Automatyzacja sprzedaży dla agencji reklamowej z nietypowymi rozwiązaniami
Skontaktuj się z nami
Poznaj naszego klienta:
Nofsza to innowacyjna firma marketingowa, która oferuje swoje usługi za pomocą loterii.
Firma prowadzona jest od 1999 roku, jej właściciel nieustannie dba o rozwój firmy. Jak sam mówi o swojej firmie “Moduły Nofszej są jak klocki dla działów marketingu. Można je zestawiać na setki sposobów.”
Współpracuje z największymi partnerami takimi jak: Mediaexpert, Lidl czy Obi.
Jednak na tym nie poprzestaje, gdyż wykorzystuje także media społecznościowe, takie jak chociażby YouTube, gdzie została zorganizowana loteria, w której można było wygrać pełnego emocji Forda Mustanga, od sławnego youtubera reZiego.
Gorąco zachęcamy do odwiedzenia ich strony: https://www.nofsza.pl/
Zatrudnienie: 14+
Branża: usługi marketingowe
Wersja Bitrix24: Standard
Stan i problemy przed rewolucją ITrix'ową :)
Proces sprzedaży i realizowanych zamówień jest czasochłonny i nie ujednolicony. Dotychczas do realizowania procesu były używane programy od Googla i Microsoftu, np. Excel, ale nie zdawały on egzaminu. Praca z nimi była czasochłonna, bez możliwości automatyzacji oraz z rozproszonymi danymi klientów.
Problemy:
- Jak ustandaryzować i zautomatyzować proces przez który przechodzi klient?
- Rozproszone dane
- Brak standaryzacji obsługi klientów
- Długi i czasochłonny czas odpowiedzi na pytania klientów
- Uciekające leady: czyli ktoś był zainteresowany, ale nie dostał od nas odpowiedzi
- Gubienie niektórych dat
- Dodatkowy kanał pozyskujący klientów
Potrzeby:
- Stworzenie procesu który będzie mógł obsługiwać dużą ilość zleceń
- Automatyzacja: email przypomnienia dla klientów
- Stworzenie procesu sprzedaży z podziałem na etapy
- Czytelny i szybki widok na aktualny status klienta
- Stworzenie procesu w który to będzie przypominał i wymagał od pracownika podjęcia odpowiednich czynności wobec klienta
- Dane klienta w jednym miejscu i szybko dostępne dla odpowiednich osób
Znasz te problemy? My znamy ich rozwiązanie. Pogadajmy!
Rozwiązania, które załatały wszystkie problemy!
Po tym, jak szczegółowo zbadaliśmy powyższe problemy, założyliśmy rozwiązania, które przyspieszą pracę!
A oto nasze rozwiązania, które opisujemy bardziej szczegółowo w sekcjach poniżej:
1. Ułożony proces sprzedaży - fundament pod działania
Wedle uzyskanych materiałów (z rozmów na spotkań i nadesłanych materiałów), stworzyliśmy lejek sprzedażowy który podzieliliśmy na etapy. W każdym z tych etapów przepisaliśmy określone automatyzacje, które powinno się zadziać, w momencie gdy nasz potencjalny klient do niego trafi.
Przykładowo w etapie “E2: Badanie potrzeb + decyzja” zadanie do danej osoby z określeniem terminu, w jakim pracownik powinien zrealizować powierzone mu zadanie oraz przypomnienie o wysłaniu maila, w tym przypadku z szablonu.
Znasz ten problem? My znamy rozwiązanie
2. formularz i strona internetowa
Pisząc o procesie sprzedaży nie sposób nie napisać o formularzu stworzonego w Bitrix'ie. Jego głównymi zaletami są:
- Możliwość zadania wielu pytań z podziałem na np. strony
- Walory estetyczne, w tym przypadku zastosowaliśmy dokładnie te same kolory, które wykorzystuje nasz klient w np. logo
- Kompatybilność, nawet jeżeli strona firmy nie jest utworzona w Bitrix'ie, bez większego problemu można go dodać do istniejącej strony
- I najważniejsza, wszystkie wypełnione dane lecą bezpośrednio do odpowiednich pól w Bitrix'ie, dzięki czemu np. tworząc maila do klienta nie potrzeba znów go przepisywać a wszystkie dane są od razu gromadzone w jednym miejscu.
Całość wspomaga stworzona podstrona, która została podpięta do istniejącej strony firmy, w której użytkownik może określić swoją rolę (nowy partner biznesowy lub obecny uczestnik loterii).
Na tych stronach (w zależności od wyboru) opisane jest Case Study firmy, regulaminy, dane kontaktowe z firmą a także utworzony wcześniej formularz.
3. Automatyczne szablony maili, czy to możliwe?
W Nofszej wykorzystaliśmy obie te funkcjonalności, dzięki czemu nie zostaną zapomniane wysłane potrzebne maile, gdyż zostaną wysłane automatycznie po przerzuceniu na dany etap.
W przypadku zaś wiadomości, które czasem trzeba zmodyfikować, są utworzone szablony, które to zaciągaj potrzebne informacje z wypełnionych pól Bitrix'a i uzupełnione zgodnie z standardami Nofszej. Aby ktoś przypadkiem nie zapomniał o ich wysłaniu, stworzyliśmy zadanie przypominające o ich wysyłce, które to wyświetla się w danym kafelku oraz przy zadaniach np. dany dzień.
4. Dalsze kroki postępowania z pozyskanym klientem
Nofsza przykłada dużą uwagę do jakości realizowanych usług, przekłada się to m.in na przekazywaniu potrzebnych informacji swoim klientom.
Dlatego pod realizację zamówień, stworzyliśmy odrębny lejek.
A dzięki wspomnianym wcześniej etapom, automatyzacją oraz ułatwienia komunikacyjnych w postaci szablonów maili. Jakość obsługi łatwiej zachować na najwyższym poziomie np. przy etapie "Klauzula informacyjna" tworzy się zadanie wraz z powiadomieniem o wysłaniu maila z tą klauzulą.
Gdy zaś zamówienie zostanie zrealizowane, wysyłany jest do klienta odpowiednio przygotowany formularz, z prośbą o jego wypełnienie. Formularz ten zawiera pytania dotyczące jakości realizowanych usług i co można by poprawić w przyszłości.
Jak zwiększyć liczbę obsługiwanych klientów?
Czy każdy zainteresowany się zapisze? Odpowiedź brzmi NIE, ale to nie znaczy, że nie mamy dążyć do jak najwyższego współczynnika zapisów (ilość zapisanych / ilość zainteresowanych) i na tym właśnie skupia się formularz “Zamówienia”, którego celem jest łatwo, szybko i przyjemnie pozyskanie informacji o potencjalnym kliencie.
Dzięki czemu, klient może się zgłosić o dowolnej porze dnia i podać potrzebne informację do wycenienia jego kampanii.
Te wszystkie działania mają jeden cel: pomóc klientowi przeprowadzić interesującą go kampanię w dogodnym dla niego terminie.
Czy czujesz, że o czymś zapominasz?
Przy organizacji loterii jest naprawdę sporo różnych zadań i różnych danych. Excel już nie daje rady, a ludzka pamięć jest zawodna.
Tutaj z pomocą przychodzi automatyzacja, kilka przykładów:
- automatyczny mail do klienta, z prośbą o opinię
- przypomnienie o wybadaniu potrzeb klienta
Efekty współpracy:
1. Uporządkowany proces sprzedaży i realizacji:
Cele:
- 30 minut na całkowitą obsługę zlecenia
- 60 obsłużonych zleceń na miesiąc
Wszystkie informacje są w jednym miejscu, dzięki temu dokładnie wiemy, ile osób obecnie jest zainteresowanych, obsługiwanych i na jakim są etapie. To pozwala nam kontrolować cały proces sprzedaży.
Jeżeli chcesz sprawdzić czy Bitrix24 może pomóc w Twojej firmie, to kliknij tutaj: