Jak ciekawie przedstawić ofertę biura podróży - Case Study
Skontaktuj się z nami
Poznaj naszego klienta:
Poznajcie wyjątkowe biuro podróży Scandal.pl, a dokładniej jego właściciela Maćka Zwolińskiego, który pozwala swoim klientom przeżyć niesamowitą przygodę pięknym Zanzibarze. Maciek od ponad 10-ciu lat żyje i prowadzi hotel na tej pięknej wyspie. Wcześniej w Polsce prowadził swoja szkołę kitesurfingu. Dlatego wakacje z Maćkiem dają coś więcej niż tylko ładne widoki(te są w gratisie), dają niesamowite doświadczenia i wspomnienia. Po więcej informacji zapraszam Ciebie na stronę Scandal.pl. Kto wie, może niedługo będziesz latał/a na 'kajcie' po Zanzibarze :)
Zatrudnienie: 10+
Branża: Turystyczna / Rozrywkowa
Wersja Bitrix24: Standard
Problem główny: Długi czas ofertowania i uciekające leady
Maciej zgłosił się do nas z 'palącym' problemem uporządkowania procesu zakup, to był ostatni moment, żeby przeprowadzić ten proces przed startem sezony, który na Zanzibarze zaczyna się od drugiej połowy maja. Mieliśmy 14 dni na realizację. Brzmi jak wyzwanie, które bardzo lubimy! :)
Do głównych problemów należał bardzo długi czas tworzenia ofert/konfiguracji wyjazdu. Ilość szczegółów do omówienia powodowało, że proces zakupu przeciągał się nawet do kilku tygodni. Oferty co prawda były tworzone na szablonie z pliku word, ale za każdym razem były ręcznie modyfikowane, przez co zajmowały bardzo dużo czasu (który lepiej spędzić na czymś przyjemniejszym np. kitesurfingu :P). Kolejnym dużym problem były różne kanały komunikacji i brak automatyzacji o przypomnieniach dla potencjalnych klientów (np. oferta została wysłana) przez co Maciek musiał pamiętać 'o wszystkim' i ręcznie pisać przypomnienia, co zajmowało mu dodatkowy czas. Jak sam to określił "Człowiek, spędza tyle czasu na przygotowanie oferty, a potem musi jeszcze pamiętać, żeby przypomnieć się klientom" - coś w tym jest, ale tak już działa świat. Klienci też mają sporo na głowie i ludzką rzeczą jest czasami zapomnieć. Dobrą wiadomością jest to, że w XXI wieku nie wszystko musimy robić ręcznie. Jesteśmy zdania, że Bitrix24 ma niezawodna 'pamięć', dlatego niech to robi w naszym imieniu.
Dodatkowo Maciejowi zależało na swobodzie w edytowaniu i dostosowania systemu do siebie, bez potrzeby angażowania programisty czy nas :)
Problemy:
- Czasochłonny proces tworzenie oferty
- Brak automatycznych przypomnień o wysłaniu oferty, 'strata' czasu na ręczne wysyłanie wiadomości
- Długi proces zakupu, dużo szczegółów i pytań do uzupełnienia
- Interesująca forma przedstawienia wyjazdu (obecnie była to strona, ale klienci nie czytali wszystkich info)
- Uciekające zapytania klientów, wynikające z wielu źródeł kontaktów
- Brak możliwości obsługi firmy z telefonu
Potrzeby:
- tworzenie oferty ma być szybkie, z możliwością indywidualnej edycji i musi być ładne dla klienta :)
- Po wysłaniu oferty, klient otrzymuje maile z przypomnieniami
- Konfigurator wyjazdu z wszystkimi informacjami i możliwościami
- 'Chce mieć wszystko pod kontrolą i w jednym miejscu'
- Dużo podróżuje, chce mieć dostęp z poziomu telefonu
ROZWIĄZANIA WDROŻONE W BITRIX24
Konfigurator wyjazdu - serce systemu
- Edukuje klienta, co może zrobić na Zanzibarze + wstępnie informuje o kosztach wyjazdu
- Automatycznie uzupełnia dane do oferty :)
Czy rozmiar(formularza) ma znaczenie?!
Wiemy, żeby im krótszy formularz, tym większa szansa na jego wypełnienia przez klienta (konwersja), ale czy tak musi być zawsze?
Tworząc formularz dla Scandal, od razu wiedzieliśmy, że będzie to coś więcej niż klasyczne imię, mail i nazwisko (taki też zrobiliśmy, ale korzystamy z niego w innym miejscu). Ok, skoro wiedzieliśmy już, że pól będzie sporo to co zrobić, żeby było to czytelne i ciekawe dla klienta. Postanowiliśmy wykorzystać opcję 'nowa strona' w formularzach Bitrix24, dzięki temu uzyskaliśmy 10 osobnych sekcji podzielone na różne tematy. Przykłady:
- Kiedy się widzimy ?
- Czy mamy odebrać ciebie z lotnika?
- Chcesz złowić ogromnego tuńczyka?
- Jeszcze trzeba do nas dolecieć :)
Jak to działa w praktyce ?
Jeżeli zastanawiasz się, jak może to działać w praktyce?
Przygotowałem wideo, w którym pokazuję cały proces krok po kroku:
"A może by tak rzucić wszystko i wyjechać na Zanzi...?" - Słowa mają MOC!
Maciej jest mocno zajętym gościem i poprosił nas o stworzone szablonów wiadomości. Takie zadanie to dla nas czysta przyjemność. Przykłady kilku maili:
"A może tak rzucić wszystko i wylecieć na Zanzibar! A może to czas spróbować sił na Kitesurfingu? Podsyłam mini poradnik Jak zacząć: https://scandal.pl/chcesz-byc-kitesurferem-ale-nie-wiesz-jak-zaczac/
Przy okazji 7 dni temu wysłałem indywidualną ofertę dla Ciebie. Nie powiem, trochę się przy niej napracowałem, dlatego jeżeli masz pytania to pisz śmiało i pogadamy. Jeżeli wiesz, że nie jesteś zainteresowany, to tym bardziej daj mi znać, będę wiedział na czym stoję! :)
Hakuna Matata! :) "
Jak zaoszczędzić czas i Stworzyć ofertę w 20 sekund?
Już teraz dzieli nas jeden krok(przycisk) od stworzenia oferty w 20 sekund, do której dane z Bitrix24 podstawią się automatycznie. Po wygenerowania oferty mamy kilka opcji wysłania takiej oferty:
- pobieramy PDF
- pobieramy plik word
- wysyłamy mailowo bezpośrednio z Bitrixa (jako załącznik)
- generujemy link, który możemy łatwo udostępnić innym
A co jeżeli zauważyliśmy błąd lub chcemy napisać kilka słów od siebie? Ofertowanie w Bitrx24 przewidziało taką sytuację, dlatego istnieje edytor, który bardzo szybko i łatwo pozwala na takie zmiany. :)
"Chce mieć wszystko pod ręką = w telefonie"
Maciej często jest poza komputerem, szczególnie w szczycie sezonu. Dlatego chce mieć wszystko pod ręką i w każdy miejscu. Aplikacja Bitrix24 pozwala spełnić te potrzeby. W jednym miejscu Maciej ma dostęp do:
- Centrum kontaktowe (czat na żywo, messanger, formularze kontakowe)
- zadania z Bitrixa
- karta klienta i DEAL
- powiadomienia
Ta mobilność pozwala na elastyczność w działaniu
Porozmawiajmy o pieniądzach!
Ile Scandal.pl zarobi na automatyzacji każdego miesiąca?
Zaoszczędzony czas/pieniądze ofertowaniu: 5 250zł (1h ofertowanie X 150 zapytań X 35 zł/h)
Zaoszczędzony czas/pieniądze obsłudze klienta: 2 625zł (0,5h followup X 150 zapytań X 35 zł/h)Zwiększenie konwersji o 5%: Przy 150 zapytaniach, jest to około 7 klientów
WYNIK Miesieczny: 7 875 zł + 7 nowych klientów miesięcznie
7 875 zł miesięcznie
Dodatkowych oszczędności
7 dodatkowych klientów
Zwiększenie konwersji o 5%
Kalkulator wyjazdu
Dostęp do firmy z telefonu
Dowiedz się więcej o rozwiązaniach dla biur podróży
CRM w branży biur podróży - Poznaj TOP 5 problemów i rozwiązań!
Przygotowaliśmy artykuł na podstawie wdrożenia Bitrix'a u naszych klientów. Zauważyliśmy, że większość firm z tej branży boryka się z pięciu problemami, których rozwiązanie zaoszczędzi mnóstwo czasu, pieniędzy i nerwów :)
jak wdrożyć bitrix24?
Zastanawiasz się, która licencja Bitrix24 będzie najlepsza dla twojej firmy? Chcesz wiedzieć ile będzie kosztowało wdrożenie Bitrix24? Na te i inne pytania odpowiemy podczas rozmowy.