Proces franczyzowy pod kontrolą - case study Franczyza GO4Robot

Proces franczyzowy pod kontrolą - case study Franczyza GO4Robot
GO4Robot działa w całej Polsce tworząc sieć franczyz, która uczy dzieci robotyki i programowania z wykorzystaniem klocków LEGO i nie tylko. W ich zajęciach uczestnicy ponad 4500 dzieci tygodniowo! Od 2022 rozszerzają model franczyzowy o mniejsze miejscowości, dzięki czemu zwiększają możliwość prowadzenia swojej firmy nie tylko w największych miastach, ale też w mniejszych ośrodkach w których takich zajęć nie ma.
Branża: Edukacyjna
Zatrudnienie: 20+
Wersja Bitrix24: Professional
Tworząc kampanie marketingowe często skupiamy się na tym, żeby wygenerowały jak największe ‘przychody’, najczęściej w praktyce oznacza to jak najwięcej leadów, czyli osób zainteresowanych, które zostawią kontakt do siebie. Samo założenie jest jak najbardziej słuszne, ale to dopiero połowa sukcesu! Później te leady należy odpowiednio obsłużyć, a z tym jest już gorzej. Porównałbym to do mistrzostw świata w biegu na 100 metrów. Przez pół roku ciężko trenujesz (odpowiednik: tworzenia kreacji reklamowych, contentu, ustalaniu budżetów marketingowych), a później dzień przed zawodami (odpowiednik: dobrego procesu sprzedaży, obsługi leadów) idziesz na całonocną imprezę, z której udajesz się prosto na zawody. Efekty raczej do przewidzenia :)
Problemy:
Potrzeby:
Jak już w wspomnianym przykładzie z zawodami. Każdy zawodowiec działa według jasno określonego planu i tak samo jest w tym przypadku. W pierwszym kroku zaplanowaliśmy całą ścieżkę leada. Dzięki temu określiliśmy obszary, które należy poprawić/ zautomatyzować/ usunąć. Cały proces zaplanowany od etapu Zapytanie do etapu Podpisanie umowy. Uwzględnione są też powody rezygnacji, bo one są cennym źródłem informacji w analityce.
Ogromną zaletą systemu CRM BITRIX24 jest jego elastyczność w konfiguracji. Możemy stworzyć dowolne pola w różnych formatach, budować sekcje tematyczne, czy tworzyć indywidualne widoki, osobne dla handlowca i osobne dla dyrektora. Wykorzystaliśmy tę przewagę Bitrix24 do stworzenia indywidualnej karty franczyzobiorcy, która zawiera między innymi:
Jeżeli zastanawiasz się, jak może to działać w praktyce?
Przygotowaliśmy wideo, w którym pokazujemy cały proces krok po kroku:
Zniwelowanie czasu odpowiedzi dla klienta
Sprzedaż licencji franczyzowej to faktycznie złożony proces. Trzeba go dobrze zaplanować(tak samo jak do zawodów), dostosować do siebie i swojego produktu. Kilka najważniejszych etapów (kamieni milowych), które uwzględniliśmy w GO4Robot:
E1: Zainteresowany - czyli pierwsze wrażenie zrobisz tylko jeden raz. Tutaj za główny cel postawiliśmy sobie szybką odpowiedź i kontakt z leadem
E3: Poczekalnia/Edukacja: Sprzedaż licencji franczyzowej to nie jest zakup pieczywa, to jest poważna decyzja biznesowa dla obu stron! Często wymaga czasu i edukacji. W procesie GO4Robot, przygotowaliśmy ścieżkę edukacyjną na 180 dni, która realizowana jest automatycznie + połączona z konsultacjami/rozmowami telefonicznymi
E6 Po spotkaniu: Tutaj wstępnie zapada decyzja ze strony GO4Robot czy będzie dalej rozmawiał o współpracy z leadem. Dlatego wymagało to odpowiedniego procesu decyzyjności i zadań
E8: Podpisanie umowy: na tym etapie dzieją się wszystkie procesu wewnętrzne związane z przyjmowaniem nowego franczyzobiorcy. Dzięki szablonom zadań i checklistą mamy pewność, że wszystko będzie dopięte na ostatni guzik
Do podejmowania dobrych decyzji, potrzebne są dobre dane. Instynkt nie zawsze jest dobrym wyborem, zamiast tego lepiej oprzeć się na rzetelnych danych. Zatem czego możemy nauczyć się z ‘przegranych szans sprzedażowych’:
Powód 1 - CENA: Jeżeli większość przegranych szans sprzedażowych wynosi z tego powodu, to być może powinniśmy zweryfikować nasze cenniki.
Powód 2 - poczekalnia: Jeżeli zdecydowana większość naszych ‘przegranych’ to poczekalnia, czyli osoby które pomimo 180 dni ‘edukacji’ nie podjęły dalszej rozmowy, to być może trzeba zastanowić się nad inną grupą docelową
Powód 3 - inne: Jeżeli ta opcje dominuje, to należy zweryfikować powody rezygnacji i na ich podstawie utworzyć inne kategorie.
Zatem jak widać często przegrana = wygrana, bo pozwala na wyciąganie prawidłowych wniosków i dokonywanie zmian w procesie franczyzowym.
zredukowaliśmy problem 'zagubionych' leadów
Zastanawiasz się, która licencja Bitrix24 będzie najlepsza dla twojej firmy? Chcesz wiedzieć ile będzie kosztowało wdrożenie Bitrix24? Na te i inne pytania odpowiemy podczas rozmowy.