Opiszmy ostatnią metodę alternatywną dla SMART. Złożony skrót HD-RW-RM szyfruje nazwy bloków, na których opiera się zadanie, a myślniki są potrzebne, by ułatwić jego zapamiętanie. Tak więc metoda modelu obejmuje:
- H1 (header 1) - tytuł zadania lub cel ogólny/główny.
- D (description) - opis tego, co trzeba zrobić i jak
- R (result) - konkretny wynik i kryteria, według których wynik będzie oceniany
- W (way) - ścieżka zadania z punktami kontrolnymi
- R (redline) - termin i priorytet
- M (motivation) - motywacja. Na tym etapie wyjaśnia się uczestnikom zadania, dlaczego jest ono potrzebne
Ostatni blok "motywacja" w modelu ma coś wspólnego z blokiem Emocje w metodologii CLEAR, ale w HD-RW-RM motywacja jest wyraźnie sprecyzowana i uzasadniona.
Weźmy ilustrujący przykład. W dziale sprzedaży postawione jest zadanie: zwiększyć sprzedaż o 20% do końca drugiego kwartału, aby wejść do TOP-10 dostawców w mieście.
Opiszmy ten cel bardziej szczegółowo zgodnie z krokami metodologii:
- H1: zwiększenie sprzedaży o 20% do końca drugiego kwartału
- D: wyznaczyć cel dla menedżerów sprzedaży, zacząć monitorować jakość rozmów, pracować nad błędami, zapisać się na szkolenie
- R: zwiększenie sprzedaży i dostanie się na listę 10 najlepszych sprzedawców
- W: dzwonić do różnych grup klientów, do każdej z nich stosować inny szablon rozmowy. Grupy klientów: ciepłe (którzy opuścili kontakty), lojalne (ponowna oferta dodatkowego zakupu), zimne (nowa baza)
- R: termin - koniec drugiego kwartału (czerwiec br.), priorytet zadania - wysoki
- M: stać się jednym z dziesięciu najlepszych dostawców w mieście, sprawi to, że marka będzie bardziej rozpoznawalna i przyciągnie nowych klientów. Dla wyróżniających się menedżerów przewidziana jest premia