsze informacje oraz materiały dotyczące najnowszych odcinków :D