Skontaktuj się z nami
+48 573 503 972

Wdrożenie Bitrix24 dla branży OZE / fotowoltaika

zdjęcie-case-study-artykuł

Jarek Kałasz

Poznaj naszego klienta: 

Klient z branży fotowoltaiki i OZE - z ponad 30 letnim doświadczeniem. Zatrudniamy ponad 100 osób i dysponujemy zapleczem technicznym o powierzchni ok. 5000 m2. 

Z powodzeniem działamy w branży odnawialnych źródeł energii (OZE), zajmując się kompleksową obsługą instalacji fotowoltaicznych na potrzeby, zarówno klientów indywidualnych, jak i instytucjonalnych.

Zatrudnienie100+

Branża: fotowoltaika i OZE

Wersja Bitrix24: Professional

branża-fotowoltaiczna-w-Bitrix

Twoje problemy

Nasze rozwiązania!

Stan i problemy przed rewolucją ITrix'ową :) 

Problemy:

  1. Brak dedykowanych lejków pod konkretną linię biznesową np. fotowoltaika, PC/Kotły, Export
  2. Dużo ręcznych procesów i problem z przekazywaniem komunikacji
  3. Brak analityki - nie wiemy który handlowiec ma najlepsze wyniki i skuteczność 

Potrzeby:

  1. Ułożenie struktury lejków uwzględniający różne procesy
  2. Utworzenie karty informacji (deal) z dedykowanymi widokami
  3. Wprowadzenie automatyzacji w procesach, utworzenie dedykowanych widoków
  4. Szablony raportów dla przełożonych 

ZNASZ TE PROBLEMY?

My znamy rozwiązania! Umów się na darmową konsultację

Rozmowa z ekspertem

ROZWIĄZANIA KTÓRE ZAŁATAŁY PROBLEMY

CRM DLA OZE

Zobacz jak pomogliśmy naszemu klientowi!

Po tym, jak szczegółowo zbadaliśmy powyższe problemy, założyliśmy rozwiązania, które przyspieszą pracę!

A oto nasze rozwiązania, które opisujemy bardziej szczegółowo w sekcjach poniżej:

  1. Wdrożenie odpowiedniej struktury lejków
  2. Uporządkowane dane kluczem do efektywnej pracy
  3. Automatyzacje
  4. Formularz do zgłaszania usterek
  5. Analityka i raporty

1. Wdrożenie odpowiedniej struktury lejków

Na podstawie rozmów z klientem wyróżniliśmy 7 najważniejszych lejków biznesowych:
  • Sprzedaż B2C
  • Sprzedaż B2B
  • Sprzedaż EXPORT
  • PC/Kotły
  • Fotowoltaika
  • Serwis
  • Serwis solar 

Każdy z lejków ma swoje indywidualne etapy, układ danych oraz automatyzację. Taki podział znacząco zwiększa efektywność pracy.

branża-oze-w-bitrix24

2. Uporządkowane dane kluczem do efektywnej pracy

automatyzacje-fotowoltaika

Codziennie analizujemy bardzo dużo informacji, często tracąc czas na ich poszukiwanie. Na przykład część z nich jest zapisana na mailu, część w smsach a jeszcze inne dane są w innym systemie.

Do każdego lejka z punktu 1 stworzyliśmy dedykowane karty informacyjne. Kilka przykładowych pól:

  • Planowana data rozpoczęcia montażu
  • Planowana data zakończenia montażu
  • MOC instalacji (w kWp) tutaj zastosowaliśmy listę do wyboru
  • Lista materiałowa - tutaj można załączać pliki z listami materiałowymi

Dodatkowo ustawiliśmy, że część z pól jest wymagana na odpowiednich etapach lejka - dzięki temu mamy pewność, że wszystkie informacje będą w systemie wypełnione.

Na potrzeby klienta stworzyliśmy również dedykowane widoki z podziałem na role:
  • sprzedawca
  • księgowość/administracja
  • pracownicy operacyjni
Dzięki temu dana grupa pracowników widzi tylko te informacje do których ma mieć dostęp.

3. Automatyzuj albo giń

Przed naszym wdrożeniem Bitrix'a bardzo wiele zadań było wykonywanych ręcznie/słownie. To powodowało często chaos informacyjny i zabierało dodatkowy czas. Większość z nich zautomatyzowaliśmy, dzięki temu pracownik może działać wydajniej. 

Przykład 1: Zamówienie towaru 

Na odpowiednim etapie w lejku zadanie tworzy się automatycznie. Pracownik otrzymuje wszystkie niezbędne informacje z do złożenia zamówienia na towar. Ma określony czas na jego wykonanie, w tym wypadku 1 dzień roboczy. 

Po wykonaniu zadania, zamyka je i informacja automatycznie trafia do odpowiedniej osoby, że towar został zamówiony.  

bitrix24-w-fotowoltaice

Przykład 2: Automatyczny mail po 4 dniach od wysłania oferty

Jeżeli klient otrzymał ofertę, ale nie dostał odpisał na nią, to Bitrix automatycznie po 4 dniach roboczych wyśle maila do klienta.

Warto zwrócić uwagę, że rozwiązanie automatycznie dobierze wersję językową maila np. angielski/francuski/niemiecki. 

bitrix-dla-fotowoltaiki

Przykład 3: Automatyczne zadania serwisowe w zależności od kategorii zgłoszenia 

Zautomatyzowaliśmy proces tworzenia zadań serwisowych w zależności od rodzaju urządzenia. 

Dzięki temu pracownik dostaje dokładną instrukcję no ma zrobić w zależności od zadania 

automatyzacje-lejków-w-fotowoltaice

4. Formularz do zgłaszania usterek

formularz-zgłoszeniowy-w-oze

Celem formularza jest automatyzacja przyjmowania zgłoszeń o usterkach. Klient otrzymuje link do formularz, po jego wypełnieniu, automatycznie zgłoszenie trafia do specjalnego lejka serwis. Następnie tworzy się zadanie o kwalifikację zgłoszenia, a później zostaje przydzielony odpowiedni specjalista.

Takie rozwiązanie pozwala na analitykę zgłoszeń. Wszystkie informacje są w jednym miejscu. 

5. Analityka i raporty

Wisienka na torcie dobrze wdrożonego CRM jest ANALITYKA i Raporty. Poniżej przykładowy raport, który pokazuję sprzedaż za ostatnie 30 dni. Mamy takie informacje jak:

  • Łączna wartość deali
  • Wartość wygranych deali
  • Średni czas trwania deala
  • Skuteczność na każdym z etapów (informacja na którym etapie tracimy klientów)
  • Analitykę powodów przegranych deali
  • Skuteczność pracowników 

analityka-w-fotowoltaice

Podsumowanie

Case study branża OZE

Powyższe przykłady to tylko część działań, które przeprowadziliśmy dla klienta. Uporządkowanie całego procesu i podział na konkretne lejki pozwolił uporządkować pracę pracowników. 

Utworzenie karty informacyjnych poprawiło komunikację. Natomiast automatyzacja i analiza zwiększyły wydajność.  

CZY BITRIX POMOŻE TWOJEJ FIRMIE?

Zastanawiasz się, która licencja Bitrix24 będzie najlepsza dla twojej firmy? Chcesz wiedzieć ile będzie kosztowało wdrożenie Bitrix24? Na te i inne pytania odpowiemy podczas rozmowy.

Bezpłatna konsultacja
partner-bitrix24