Jak ciekawie przedstawić ofertę biura podróży - Case Study

Jak ciekawie przedstawić ofertę biura podróży - Case Study
Poznajcie wyjątkowe biuro podróży Scandal.pl, a dokładniej jego właściciela Maćka Zwolińskiego, który pozwala swoim klientom przeżyć niesamowitą przygodę pięknym Zanzibarze. Maciek od ponad 10-ciu lat żyje i prowadzi hotel na tej pięknej wyspie. Wcześniej w Polsce prowadził swoja szkołę kitesurfingu. Dlatego wakacje z Maćkiem dają coś więcej niż tylko ładne widoki(te są w gratisie), dają niesamowite doświadczenia i wspomnienia. Po więcej informacji zapraszam Ciebie na stronę Scandal.pl. Kto wie, może niedługo będziesz latał/a na 'kajcie' po Zanzibarze :)
Zatrudnienie: 10+
Branża: Turystyczna / Rozrywkowa
Wersja Bitrix24: Standard
Maciej zgłosił się do nas z 'palącym' problemem uporządkowania procesu zakup, to był ostatni moment, żeby przeprowadzić ten proces przed startem sezony, który na Zanzibarze zaczyna się od drugiej połowy maja. Mieliśmy 14 dni na realizację. Brzmi jak wyzwanie, które bardzo lubimy! :)
Do głównych problemów należał bardzo długi czas tworzenia ofert/konfiguracji wyjazdu. Ilość szczegółów do omówienia powodowało, że proces zakupu przeciągał się nawet do kilku tygodni. Oferty co prawda były tworzone na szablonie z pliku word, ale za każdym razem były ręcznie modyfikowane, przez co zajmowały bardzo dużo czasu (który lepiej spędzić na czymś przyjemniejszym np. kitesurfingu :P). Kolejnym dużym problem były różne kanały komunikacji i brak automatyzacji o przypomnieniach dla potencjalnych klientów (np. oferta została wysłana) przez co Maciek musiał pamiętać 'o wszystkim' i ręcznie pisać przypomnienia, co zajmowało mu dodatkowy czas. Jak sam to określił "Człowiek, spędza tyle czasu na przygotowanie oferty, a potem musi jeszcze pamiętać, żeby przypomnieć się klientom" - coś w tym jest, ale tak już działa świat. Klienci też mają sporo na głowie i ludzką rzeczą jest czasami zapomnieć. Dobrą wiadomością jest to, że w XXI wieku nie wszystko musimy robić ręcznie. Jesteśmy zdania, że Bitrix24 ma niezawodna 'pamięć', dlatego niech to robi w naszym imieniu.
Dodatkowo Maciejowi zależało na swobodzie w edytowaniu i dostosowania systemu do siebie, bez potrzeby angażowania programisty czy nas :)
Problemy:
Potrzeby:
Wiemy, żeby im krótszy formularz, tym większa szansa na jego wypełnienia przez klienta (konwersja), ale czy tak musi być zawsze?
Tworząc formularz dla Scandal, od razu wiedzieliśmy, że będzie to coś więcej niż klasyczne imię, mail i nazwisko (taki też zrobiliśmy, ale korzystamy z niego w innym miejscu). Ok, skoro wiedzieliśmy już, że pól będzie sporo to co zrobić, żeby było to czytelne i ciekawe dla klienta. Postanowiliśmy wykorzystać opcję 'nowa strona' w formularzach Bitrix24, dzięki temu uzyskaliśmy 10 osobnych sekcji podzielone na różne tematy. Przykłady:
Jeżeli zastanawiasz się, jak może to działać w praktyce?
Przygotowałem wideo, w którym pokazuję cały proces krok po kroku:
Maciej jest mocno zajętym gościem i poprosił nas o stworzone szablonów wiadomości. Takie zadanie to dla nas czysta przyjemność. Przykłady kilku maili:
"A może tak rzucić wszystko i wylecieć na Zanzibar! A może to czas spróbować sił na Kitesurfingu? Podsyłam mini poradnik Jak zacząć: https://scandal.pl/chcesz-byc-kitesurferem-ale-nie-wiesz-jak-zaczac/
Przy okazji 7 dni temu wysłałem indywidualną ofertę dla Ciebie. Nie powiem, trochę się przy niej napracowałem, dlatego jeżeli masz pytania to pisz śmiało i pogadamy. Jeżeli wiesz, że nie jesteś zainteresowany, to tym bardziej daj mi znać, będę wiedział na czym stoję! :)
Hakuna Matata! :) "
Już teraz dzieli nas jeden krok(przycisk) od stworzenia oferty w 20 sekund, do której dane z Bitrix24 podstawią się automatycznie. Po wygenerowania oferty mamy kilka opcji wysłania takiej oferty:
A co jeżeli zauważyliśmy błąd lub chcemy napisać kilka słów od siebie? Ofertowanie w Bitrx24 przewidziało taką sytuację, dlatego istnieje edytor, który bardzo szybko i łatwo pozwala na takie zmiany. :)
Maciej często jest poza komputerem, szczególnie w szczycie sezonu. Dlatego chce mieć wszystko pod ręką i w każdy miejscu. Aplikacja Bitrix24 pozwala spełnić te potrzeby. W jednym miejscu Maciej ma dostęp do:
Ta mobilność pozwala na elastyczność w działaniu
Ile Scandal.pl zarobi na automatyzacji każdego miesiąca?
Zaoszczędzony czas/pieniądze ofertowaniu: 5 250zł (1h ofertowanie X 150 zapytań X 35 zł/h)
Zaoszczędzony czas/pieniądze obsłudze klienta: 2 625zł (0,5h followup X 150 zapytań X 35 zł/h)Zwiększenie konwersji o 5%: Przy 150 zapytaniach, jest to około 7 klientów
WYNIK Miesieczny: 7 875 zł + 7 nowych klientów miesięcznie
Dodatkowych oszczędności
Zwiększenie konwersji o 5%
Przygotowaliśmy artykuł na podstawie wdrożenia Bitrix'a u naszych klientów. Zauważyliśmy, że większość firm z tej branży boryka się z pięciu problemami, których rozwiązanie zaoszczędzi mnóstwo czasu, pieniędzy i nerwów :)
Zastanawiasz się, która licencja Bitrix24 będzie najlepsza dla twojej firmy? Chcesz wiedzieć ile będzie kosztowało wdrożenie Bitrix24? Na te i inne pytania odpowiemy podczas rozmowy.