Skontaktuj się z nami
+48 573 503 972

Automatyzacja sprzedaży dla agencji reklamowej z nietypowymi rozwiązaniami

zdjęcie-case-study-artykuł

Robert Siwek 

Poznaj naszego klienta: 

Nofsza to innowacyjna firma marketingowa, która oferuje swoje usługi za pomocą loterii.
Firma prowadzona jest od 1999 roku, jej właściciel nieustannie dba o rozwój firmy. Jak sam mówi o swojej firmie “Moduły Nofszej są jak klocki dla działów marketingu. Można je zestawiać na setki sposobów.”
Współpracuje z największymi partnerami takimi jak: Mediaexpert, Lidl czy Obi.

Jednak na tym nie poprzestaje, gdyż wykorzystuje także media społecznościowe, takie jak chociażby YouTube, gdzie została zorganizowana loteria, w której można było wygrać pełnego emocji Forda Mustanga, od sławnego youtubera reZiego.

Gorąco zachęcamy do odwiedzenia ich strony: https://www.nofsza.pl/

Zatrudnienie: 14+

Branża: usługi marketingowe

Wersja Bitrix24: Standard

agencja-reklamowa-w-bitrix24

Twoje problemy

Nasze rozwiązania!

Stan i problemy przed rewolucją ITrix'ową :) 

Proces sprzedaży i realizowanych zamówień jest czasochłonny i nie ujednolicony. Dotychczas do realizowania procesu były używane programy od Googla i Microsoftu, np. Excel, ale nie zdawały on egzaminu. Praca z nimi była czasochłonna, bez możliwości automatyzacji oraz z rozproszonymi danymi klientów.

Problemy:

  1. Jak ustandaryzować i zautomatyzować proces przez który przechodzi klient?
  2. Rozproszone dane
  3. Brak standaryzacji obsługi klientów
  4. Długi i czasochłonny czas odpowiedzi na pytania klientów
  5. Uciekające leady: czyli ktoś był zainteresowany, ale nie dostał od nas odpowiedzi
  6. Gubienie niektórych dat
  7. Dodatkowy kanał pozyskujący klientów 

Potrzeby:

  1. Stworzenie procesu który będzie mógł obsługiwać dużą ilość zleceń
  2. Automatyzacja: email przypomnienia dla klientów
  3. Stworzenie procesu sprzedaży z podziałem na etapy
  4. Czytelny i szybki widok na aktualny status klienta
  5. Stworzenie procesu w który to będzie przypominał i wymagał od pracownika podjęcia odpowiednich czynności wobec klienta
  6. Dane klienta w jednym miejscu i szybko dostępne dla odpowiednich osób 

ZNASZ TE PROBLEMY?

My znamy rozwiązania! Umów się na darmową konsultację

Rozmowa z ekspertem

ROZWIĄZANIA KTÓRE ZAŁATAŁY PROBLEMY

Zobacz jak pomogliśmy naszemu klientowi!

Po tym, jak szczegółowo zbadaliśmy powyższe problemy, założyliśmy rozwiązania, które przyspieszą pracę!

A oto nasze rozwiązania, które opisujemy bardziej szczegółowo w sekcjach poniżej:

  1. Ułożony proces sprzedaży - fundament pod działania
  2. Formularz i strona internetowa
  3. Automatyczne szablony maili, czy to możliwe?
  4. Dalsze kroki postępowania z pozyskanym klientem

1. Ułożony proces sprzedaży - fundament pod działania

Wedle uzyskanych materiałów (z rozmów na spotkań i nadesłanych materiałów), stworzyliśmy lejek sprzedażowy który podzieliliśmy na etapy. W każdym z tych etapów przepisaliśmy określone automatyzacje, które powinno się zadziać, w momencie gdy nasz potencjalny klient do niego trafi. 

Przykładowo w etapie “E2: Badanie potrzeb + decyzja” zadanie do danej osoby z określeniem terminu, w jakim pracownik powinien zrealizować powierzone mu zadanie oraz przypomnienie o wysłaniu maila, w tym przypadku z szablonu.

agencja-reklamowa-w-bitrix24

2. Formularz i strona internetowa

automatyzacja-sprzedaży-w-bitrixie

Pisząc o procesie sprzedaży nie sposób nie napisać o formularzu stworzonego w Bitrix'ie. Jego głównymi zaletami są:

  • Możliwość zadania wielu pytań z podziałem na np. strony
  • Walory estetyczne, w tym przypadku zastosowaliśmy dokładnie te same kolory, które wykorzystuje nasz klient w np. logo
  • Kompatybilność, nawet jeżeli strona firmy nie jest utworzona w Bitrix'ie, bez większego problemu można go dodać do istniejącej strony
  • I najważniejsza, wszystkie wypełnione dane lecą bezpośrednio do odpowiednich pól w Bitrix'ie, dzięki czemu np. tworząc maila do klienta nie potrzeba znów go przepisywać a wszystkie dane są od razu gromadzone w jednym miejscu. 

Całość wspomaga stworzona podstrona, która została podpięta do istniejącej strony firmy, w której użytkownik może określić swoją rolę (nowy partner biznesowy lub obecny uczestnik loterii). 

Na tych stronach (w zależności od wyboru) opisane jest Case Study firmy, regulaminy, dane kontaktowe z firmą a także utworzony wcześniej formularz.

agencja-w-bitrix24
strona-internetowa-w-bitrix24

3. Automatyczne szablony maili, czy to możliwe?

W Nofszej wykorzystaliśmy obie te funkcjonalności, dzięki czemu nie zostaną zapomniane wysłane potrzebne maile, gdyż zostaną wysłane automatycznie po przerzuceniu na dany etap. 

W przypadku zaś wiadomości, które czasem trzeba zmodyfikować, są utworzone szablony, które to zaciągaj potrzebne informacje z wypełnionych pól Bitrix'a i uzupełnione zgodnie z standardami Nofszej. Aby ktoś przypadkiem nie zapomniał o ich wysłaniu, stworzyliśmy zadanie przypominające o ich wysyłce, które to wyświetla się w danym kafelku oraz przy zadaniach np. dany dzień.

szablony-maili-w-bitrix

4. Dalsze kroki postępowania z pozyskanym klientem

Nofsza przykłada dużą uwagę do jakości realizowanych usług, przekłada się to m.in na przekazywaniu potrzebnych informacji swoim klientom.
Dlatego pod realizację zamówień, stworzyliśmy odrębny lejek

A dzięki wspomnianym wcześniej etapom, automatyzacją oraz ułatwienia komunikacyjnych w postaci szablonów maili. Jakość obsługi łatwiej zachować na najwyższym poziomie np. przy etapie "Klauzula informacyjna" tworzy się zadanie wraz z powiadomieniem o wysłaniu maila z tą klauzulą.

Gdy zaś zamówienie zostanie zrealizowane, wysyłany jest do klienta odpowiednio przygotowany formularz, z prośbą o jego wypełnienie. Formularz ten zawiera pytania dotyczące jakości realizowanych usług i co można by poprawić w przyszłości. 

lejek-sprzedażowy-dla-agencji-reklamowej

Jak zwiększyć liczbę obsługiwanych klientów? 

Czy każdy zainteresowany się zapisze? Odpowiedź brzmi NIE, ale to nie znaczy, że nie mamy dążyć do jak najwyższego współczynnika zapisów (ilość zapisanych / ilość zainteresowanych) i na tym właśnie skupia się formularz “Zamówienia”, którego celem jest łatwo, szybko i przyjemnie pozyskanie informacji o potencjalnym kliencie.
Dzięki czemu, klient może się zgłosić o dowolnej porze dnia i podać potrzebne informację do wycenienia jego kampanii.

Te wszystkie działania mają jeden cel: pomóc klientowi przeprowadzić interesującą go kampanię w dogodnym dla niego terminie.

Czy czujesz, że o czymś zapominasz?  

Przy organizacji loterii jest naprawdę sporo różnych zadań i różnych danych. Excel już nie daje rady, a ludzka pamięć jest zawodna. 

Tutaj z pomocą przychodzi automatyzacja, kilka przykładów:

  • automatyczny mail do klienta, z prośbą o opinię
  • przypomnienie o wybadaniu potrzeb klienta

Podsumowanie

Case study Nofsza

Efekty współpracy:

1. Uporządkowany proces sprzedaży i realizacji: 

Cele:

  • 30 minut na całkowitą obsługę zlecenia
  • 60 obsłużonych zleceń na miesiąc
2. Wszystko w jednym miejscu, przy zachowaniu wielokanałowości w procesie sprzedaży: 

Wszystkie informacje są w jednym miejscu, dzięki temu dokładnie wiemy, ile osób obecnie jest zainteresowanych, obsługiwanych i na jakim są etapie. To pozwala nam kontrolować cały proces sprzedaży.

CZY BITRIX POMOŻE TWOJEJ FIRMIE?

Zastanawiasz się, która licencja Bitrix24 będzie najlepsza dla twojej firmy? Chcesz wiedzieć ile będzie kosztowało wdrożenie Bitrix24? Na te i inne pytania odpowiemy podczas rozmowy.

Bezpłatna konsultacja
partner-bitrix24