Skontaktuj się z nami
+48 573 503 972

Automatyzacja sprzedaży dla agencji reklamowej z nietypowymi rozwiązaniami

zdjęcie-case-study-artykuł

Robert Siwek 

Poznaj naszego klienta: 

Nofsza to innowacyjna firma marketingowa, która oferuje swoje usługi za pomocą loterii.
Firma prowadzona jest od 1999 roku, jej właściciel nieustannie dba o rozwój firmy. Jak sam mówi o swojej firmie “Moduły Nofszej są jak klocki dla działów marketingu. Można je zestawiać na setki sposobów.”
Współpracuje z największymi partnerami takimi jak: Mediaexpert, Lidl czy Obi.

Jednak na tym nie poprzestaje, gdyż wykorzystuje także media społecznościowe, takie jak chociażby YouTube, gdzie została zorganizowana loteria, w której można było wygrać pełnego emocji Forda Mustanga, od sławnego youtubera reZiego.

Gorąco zachęcamy do odwiedzenia ich strony: https://www.nofsza.pl/

Zatrudnienie: 14+

Branża: usługi marketingowe

Wersja Bitrix24: Standard

agencja-reklamowa-w-bitrix24

Twoje problemy => Nasze rozwiązania!

Stan i problemy przed rewolucją ITrix'ową :) 

Proces sprzedaży i realizowanych zamówień jest czasochłonny i nie ujednolicony. Dotychczas do realizowania procesu były używane programy od Googla i Microsoftu, np. Excel, ale nie zdawały on egzaminu. Praca z nimi była czasochłonna, bez możliwości automatyzacji oraz z rozproszonymi danymi klientów.

Problemy:

  1. Jak ustandaryzować i zautomatyzować proces przez który przechodzi klient?
  2. Rozproszone dane
  3. Brak standaryzacji obsługi klientów
  4. Długi i czasochłonny czas odpowiedzi na pytania klientów
  5. Uciekające leady: czyli ktoś był zainteresowany, ale nie dostał od nas odpowiedzi
  6. Gubienie niektórych dat
  7. Dodatkowy kanał pozyskujący klientów 

Potrzeby:

  1. Stworzenie procesu który będzie mógł obsługiwać dużą ilość zleceń
  2. Automatyzacja: email przypomnienia dla klientów
  3. Stworzenie procesu sprzedaży z podziałem na etapy
  4. Czytelny i szybki widok na aktualny status klienta
  5. Stworzenie procesu w który to będzie przypominał i wymagał od pracownika podjęcia odpowiednich czynności wobec klienta
  6. Dane klienta w jednym miejscu i szybko dostępne dla odpowiednich osób 

Znasz te problemy? My znamy ich rozwiązanie. Pogadajmy!

Rozwiązania, które załatały wszystkie problemy!

Po tym, jak szczegółowo zbadaliśmy powyższe problemy, założyliśmy rozwiązania, które przyspieszą pracę!

A oto nasze rozwiązania, które opisujemy bardziej szczegółowo w sekcjach poniżej:

  1. Ułożony proces sprzedaży - fundament pod działania
  2. Formularz i strona internetowa
  3. Automatyczne szablony maili, czy to możliwe?
  4. Dalsze kroki postępowania z pozyskanym klientem

Końcowe efekty - nasze rozwiązania!

1. Ułożony proces sprzedaży - fundament pod działania

Wedle uzyskanych materiałów (z rozmów na spotkań i nadesłanych materiałów), stworzyliśmy lejek sprzedażowy który podzieliliśmy na etapy. W każdym z tych etapów przepisaliśmy określone automatyzacje, które powinno się zadziać, w momencie gdy nasz potencjalny klient do niego trafi. 

Przykładowo w etapie “E2: Badanie potrzeb + decyzja” zadanie do danej osoby z określeniem terminu, w jakim pracownik powinien zrealizować powierzone mu zadanie oraz przypomnienie o wysłaniu maila, w tym przypadku z szablonu.

agencja-reklamowa-w-bitrix24

Znasz ten problem? My znamy rozwiązanie

2. formularz i strona internetowa

automatyzacja-sprzedaży-w-bitrixie

Pisząc o procesie sprzedaży nie sposób nie napisać o formularzu stworzonego w Bitrix'ie. Jego głównymi zaletami są:

  • Możliwość zadania wielu pytań z podziałem na np. strony
  • Walory estetyczne, w tym przypadku zastosowaliśmy dokładnie te same kolory, które wykorzystuje nasz klient w np. logo
  • Kompatybilność, nawet jeżeli strona firmy nie jest utworzona w Bitrix'ie, bez większego problemu można go dodać do istniejącej strony
  • I najważniejsza, wszystkie wypełnione dane lecą bezpośrednio do odpowiednich pól w Bitrix'ie, dzięki czemu np. tworząc maila do klienta nie potrzeba znów go przepisywać a wszystkie dane są od razu gromadzone w jednym miejscu. 

Całość wspomaga stworzona podstrona, która została podpięta do istniejącej strony firmy, w której użytkownik może określić swoją rolę (nowy partner biznesowy lub obecny uczestnik loterii). 

Na tych stronach (w zależności od wyboru) opisane jest Case Study firmy, regulaminy, dane kontaktowe z firmą a także utworzony wcześniej formularz.

agencja-w-bitrix24
strona-internetowa-w-bitrix24

3. Automatyczne szablony maili, czy to możliwe?

W Nofszej wykorzystaliśmy obie te funkcjonalności, dzięki czemu nie zostaną zapomniane wysłane potrzebne maile, gdyż zostaną wysłane automatycznie po przerzuceniu na dany etap. 

W przypadku zaś wiadomości, które czasem trzeba zmodyfikować, są utworzone szablony, które to zaciągaj potrzebne informacje z wypełnionych pól Bitrix'a i uzupełnione zgodnie z standardami Nofszej. Aby ktoś przypadkiem nie zapomniał o ich wysłaniu, stworzyliśmy zadanie przypominające o ich wysyłce, które to wyświetla się w danym kafelku oraz przy zadaniach np. dany dzień.

szablony-maili-w-bitrix

4. Dalsze kroki postępowania z pozyskanym klientem

Nofsza przykłada dużą uwagę do jakości realizowanych usług, przekłada się to m.in na przekazywaniu potrzebnych informacji swoim klientom.
Dlatego pod realizację zamówień, stworzyliśmy odrębny lejek

A dzięki wspomnianym wcześniej etapom, automatyzacją oraz ułatwienia komunikacyjnych w postaci szablonów maili. Jakość obsługi łatwiej zachować na najwyższym poziomie np. przy etapie "Klauzula informacyjna" tworzy się zadanie wraz z powiadomieniem o wysłaniu maila z tą klauzulą.

Gdy zaś zamówienie zostanie zrealizowane, wysyłany jest do klienta odpowiednio przygotowany formularz, z prośbą o jego wypełnienie. Formularz ten zawiera pytania dotyczące jakości realizowanych usług i co można by poprawić w przyszłości. 

lejek-sprzedażowy-dla-agencji-reklamowej

Jak zwiększyć liczbę obsługiwanych klientów? 

Czy każdy zainteresowany się zapisze? Odpowiedź brzmi NIE, ale to nie znaczy, że nie mamy dążyć do jak najwyższego współczynnika zapisów (ilość zapisanych / ilość zainteresowanych) i na tym właśnie skupia się formularz “Zamówienia”, którego celem jest łatwo, szybko i przyjemnie pozyskanie informacji o potencjalnym kliencie.
Dzięki czemu, klient może się zgłosić o dowolnej porze dnia i podać potrzebne informację do wycenienia jego kampanii.

Te wszystkie działania mają jeden cel: pomóc klientowi przeprowadzić interesującą go kampanię w dogodnym dla niego terminie.

Czy czujesz, że o czymś zapominasz?  

Przy organizacji loterii jest naprawdę sporo różnych zadań i różnych danych. Excel już nie daje rady, a ludzka pamięć jest zawodna. 

Tutaj z pomocą przychodzi automatyzacja, kilka przykładów:

  • automatyczny mail do klienta, z prośbą o opinię
  • przypomnienie o wybadaniu potrzeb klienta

Podsumowanie:

Efekty współpracy:

1. Uporządkowany proces sprzedaży i realizacji: 

Cele:

  • 30 minut na całkowitą obsługę zlecenia
  • 60 obsłużonych zleceń na miesiąc
2. Wszystko w jednym miejscu, przy zachowaniu wielokanałowości w procesie sprzedaży: 

Wszystkie informacje są w jednym miejscu, dzięki temu dokładnie wiemy, ile osób obecnie jest zainteresowanych, obsługiwanych i na jakim są etapie. To pozwala nam kontrolować cały proces sprzedaży.

Jeżeli chcesz sprawdzić czy Bitrix24 może pomóc w Twojej firmie, to kliknij tutaj: