Jak Bitrix24 usprawnił komunikację z klientami w firmie prawniczej?
Skontaktuj się z nami
Poznaj naszego klienta:
Z uwagi na fakt, że klient jest jednostką prawną, nie może ujawnić danych firmy.
Dlatego też zachęcamy do zapoznania się z wdrożonymi procesami, które zostały szczegółowo opisane poniżej.
Branża: Prawnicza
Rozproszona komunikacja z klientem była jednym z głównych problemów, który wymagał rozwiązania.
Istotne było więc ustandaryzowanie i zautomatyzowanie procesu obsługi klienta, aby zapewnić spójność w interakcjach, szybsze odpowiedzi na zapytania, oraz lepsze zarządzanie danymi klientów. Poprzez wprowadzenie klarownego procesu sprzedaży, automatyzację przypominania klientom oraz centralizację danych klientów, firma miała szansę na poprawę efektywności i zwiększenie satysfakcji klientów.
Główne problemy:
- Brak spójności w interakcjach z klientem
- Opóźnione odpowiedzi na zapytania
- Brak centralizacji danych klientów
- Brak klarownego procesu sprzedaży
- Brak systemu automatycznego przypominania klientom
Potrzeby klienta rozwiązane dzięki Bitrix24:
- Ustandaryzowanie i zautomatyzowanie procesu obsługi klienta
- Lepsze zarządzanie danymi klientów, dzięki centralizacji danych
- Wprowadzenie klarownego procesu sprzedaży
ROZWIĄZANIA WDROŻONE W BITRIX24
1. Analiza obecnych źródeł komunikacji
O ile Bitrix24 to bardzo uniwersalne narzędzie oferujące wiele funkcjonalności znanych z systemów ERP, to jego trzon stanowi uniwersalna dostosowalność pod różne branże z zakresu CRM. A co za tym idzie kompatybilność z różnymi kanałami komunikacji.
Klienci naszego klienta komunikowali się za pomocą:
- WhatsAppa
- Telefonu
- Facebooka
- Strony internetowej
Z racji tego, że kanałów komunikacji jest wiele, niekiedy klient czekał na odpowiedź przez kilka godzin, a zdarzały się przypadki, że nie dostał odpowiedzi w ogóle, co skutkowało utratą potencjalnego klienta przez firmę.
Oczywiście, przy tak rozmaitej gamie kanałów komunikacyjnych, zdarzały się również przypadki, że klient dzwonił do firmy oraz kontaktował się za pośrednictwem Facebooka, co skutkowało obsługą przez dwóch handlowców równocześnie, co z kolei generowało dla firmy zbędne koszty.
2. Konfiguracja kanałów komunikacyjnych w Bitrix'ie
W tym punkcie omówimy, jak działają poszczególne kanały komunikacyjne skonfigurowane w Bitrix'ie i jakie korzyści za sobą niosą.
System umożliwia komunikację poprzez WhatsApp w Bitrix24. W momencie, gdy klient napisze, otrzymuje automatyczną wiadomość o treści: "Dziękujemy za kontakt. Prosimy o dokładne przedstawienie problemu, a nasz konsultant odpowie niezwłocznie".
W przypadku nowego klienta (o numerze telefonu nieobecnym w bazie danych), system tworzy nową szansę sprzedaży. Gdy numer telefonu jest już w bazie danych, rozmowa jest automatycznie podpinana pod odpowiednią szansę sprzedaży.
System umożliwia również nawiązanie relacji z klientem oraz utworzeniem w tym celu automatyzacji, w tym wysyłanie wiadomości przypominających o płatnościach według ustalonych warunków.
Telefonia
Może być wykorzystywana zarówno w wersji desktopowej, jak i mobilnej.
Poszczególne rozmowy są przypisywane do określonych szans sprzedażowych. Mogą być one także nagrywane (jak w przypadku naszego Klienta), a nagranie to wygodnie zawarte w historii sprzedaży.
Telefonia umożliwia wykonywanie połączeń bezpośrednio z zakładki w Bitrix'ie.
W momencie, gdy klient dzwoni, pokazuje się jego identyfikacja.
W Bitrix24 dostępna jest analityka, która pokazuje liczbę połączeń nieodebranych, odebranych, oraz średni czas trwania połączenia, itp.
Ponadto, w Bitrixie wykorzystywana jest sztuczna inteligencja, która może zapisać rozmowę w formie tekstu w odpowiedniej zakładce.
Facebook
Działa bardzo podobnie jak w przypadku WhatsAppa, tylko oczywiście na platformie Facebookowej.
System naturalnie rozróżnia, które rozmowy pochodzą z Facebooka, a które z WhatsAppa.
Strona internetowa
- Widżet z otwartym komunikatorem
- Formularz
3. Ułożenie przejrzystego procesu sprzedaży
Wzięliśmy wszystkie te klocki w postaci wymienionych kanałów komunikacyjnych, poskładaliśmy je w całość i tak oto powstało wspaniałe narzędzie sprzedażowe.
Teraz klient posiada w jednym miejscu najważniejsze dane wraz z pełną historią kontaktów.
Jeśli klient napisze na Facebooku oraz zadzwoni, można w prosty sposób odnaleźć obie szanse sprzedaży i je połączyć, agregując w ten sposób dane.
Całość wspomagają liczne automatyzacje, które dbają o to, aby handlowiec nie zapomniał o kontakcie z klientem. W razie gdyby dana szansa sprzedaży pozostawała zbyt długo bez należytej uwagi, system powiadomi o tym przełożonego.
Czy dzięki tym zastosowaniom każde zapytanie ofertowe
odniesie sukces?
Oczywiście, że nie. Natomiast dzięki temu rozwiązaniu Twoi klienci będą z Tobą w stałym i bardzo szybkim kontakcie. Klient, który jest dobrze dopilnowany oraz należycie obsłużony, ma zdecydowanie większą szansę na konwersję. Ponadto Twoi pracownicy będą prowadzeni przez proces na pół autopilocie, dzięki czemu będą mieli więcej czasu, aby zająć się klientami.
Efekty współpracy:
1. Uporządkowany proces komunikacyjny:
Cele:
- Natychmiastowa reakcja na kontakt klienta
- Odciążenie załogi z pilnowania kilku źródeł komunikacyjnych
- Zwiększenie koordynacji nad załogą i obsługą klientów
- Zwiększona wydajność załogi
2. Wszystko w jednym miejscu, przy zachowaniu wielokanałowości w procesie sprzedaży:
Wszystkie informacje są w jednym miejscu, dzięki czemu dokładnie wiemy, ile osób obecnie jest zainteresowanych, obsługiwanych i na jakim są etapie. To pozwala nam kontrolować cały proces.
jak wdrożyć bitrix24?
Zastanawiasz się, która licencja Bitrix24 będzie najlepsza dla twojej firmy? Chcesz wiedzieć ile będzie kosztowało wdrożenie Bitrix24? Na te i inne pytania odpowiemy podczas rozmowy.