Wdrożenie Bitrix24 dla branży OZE / fotowoltaika
Skontaktuj się z nami
Poznaj naszego klienta:
Klient z branży fotowoltaiki i OZE - z ponad 30 letnim doświadczeniem. Zatrudniamy ponad 100 osób i dysponujemy zapleczem technicznym o powierzchni ok. 5000 m2.
Z powodzeniem działamy w branży odnawialnych źródeł energii (OZE), zajmując się kompleksową obsługą instalacji fotowoltaicznych na potrzeby, zarówno klientów indywidualnych, jak i instytucjonalnych.
Zatrudnienie: 100+
Branża: fotowoltaika i OZE
Wersja Bitrix24: Professional
Stan i problemy przed rewolucją ITrix'ową :)
Problemy:
- Brak dedykowanych lejków pod konkretną linię biznesową np. fotowoltaika, PC/Kotły, Export
- Dużo ręcznych procesów i problem z przekazywaniem komunikacji
- Brak analityki - nie wiemy który handlowiec ma najlepsze wyniki i skuteczność
Potrzeby:
- Ułożenie struktury lejków uwzględniający różne procesy
- Utworzenie karty informacji (deal) z dedykowanymi widokami
- Wprowadzenie automatyzacji w procesach, utworzenie dedykowanych widoków
- Szablony raportów dla przełożonych
ROZWIĄZANIA KTÓRE ZAŁATAŁY PROBLEMY
CRM DLA OZE
Po tym, jak szczegółowo zbadaliśmy powyższe problemy, założyliśmy rozwiązania, które przyspieszą pracę!
A oto nasze rozwiązania, które opisujemy bardziej szczegółowo w sekcjach poniżej:
1. Wdrożenie odpowiedniej struktury lejków
- Sprzedaż B2C
- Sprzedaż B2B
- Sprzedaż EXPORT
- PC/Kotły
- Fotowoltaika
- Serwis
- Serwis solar
Każdy z lejków ma swoje indywidualne etapy, układ danych oraz automatyzację. Taki podział znacząco zwiększa efektywność pracy.
2. Uporządkowane dane kluczem do efektywnej pracy
Codziennie analizujemy bardzo dużo informacji, często tracąc czas na ich poszukiwanie. Na przykład część z nich jest zapisana na mailu, część w smsach a jeszcze inne dane są w innym systemie.
Do każdego lejka z punktu 1 stworzyliśmy dedykowane karty informacyjne. Kilka przykładowych pól:
- Planowana data rozpoczęcia montażu
- Planowana data zakończenia montażu
- MOC instalacji (w kWp) tutaj zastosowaliśmy listę do wyboru
- Lista materiałowa - tutaj można załączać pliki z listami materiałowymi
Dodatkowo ustawiliśmy, że część z pól jest wymagana na odpowiednich etapach lejka - dzięki temu mamy pewność, że wszystkie informacje będą w systemie wypełnione.
Na potrzeby klienta stworzyliśmy również dedykowane widoki z podziałem na role:
- sprzedawca
- księgowość/administracja
- pracownicy operacyjni
3. Automatyzuj albo giń
Przed naszym wdrożeniem Bitrix'a bardzo wiele zadań było wykonywanych ręcznie/słownie. To powodowało często chaos informacyjny i zabierało dodatkowy czas. Większość z nich zautomatyzowaliśmy, dzięki temu pracownik może działać wydajniej.
Przykład 1: Zamówienie towaru
Na odpowiednim etapie w lejku zadanie tworzy się automatycznie. Pracownik otrzymuje wszystkie niezbędne informacje z do złożenia zamówienia na towar. Ma określony czas na jego wykonanie, w tym wypadku 1 dzień roboczy.
Po wykonaniu zadania, zamyka je i informacja automatycznie trafia do odpowiedniej osoby, że towar został zamówiony.
Przykład 2: Automatyczny mail po 4 dniach od wysłania oferty
Jeżeli klient otrzymał ofertę, ale nie dostał odpisał na nią, to Bitrix automatycznie po 4 dniach roboczych wyśle maila do klienta.
Warto zwrócić uwagę, że rozwiązanie automatycznie dobierze wersję językową maila np. angielski/francuski/niemiecki.
Przykład 3: Automatyczne zadania serwisowe w zależności od kategorii zgłoszenia
Zautomatyzowaliśmy proces tworzenia zadań serwisowych w zależności od rodzaju urządzenia.
Dzięki temu pracownik dostaje dokładną instrukcję no ma zrobić w zależności od zadania
4. Formularz do zgłaszania usterek
Celem formularza jest automatyzacja przyjmowania zgłoszeń o usterkach. Klient otrzymuje link do formularz, po jego wypełnieniu, automatycznie zgłoszenie trafia do specjalnego lejka serwis. Następnie tworzy się zadanie o kwalifikację zgłoszenia, a później zostaje przydzielony odpowiedni specjalista.
Takie rozwiązanie pozwala na analitykę zgłoszeń. Wszystkie informacje są w jednym miejscu.
5. Analityka i raporty
Wisienka na torcie dobrze wdrożonego CRM jest ANALITYKA i Raporty. Poniżej przykładowy raport, który pokazuję sprzedaż za ostatnie 30 dni. Mamy takie informacje jak:
- Łączna wartość deali
- Wartość wygranych deali
- Średni czas trwania deala
- Skuteczność na każdym z etapów (informacja na którym etapie tracimy klientów)
- Analitykę powodów przegranych deali
- Skuteczność pracowników
Powyższe przykłady to tylko część działań, które przeprowadziliśmy dla klienta. Uporządkowanie całego procesu i podział na konkretne lejki pozwolił uporządkować pracę pracowników.
Utworzenie karty informacyjnych poprawiło komunikację. Natomiast automatyzacja i analiza zwiększyły wydajność.
CZY BITRIX POMOŻE TWOJEJ FIRMIE?
Zastanawiasz się, która licencja Bitrix24 będzie najlepsza dla twojej firmy? Chcesz wiedzieć ile będzie kosztowało wdrożenie Bitrix24? Na te i inne pytania odpowiemy podczas rozmowy.