Skontaktuj się z nami
+48 573 503 972

Proces franczyzowy pod kontrolą - case study Franczyza GO4Robot

zdjęcie-case-study-artykuł

Jarosław Kałasz

Poznaj naszego klienta:

GO4Robot działa w całej Polsce tworząc sieć franczyz, która uczy dzieci robotyki i programowania z wykorzystaniem klocków LEGO i nie tylko. W ich zajęciach uczestnicy ponad 4500 dzieci tygodniowo! Od 2022 rozszerzają model franczyzowy o mniejsze miejscowości, dzięki czemu zwiększają możliwość prowadzenia swojej firmy nie tylko w największych miastach, ale też w mniejszych ośrodkach w których takich zajęć nie ma. 

Branża: Edukacyjna

Zatrudnienie: 20+

Wersja Bitrix24: Professional

GO4robot

Problemy GO4Robot => Rozwiązania ITrix:

Problemy: ‘Przepalanie pieniędzy na marketing’,  zagubione szanse sprzedaży i chaos informacyjny.

Tworząc kampanie marketingowe często skupiamy się na tym, żeby wygenerowały jak największe ‘przychody’, najczęściej w praktyce oznacza to jak najwięcej leadów, czyli osób zainteresowanych, które zostawią kontakt do siebie. Samo założenie jest jak najbardziej słuszne, ale to dopiero połowa sukcesu! Później te leady należy odpowiednio obsłużyć, a z tym jest już gorzej. Porównałbym to do mistrzostw świata w biegu na 100 metrów. Przez pół roku ciężko trenujesz (odpowiednik: tworzenia kreacji reklamowych, contentu, ustalaniu budżetów marketingowych), a później dzień przed zawodami (odpowiednik: dobrego procesu sprzedaży, obsługi leadów) idziesz na całonocną imprezę, z której udajesz się prosto na zawody. Efekty raczej do przewidzenia :) 

Problemy:

  • brak jednego miejsca zbierania wszystkich leadów
  • wiele źródeł kontaktów: mail, fb, rekomendacje, google ads itd.
  • chaos informacyjny: informacja o kliencie w kilku różnych miejscach
  • długi czas szukania informacji o kliencie
  • brak dostępu do danych w czasie rzeczywistym 

Znasz te problemy?

My znamy ich rozwiązania. Porozmawiajmy:

Potrzeby:

  • Stworzenie ‘karty franczyzobiorcy’ z wszystkimi informacjami
  • Skrócenie czasu obsługi leada
  • Wszystkie leady są zebrane i obsługiwane w jednym miejscu
  • Możliwość zarządzania sprzedażą w czasie rzeczywistym 

Nasze rozwiązania 

Planowanie kluczem do sukcesu!

Jak już w wspomnianym przykładzie z zawodami. Każdy zawodowiec działa według jasno określonego planu i tak samo jest w tym przypadku. W pierwszym kroku zaplanowaliśmy całą ścieżkę leada. Dzięki temu określiliśmy obszary, które należy poprawić/ zautomatyzować/ usunąć. Cały proces zaplanowany od etapu Zapytanie do etapu Podpisanie umowy. Uwzględnione są też powody rezygnacji, bo one są cennym źródłem informacji w analityce.

Chaos informacyjny? Rozwiązaniem jest ‘Kartą Franczyzobiorcy’.

Ogromną zaletą systemu CRM BITRIX24 jest jego elastyczność w konfiguracji. Możemy stworzyć dowolne pola w różnych formatach, budować sekcje tematyczne, czy tworzyć indywidualne widoki, osobne dla handlowca i osobne dla dyrektora. Wykorzystaliśmy tę przewagę Bitrix24 do stworzenia indywidualnej karty franczyzobiorcy, która zawiera między innymi:

  • podstawowe informacje kontaktowe
  • potencjalny obszar działania
  • moduł współpracy
  • informacja na temat doświadczenia w pracy z dziećmi
  • SCRORING profilu franczyzobiorcy .
Dzięki stworzeniu karty franczyzobiorcy w kilka sekund mamy dostęp do wszystkich najważniejszych informacji. Dodatkowo ustawiliśmy, że niektóre pola są wymagane, aby przejść na następny etap. Dzięki temu pracownik otrzyma przypomnienie o uzupełnieniu niezbędnych informacji :)  

Jak to działa w praktyce?

Jeżeli zastanawiasz się, jak może to działać w praktyce?

Przygotowaliśmy wideo, w którym pokazujemy cały proces krok po kroku:

Kto pierwszy ten lepszy! Zniwelowanie czasu odpowiedzi dla klienta

Po otrzymaniu nowego zgłoszenie od klienta, Bitrix24 wysyła automatycznego maila z opisem dalszego procesu. Pozwala to odbiorcy na zapoznanie się z etapami, może wejść na stronę, poczytać coś więcej. Co najważniejsze system pracuje 24/7, dzięki temu jesteśmy pewni, że żaden lead nie zostanie pozostawiony bez pierwszego kontaktu. Dodatkowo w go4robot zastosowaliśmy czat na żywo, gdzie klient może do nas napisać w dowolnym czasie. Zgodnie z zasadą, jeżeli nie możemy konkurować ceną, to wyróżnijmy się jakością obsługi klienta :) 

Sprzedaż Franczyzy to proces, a dobry system ma Ciebie poprowadzić krok po kroku 

Sprzedaż licencji franczyzowej to faktycznie złożony proces. Trzeba go dobrze zaplanować(tak samo jak do zawodów), dostosować do siebie i swojego produktu. Kilka najważniejszych etapów (kamieni milowych), które uwzględniliśmy w GO4Robot:
E1: Zainteresowany - czyli pierwsze wrażenie zrobisz tylko jeden raz. Tutaj za główny cel postawiliśmy sobie szybką odpowiedź i kontakt z leadem
E3: Poczekalnia/Edukacja: Sprzedaż licencji franczyzowej to nie jest zakup pieczywa, to jest poważna decyzja biznesowa dla obu stron! Często wymaga czasu i edukacji. W procesie GO4Robot, przygotowaliśmy ścieżkę edukacyjną na 180 dni, która realizowana jest automatycznie + połączona z konsultacjami/rozmowami telefonicznymi
E6 Po spotkaniu: Tutaj wstępnie zapada decyzja ze strony GO4Robot czy będzie dalej rozmawiał o współpracy z leadem. Dlatego wymagało to odpowiedniego procesu decyzyjności i zadań
E8: Podpisanie umowy: na tym etapie dzieją się wszystkie procesu wewnętrzne związane z przyjmowaniem nowego franczyzobiorcy. Dzięki szablonom zadań i checklistą mamy pewność, że wszystko będzie dopięte na ostatni guzik  

Podejmuj dobre decyzje na podstawie powodów przegranych!

Do podejmowania dobrych decyzji, potrzebne są dobre dane. Instynkt nie zawsze jest dobrym wyborem, zamiast tego lepiej oprzeć się na rzetelnych danych. Zatem czego możemy nauczyć się z ‘przegranych szans sprzedażowych’:
Powód 1 - CENA: Jeżeli większość przegranych szans sprzedażowych wynosi z tego powodu, to być może powinniśmy zweryfikować nasze cenniki.
Powód 2 - poczekalnia: Jeżeli zdecydowana większość naszych ‘przegranych’ to poczekalnia, czyli osoby które pomimo 180 dni ‘edukacji’ nie podjęły dalszej rozmowy, to być może trzeba zastanowić się nad inną grupą docelową
Powód 3 - inne: Jeżeli ta opcje dominuje, to należy zweryfikować powody rezygnacji i na ich podstawie utworzyć inne kategorie.

Zatem jak widać często przegrana = wygrana, bo pozwala na wyciąganie prawidłowych wniosków i dokonywanie zmian w procesie franczyzowym.

Podsumujmy efekty współpracy:


  • Wszystkie informacje w jednym miejscu
  • Karta Franczyzobiorcy została ‘uszyta na miarę’ do potrzeb GO4Robot, dzięki temu wszystkie informację są w jednym miejscu, to pozwala zaoszczędzić czas i pieniądze na szukanie informacji.
  • Dostęp do danych w czasie rzeczywistym i z każdego miejsca na świecie :) 
  • Jeżeli mamy adres mailowy to automatycznie potencjalny franczyzobiorca otrzymuje maila z opisem dlszych. A średnio w ciągu następnych 24 godzin jest rozmowa telefoniczna. Co znacząco zwiększa jakość obsługi klienta
  • Proces krok po kroku, system Bitrix24 ‘skrzydłowym’ handlowców
  • System jest prawdziwym ‘skrzydłowym’ dla Mateusza, który obsługuje proces sprzedaży. Prowadzi krok po kroku przez kolejne etapy, pilne zadań, a w skrajnych przypadkach ma możliwość informacji do przełożonego. Jeżeli Mateusz zapomni uzupełnić jakiegoś wymaganego pola to również o tym przypomni. Celem wdrożenia jest pomoc pracownikom, a nie dokładanie im dodatkowej pracy. Każda drużyna potrzebuje takiego skrzydłowego :)
  • Analityka: Teraz decyzje są podejmowane na podstawie prawdziwych danych, z analizą efektywności danych źródeł i kanałów sprzedaży. Jest to fundament do podejmowania dobrych decyzji 

100% obsłużonych leadów

zredukowaliśmy problem 'zagubionych' leadów

<24H rozmowa telefoniczna

W mniej niż 24H  kontaktujemy się z nowymi leadami

Proces kluczem do sukcesu

System krok po kroku przeprowadza klienta i handlowca przez następne etapy, dzięki temu wszystkim zaoszczędza czas 

Decyzje oparte o analitykę

W kilka sekund mamy dostęp do wszystkich informacji. Decyzję opieramy na danych, a nie przypuszczeniach

Nieźle!

Chętnie dowiem się, jak zaoszczędzić wprowadzając automatyzację w swojej firmie: