Jednym z ważnych narzędzi rekomendowanych do wdrożenia w CRM jest call-tracking. Dzięki temu narzędziu możemy określić jakie kanały reklamowe są skuteczne. Zasada call-trackingu polega na śledzeniu ścieżki klienta przez numer telefonu, który można powiązać z konkretnym kanałem reklamowym lub klientem.
Istnieją dwa rodzaje śledzenia połączeń:
- Statystyczny - numer telefonu jest przypisany do konkretnego źródła reklamy, np. na portalu społecznościowym jeden numer, a na stronie internetowej inny. Podczas rozmowy, dzięki powiązaniu numeru, możliwe jest określenie, z którego kanału pochodzi lead.
- Dynamiczny - podczas wizyty na stronie każdy odwiedzający zobaczy swój unikalny numer, który zmienia się automatycznie. Ten rodzaj call-trackingu jest wykorzystywany tylko w reklamie internetowej.
Call-tracking pozwala określić:
- w jaki sposób płatne kliknięcia są konwertowane w potencjalną sprzedaż
- główną grupę docelową firmy
- skuteczność kampanii reklamowych
Dzięki tej analizie zmniejszymy koszty nietrafionej i nieskutecznej strategii reklamowej.
Do prawidłowego działania call-trackingu wymagana jest integracja telefonii IP. Jest to narzędzie do komunikacji z odbiorcami firmy poprzez komunikację internetową za pomocą bramek IP. Dzięki integracji telefonii, w systemie CRM automatycznie tworzona jest karta klienta, gdy ten do nas dzwoni. Telefonia daje również możliwość nagrywania rozmów, co pozwala na określenie jakości usług.