Skontaktuj się z nami
+48 573 503 972

Jak ogarnąć chaos w sprzedaży dzięki CRM?

zdjęcie-artykuł

Jarosław Kałasz

Nie mieści się to w głowie? ani w notesie, kalendarzu...i nawet excel nie pomaga? Bałagan i chaos w dziale sprzedaży, nad którym próbujesz zapanować, ale coraz bardziej pochłania twój czas a efektów nie widać? Twoja praca wygląda trochę jak grabienie liści w wietrzny dzień? Pomimo starań nadal ciężko jest to zebrać w całość?

Przychodzimy z pomocą! Niczym wielki odkurzacz System CRM w Bitrix24 posprząta ten bałagan, a co więcej nie doprowadzi do tego, aby znów powstał.

Data publikacji: 7 maja 2022 

Czym jest CRM?

Zapewne pojęcie CRM nie jest Ci obce. Możliwe, że już nie jeden artykuł został przeczytany na temat systemu CRM, a może nawet pokusiłeś się, aby rozpocząć wdrażanie systemu CRM w swojej firmie. 

Wnioskuję, że otwierając ten artykuł, nie chcesz po raz kolejny czytać definicji i nic niewartej teorii rodem z Wikipedii. Domyślam się, że szukasz tu rozwiązania na swoje problemy oraz wskazówek i podpowiedzi jak zapanować nad tym chaosem i zwiększyć efektywność sprzedaży.

Zanim przejdziemy do konkretów, pozwól, że wyjaśnię, iż CRM to nie tylko oprogramowanie, ale również filozofia związana z zarządzaniem kontaktami i relacjami z klientami. Musimy mieć pewną świadomość, że CRM to bardziej sposób pracy, który wspomagany jest systemem informatycznym.

Zatem trzeba pamiętać o transformacji biznesowej. Pamiętaj o tym, żeby ludzie zrozumieli po co używają tego systemu i dostrzegli jakie korzyści to niesie. Spokojnie, jeżeli masz wątpliwości czy twoja organizacja jest gotowa na wdrożenie systemu informatycznego CRM, pozwól nam to ocenić i wszystkim się zając. Z doświadczenia wiemy, iż wdrożenie systemu CRM powinno być poparte dostosowaniem pracy ludzi i zmianą ich nawyków, ponieważ nie da się coś zmienić jednocześnie nic nie zmieniając.

Czy Bitrix24 ogarnie chaos w moim CRM?

Przeanalizujemy to wspólnie na konsultacji!

Dlaczego CRm w Bitrix24?

Być może korzystasz już w firmie z kilku kilkunastu narzędzi i systemów informatycznych i właśnie się zastanawiasz nad zakupem kolejnego, którym jest CRM, oczywiście chcesz usprawnić pracę, wprowadzić automatyzację i unowocześnić firmę. Nie ma w tym nic złego, wręcz odwrotnie rozwój i innowację są ważne, ale czy faktycznie im więcej programów i systemów tym lepiej i efektywniej pracujemy? To trochę jest z kobietami "Mam pełną szafę ubrań i nie mam w co się ubrać ":D

Będąc częścią ekosystemu Bitrix24, operacyjny CRM jest zintegrowany z pozostałymi narzędziami Bitrix24, aby zapewnić kompletną platformę do współpracy online, automatyzacji i marketingu – czyli jedną platformę do prowadzenia biznesu. Kupując CRM Bitrix24 dostajesz nie tylko system CRM, ale dostęp do wielu innych narzędzi, które z pewnością zastąpią szereg systemów kupionych od innych dostawców. Więcej narzędzi doskonałej jakości niższym kosztem czy to możliwe? Przekonaj się z Bitrix24!

Poznaj wszystkie możliwości systemu: Co to Bitrix24?

Koniec Ery "złotych kajetów i Żółtych karteczek"

Nawet bardzo dobrze prowadzony Excel, kalendarz, połączony z notatnikiem i żółtymi karteczkami nie zapewnią równoległego dostępu do wszystkich informacji o klientach, zwłaszcza jeżeli każdy handlowiec posiada swój „magiczny zestaw” narzędzi wykorzystywanych w pracy. Jeżeli masz podobny problem w swojej firmie, zatrudniasz kilku/kilkunastu handlowców i nadal nie wiesz ile aktualnie firma ma klientów którzy aktualnie kupują, z którymi klientami mamy stałą współpracę, z którymi prowadzimy rozmowy a ktorych straciliśmy? Zatem system CRM rozwiały twój problem i dane każdego klienta będę dostępne w jednym miejscu, bez obawy, że „pies zje zeszyt” :D
Rotacja handlowców spędza Ci sen z powiek, martwisz się ze wraz z odejściem handlowca, stracisz kontakt ze swoimi potencjalnymi lub obecnymi klientami? Nawet jeżeli handlowiec opuści pokład, to wszystkie dane o klientach zostaną w firmie, a co więcej będą one czytelne, poukładane, dostępne i aktualne.

Dzięki CRM Bitrix z łatwością będziesz się poruszać się po rekordach CRM i znajdować odpowiednie dane klientów za pomocą kilku kliknięć.

Zapanuj nad chaosem zadań

Łatwo jest się pogubić w danych klienta, kiedy obsługujemy kilkunastu klientów jednocześnie, a co dopiero kiedy mamy listę zadań powiązanych z poszczególnymi klientami, do tego możemy dodać kalendarz spotkań i jest to prawie pewne, że o czymś zapomnisz albo coś ci umknie. Pamięć bywa zawodna, karteczki się gubią, lista zadań się wydłuża a terminy gonią. Jak zapanować nad tym chaosem i nie zwariować? System CRM umożliwia nie tylko uporządkowanie tego bałaganu, ale też stanie się naszą niezawodną pamięcią, naszym magicznym zeszytem i naszą listą zadań.

Dzięki przypomnieniom i kontroli terminu już nie przegapimy ważnego telefonu/maila/spotkania/zadania. A co więcej, kiedy już dostaniemy przypomnienie i zaczniemy działać, to możemy spojrzeć na historię i zobaczyć, czy mamy coś przygotować, jakie były ustalenia, czy życzenia klienta i zajmie to może pięć, czy dziesięć razy szybciej niż szukanie tych informacji w zeszycie/Excelu i kalendarzu.
Warto też wiedzieć, że CRM Bitrix 24 pozwala zarządzać zadaniami grupowymi zarówno dla małych, jak i dużych zespołów.

Ważne jest też to, że nie tylko pracownicy poukładają swoją organizację pracy, ale również praca manadżera zacznie być bardziej świadoma i ukierunkowana. Menadżer będzie mógł w łatwy sposób monitorować pracę swojego zespołu. Terminy kontaktów z klientem, przekroczone deadline, zapomniane zadania, wygrane i przegrane sprzedaże wszytko to w jednym miejscu niezależnie od wielkości twojego zespołu sprzedażowego. Zamiast biegania i dopytywanie każdego handlowca „jak tam, co tam?” menedżer za pomocą kilku kliknięć jest w stanie dostrzec do wszystkich tych informacji nie wychodząc z przeglądarki :)

Wiedza jest bezcenna

Ilość informacji, jaką jesteśmy w stanie zgromadzić w procesie sprzedaży jest przeogromna. Zaczynając od, chociażby podstawowych danych klienta poprzez historię interakcji z klientem, wydajność pracy pracowników, koszty marketingu czy zwrot z reklamy itd., można byłoby wymieniać jeszcze długo...ale co z tego, jeżeli nawet zbierzemy te wszystkie informację i będą one dostępne w jednym miejscu, jeżeli nie będziemy z nich korzystać i je analizować.

 Wiedza, którą zdobędziemy dzięki analizie zebranych informacji jest absolutnie bezcenna i bez tej wiedzy żadna firma nie będzie w stanie się rozwijać. Zapewne jako menadżer/właściciel firmy nie raz się zastanawiałeś skąd pochodzą twoi klienci, jakie kanały reklamy są najbardziej dochodowe, jak długi jest proces sprzedaży, kto z twoich handlowców najlepiej sprzedaje i dlaczego? Odpowiedzi na te wszystkie pytania znajdziesz w CRM-ie. Właśnie na tym polega super moc CRM! W skrócie polega to na tym, że nie tylko możemy mierzyć wynik, ale również przeanalizować co przyczyniło się do tego, że mam taki, a nie inny rezultat. Dzięki tej wiedzy jesteśmy w stanie holistyczne spojrzeć na cały proces, zobaczyć powtarzające się błędy, wyłapać dobre wzorce i fajne pomysły, zoptymalizować sprzedaż, sprawdzić obciążenie pracą, zautomatyzować powtarzające się zadania i wprowadzić wiele innych udoskonaleń.

CRM Bitrix24 jest zestawem odpowiednich narzędzi do analityki, wbudowanych i zintegrowanych do tego stopnia, że nie trzeba niczego konfigurować. Bitrix24 Sales Intelligence zapewnia kompleksową analizę wszystkich danych, tworzenie raportów i prognozowanie sprzedaży.

Dobre wdrożenie = klucz do sukcesu

Chwila refleksji...ok, już wiemy, że system CRM mógłby rozwiązać część albo nawet prawie wszystkie twoje problemy, z którymi borykasz się w procesie sprzedaży. Zatem podejmujesz decyzję, że chcesz to „cudo” mieć u siebie w firmie. I wszystko wydawałoby się proste, bo sprawdzasz ranking systemów CRM, testujesz kilka z nich, wybierasz według Ciebie najlepszy i kupujesz, instalujesz i czekasz na oszałamiające efekty. Czekasz. W końcu stwierdzasz, że chyba ten system nie działa tak jak obiecali. W czym jest problem? Otóż wdrożenie i poprawne uruchomienie systemu CRM okazuje się najbardziej istotnym elementem tej układanki i odpowiednie podejście do tego tematu przyniesie zamierzone efekty. Podsumowując, cała teoria korzyści zbudowana wokół CRM brzmi pięknie, ale zakup tylko i wyłącznie samego systemu informatycznego nie rozwiąże twoich problemów. Niestety niepoprawnie wdrożony system CRM jest kosztowny i zarazem nic niewarty!

Jeśli chcesz szybko i skutecznie wdrożyć CRM Bitrix24 w swojej firmie skontaktuj się z nami a my zajmiemy się resztą!

youtube-itrix

Wiesz, że masz darmowy dostęp do wiedzy o Bitrix24?

Zajrzyj na nasz kanał YouTube! Poradniki, instrukcje, webinary, omówienia najczęściej zadawanych pytań i wiele innych odcinków znajdziesz na kanale ITrix!

Zobacz kanał ITrix
autor-artykułu

O autorze

Jarek Kałasz jest założycielem i CEO ITrix. Jego pasją są automatyzacje oraz dzielenie się wieloletnią wiedzą. Jako właściciel kilku firm doskonale rozumie wyzwania przedsiębiorców i pomaga nie tylko rozwiązywać konkretne problemy dzięki automatyzacji, ale również optymalizować pracę całej firmy.

Zawsze stawia na praktyczność i szczerość, a dzięki swojemu doświadczeniu i wieloletniej pracy zna każdy szczegół "wielkiej maszyny" zwanej Bitrix24.

Jarek jest również twarzą i głównym bohaterem naszego kanału na YouTube, na który serdecznie zapraszamy!

Dowiedz się jak zaoszczędzić czas i zwiększyć zyski!