Skontaktuj się z nami
M16: Zarządzanie projektami w marketingu B2B - jak robić, żeby zrobić?
Spis treści
2. STREFA WIEDZY: Odcinek M16 podcastu #WdrażamyNSM
3. STREFA TRENINGU: Odcinek NSM w praktyce M16 - Zarządzanie projektami w marketingu B2B
Opis odcinka
Celem odcinka jest opracowanie działań stałych i jednorazowych, to są zadania, które są realizowane w projektach marketingowych i inne, niezwiązane z projektami. W tym treningu stawiamy znak równości pomiędzy zarządzaniem zespołu marketingu a zarządzaniem projektami.
STREFA WIEDZY
link do podcastu
Odcinek M16 podcastu #WdrażamyNSM- YouTube Odcinek M16 podcastu #WdrażamyNSM- AdWise.pl
1. Problemy w zarządzaniu projektami w marketingu:
1) Prace się przeciągają, nie są kończone na czas
2) Brak skoordynowania prac, jeżeli ktoś nie dostarczy materiałów, to cały projekt stoi
3) Tworzenie produktów/treści słabej jakości, które nie przynoszą rezultatów
4) Brak osoby zarządzającej
2. Działania stałe i jednorazowe:
Musimy podzielić pracę naszego zespołu marketingu na działania stałe, czyli te, co dzieją się regularnie, czyli są procesami, i na działania jednorazowe, czyli projekty.
Kiedy opracowujemy listę działań stałych, musimy wypisać zasoby, czyli przygotować prognozę czasową na wykonanie tych zadań (to podaje osoba odpowiedzialna za proces), ustalić osoby odpowiedzialne (może musimy zlecić wykonanie zadań na zewnątrz), a także nazwać działania stałe.
Działania jednorazowe to takie działania, które dzieją się kiedy pracujemy nad projektami. Etapy pracy z projektem to:
1. Pojawił się nowy pomysł
2. Planowanie działań
3. Opracowanie zakresu projektu, właśnie tutaj powstają działania jednorazowe. Musimy ustalić kto wykona te zadania, ile mogą zająć czasu
4. Egzekucja
5. Przegląd i analiza
3. Tygodniowe sprinty
Działania stałe musimy planować miesiąc do przodu.
4. Plusy opracowanych działań stałych
– Działania stałe zawsze się dzieją
– „Praca nie przeciąga się na tych stałych zadaniach i stałe zadania nie cierpią, kiedy robimy projekty”
– Skoordynowana praca, mamy nadrzędne i podrzędne zadania
– Praca jest wysokiej jakości, dzięki temu, ze mamy zarządzającego
– Możemy planować sprinty
– Możemy planować taski na poszczególnych osobach, w ramach tych sprint’ów
– Możemy planować czas wykonywania zadań
– Jest Kanban, gdzie możemy przerzucać zadania pomiędzy etapami
– Narzędzie zlicza czas pracy nad zadaniami
6. Rola szefa marketingu:
– Zarządza pracą zespołu
– Analizuje wyniki i wyciąga wnioski
– Dobrze rozumie biznes i strategię
– Dobiera działania, które są wspólne ze strategią firmy
STREFA treningu
#Trening, czyli jak to robimy w praktyce:
- Słuchamy podcast Wdrażamy NSM o zarządzaniu projektami w marketingu B2B, oglądamy odcinek NSM w praktyce o tej samej nazwie
- Ustalamy termin spotkania z zespołem marketingu
- Wypisujemy projekty, które realizujemy i działania stałe realizowane w nich. Zaznaczamy kiedy odbywają się te działania i kto jest za nich odpowiedzialny
- Wypisujemy działania jednorazowe i przypisujemy do osoby odpowiedzialnej
- Analizujemy, które działania wymagają większego zaangażowania i uwagi
Subskrybuj nasz kanał i bądź na bieżąco :)
STREFA suplementów
Dzielimy się z Tobą naszymi suplami! Nam pomogły, mamy nadzieję, że Tobie też! :)
Notatki z odcinka
Wnioski, przemyślenia potreningowe:
- Wypisanie działań cyklicznych i jednorazowych pozwoliło nam jeszcze raz spojrzeć na zadania, które realizujemy i zrobić wnioski, czy czegoś brakuje, czy musimy coś zmienić w tych działaniach
- Jeżeli chodzi o zadania jednorazowe, to mamy projekt w Bitrix24, gdzie te zadania są przechowywane i przypisywane do konkretnych osób. W każdym momencie możemy dodać nowe zadanie i kontrolować jego wykonywanie
Dowiedz się o najnowszych treningach jako pierwszy i wyprzedź konkurencję!
Newsletter wysyłamy nie częściej niż 1 raz w tygodniu, a znajdziecie w nim najważniejsze informacje oraz materiały dotyczące najnowszych odcinków :D