Skontaktuj się z nami
+48 573 503 972

Franczyza, która ograniczyła papier - Poznaj Case Study Multi  Ice Group

zdjęcie-case-study-artykuł

Szymon Strzałkowski

Poznaj naszego klienta: 

Poznaj Multi Ice Group - przedsiębiorstwo franczyzowe produkujące lody, dostarczające i naprawiające maszyny do lodów, z którymi współpracuje wielu przedsiębiorców. Zgłosili się do nas w celu digitalizacji procesów firmowych, które wcześniej były wykonywane na papierze w pełni manualnie.

Zatrudnienie: 30+

Branża: żywieniowa

Wersja Bitrix24: Professional

Multiice group

Problemy Multi Ice Group => Rozwiązania ITrix'a!

Stan i problemy przed rewolucją ITrix'ową :) 

Klient zgłosili się do nas z informacją, że chcieliby wdrożyć u siebie Bitrix24.
CEL: Digitalizacja procesów 

Problemy:

  1. Ryzyko utracenia informacji o zainteresowanym kliencie
  2. Podjęcie kontaktu z osobami, które już nie są zainteresowane
  3. Spowolnienie pracy, poprzez szukanie wielu informacji w różnych miejscach (A w której szufladzie to było?) 

Rozwiązania, które załatały wszystkie problemy!

Po tym, jak szczegółowo zbadaliśmy powyższe problemy, założyliśmy rozwiązania, które przyspieszą pracę!

A oto nasze rozwiązania:

  1. Wszystkie informacje w jednym miejscu
  2. Zaniedbanie klienta wiąże się z automatycznymi przypomnieniami oraz w ostateczności informacji do przełożonego
  3. Praca jest płynniejsza dzięki, możliwości przejścia do kolejnego kontaktu w 2 kliknięcia 

Też chcę szybko obsługiwać franczyzobiorców!

W takim razie pozwól, że wdrożymy to u Ciebie. Porozmawiajmy!

CRM franczyza Bitrix24

CRM – zaczynając od początku

Realizując proces w systemie CRM, braliśmy pod uwagę potrzeby franczyzobiorców którzy poszukują biznesu dla siebie.
Samo pozyskanie franczyzobiorcy, możemy podzielić na 3 makro-etapy:

  • Zgłoszenie i kontakt w ramach którego kwalifikujemy zgłoszenie, analizujemy zgłoszenie, szybko się kontaktujemy i budujemy relacje.
  • Spotkanie, tutaj już po zapoznaniu się z biznesmenem możemy przygotować się do spotkania dopasowując informacje jakie podają franczyzobiorcy, na konsultacje/prezentacje czy to na miejscu, czy online
  • Ostatni makro-etap, to negocjacje oraz przygotowanie do współpracy z franczyzobiorcą.


W ramach każdego z etapów, możemy za każdym razem w jednym miejscu modyfikować informacje o kliencie, a nawet w sytuacji w której potencjalny franczyzobiorca zainteresuje się inną franczyzą możemy dokonać korekty informacji, a system automatycznie dopasowuje e-maile, smsy, informacje sprzedawcy.

Taki sam obraz maluje się w ramach obsługi sprzedaży przez Multi Ice Group, w tym wypadku dzięki realizacji zgłoszenia o sprzedaż produktów możemy pomóc w podjęciu sprawniej decyzji o zakupie, oraz wiemy kto co zamawiał, dzięki czemu buduje nam się historia sprzedaży oraz zbiór informacji, dzięki czemu wiemy komu sprzedawaliśmy i za jakie kwoty. 

Końcowe efekty - nasze rozwiązania!

WSPARCIE TECHNICZNE

Dzięki zapoznaniu się ze specyfiką Multi Ice Group w ramach CRMa byliśmy w stanie przygotować proces wsparcia technicznego, który rozróżnia zapytanie, poprzez między innymi rodzaju sprzętu, który się uszkodził. Pozwoliło im to odejście od innego systemu, który nie spełniał ich potrzeb, na taki, który zgodnie z filozofią CRMa prowadził klienta, oraz sprzęt zgodnie z każdym etapem jego naprawy.

W ramach wsparcia technicznego technicy wiedzą co się stało, mają wszystkie informacje w jednym miejscu oraz znają priorytet danego zapytania. Zgłoszenia te byliśmy w stanie podzielić na rodzaj naprawy oraz jaka jest potrzeba klienta. Powstały 4 lejki obsługujące te zapytania.
Wsparcie telefoniczne

1) Teraz pozwala im to reagować na potrzebę kontaktu telefonicznego w błyskawiczny sposób informując technika o zgłoszeniu, klienta o tym że zapytanie przyszło oraz niedługo się z nim skontaktujemy

2) Wcześniej na takie zapytanie, klient potencjalnie mógł czekać dłuższy czas ponieważ wiadomość mogła zginąć w stosie e-maili, oraz istniał brak możliwości dopasowania specjalisty do pomocy telefonicznej.

ZLECENIE NAPRAWY URZĄDZENIA (NA MIEJSCU)

1) Dzięki temu każdy klient może się zgłosić na taką naprawę każdy technik może sprawdzić informacje czego potrzebują (jakie narzędzia do naprawy itp.)

2) Wcześniej technik musiał brać ze sobą dokumentacje jadąc nie raz przez pół kraju bez wszystkich wymaganych dokumentów.

Zlecenie naprawy urządzenia (dostawa)

1) Po wprowadzeniu zgłoszenia technicy wiedzą jakie zapytania do nich trafiają i wiedzą w jaki sposób dostawa ma się odbyć, dzięki czemu w ramach samej obsługi klienta mogą też zidentyfikować informacje o sprzęcie, jaki to sprzęt czy jest na gwarancji jaki to model itp.

2) Wcześniej technicy musieli kontaktować się z klientami i koordynować całą dostawę tak aby odbyła się ona poprawnie.

Realizacja naprawy (po otrzymaniu dostawy)

1) Ponieważ sprzęt do nas przyjechał możemy teraz dokonać analizy sprzętu czemu on nie działa, następnie po diagnozie możemy się skontaktować z klientem i przekazać mu informacje co nie działa, ile to może kosztować, a następnie jeżeli klient zgodzi się na przeprowadzenie naprawy dokonać naprawy sprzętu, potem jedyne co nam pozostaje to dokonać wysyłki, którą system razem z nami koordynuje.

2) Wcześniej, proces naprawy mógł się wydłużać poprzez brak sprawnej scentralizowanej komunikacji z klientem, oraz specjaliści nie byli w stanie na każdym etapie naprawy informować klienta o aktualnym stanie naprawy urządzenia.


FORMULARZE DOPASOWANE POD CIEBIE

W ramach wdrożenia dla Multi Ice wprowadziliśmy również formularze pozwalające nam złożyć zgłoszenie, dzięki czemu klienci nie muszą dzwonić we wymaganych godzinach do klienta, ale mogą zgłosić awarię nawet w niedzielę o 23:30, a technik rano rozpoczynając pracę otrzymuje informacje, że takie zgłoszenie powstało. Jak to wygląda? Spójrzmy na to graficznie.

Krok 1: Zgłoszenie

Po otwarciu formularza lub zajrzeniu na stronę internetową klient podaje podstawowe informacje potrzebne dla niego (na lewo widzimy pusty formularz wraz z komunikatem o wymaganych polach). 

Po wybraniu rodzaju zgłoszenia, pojawiają się wszystkie dodatkowe pola, jakich potrzebujemy do obsługi danego zapytania.

Krok 2: Podanie informacji kontaktowych

Po podaniu podstawowych informacji, klient następnie ma za zadanie podać informacje powiązane z nim tak, żeby pracownicy mogli rozpocząć pracę i automatycznie rozpoznać klienta z bazy danych lub klienta niebędącego w systemie (automatycznie się do niej dopisze). 

A jeżeli klient uzna, że chciałby poprawić informacje na pierwszej zakładce może je poprawić klikając wstecz lub wysłać.

zgłoszenie serwisowe franczyza Bitrix24
zgłoszenie serwisowe franczyza Bitrix24

Podsumujmy efekty współpracy!

Porozmawiajmy o pieniądzach! 

Ile zaoszczędziliśmy na automatyzacji oraz uprocesowieniu w ramach Bitrix24?

Zawsze staramy się przeliczyć wdrożenie na zysk. Dokonajmy małej analizy czasu:

1. Proces pozyskania franczyzobiorcy:

1) Zaoszczędzony czas na 1 franczyzobiorcę: 20% (zamiast 120 min obsługi jedynie 96 min)
2) Miesięczna liczba zgłoszeń: 400
3) Przyjęta stawka godzinowa: 25 zł brutto/h

Zaoszczędzone 4 000 zł/msc


2. Proces sprzedaży:

1) Zaoszczędzony czas obsługi 1 klienta: 15% (zamiast 60 min - 51 min)
2) Miesięczna liczba zgłoszeń: 1200
3) Przyjęta stawka godzinowa: 27 zł brutto/h

Wynik: 4 860 zł/msc


3. Proces obsługi wsparcia technicznego:

1) Zaoszczędzony czas obsługi 1 klienta: 25% (zamiast 480 min - 360 min)
2) Miesięczna liczba napraw: 50
3) Przyjęta stawka godzinowa: 25 zł brutto/h 

Wynik: 2 500 zł/msc

Poznaj wszystkie możliwości Bitrix'a: Co to Bitrix24?

WYNIK roczny: 136 320 zł 

136 320
rocznie


2 procesy

które od teraz pomagają w realizacji kolejnych etapów działania

3 godziny

oszczędności Dla
franczyzodawcy

Formularze zgłoszeniowe

Nieźle!

Czy mogę też w swojej firmie zaoszczędzić 130 000 zł rocznie?