Jak zautomatyzować proces sprzedaży półkolonii? - Case Study GO4Robot

Jak zautomatyzować proces sprzedaży półkolonii? - Case Study GO4Robot
GO4Robot to ogólnopolska sieć franczyzowa, która uczy dzieci robotyki i programowania z wykorzystaniem klocków LEGO i nie tylko. Stworzyli swój autorski program edukacyjny, dzięki temu zajęcia prowadzą dla dzieci już od 3 roku życia. W samym Poznaniu z ich zajęć korzysta 2000 dzieci tygodniowo!
W okresie letnim organizują półkolonie i warsztaty z robotyki, których nadrzędnym celem jest dobra zabawa połączona z wiedzą.
Branża: Edukacyjna
Zatrudnienie: 20+
Proces sprzedaży półkolonii zazwyczaj zaczyna się na przełomie kwietnia i maja. Oznacza to, że w tym samym czasie prowadzone są zajęcia cykliczne i obsługa klientów zapisujących się na półkolonie. Obsługa dwóch tak dużych procesów równocześnie wymaga sprawnego zarządzania. Klienci korzystają z różnych kanałów komunikacji, brak jednego miejsca obsługi wszystkich zapytań, powoduje, że możemy tracić potencjalnych klientów. Czy ktoś kiedyś nie zapomniał odpisać na maila? :)
Dotychczas do obsługi półkolonii był Excel, ale nie zdał on egzaminu. Praca w Excelu była czasochłonna i bez możliwości automatyzacji.
Problemy:
Potrzeby:
Na początku rozpisaliśmy poszczególne działania, od momentu pierwszego kontaktu i jego źródła, aż do finalnego zakończenie półkolonii. Mając wszystkie "puzzle" podzieliliśmy je na etapy i cele, które mają być zrealizowane.
W efekcie prac otrzymaliśmy zmapowany proces, który dokładnie opisuje co na którym etapie ma się wydarzyć. Dodatkową wartością podczas mapowania procesu było ustalenie działań na poszczególnych etapach oraz widok 'z lotu ptaka' na cały proces.
Mając już rozpisane etapy, przystąpiliśmy do odtworzenia ich w CRMie.
Poniżej kilka przykładowych etapów:
Klienci kontaktują się przez wiele kanałów:
Jeżeli zastanawiasz się, jak może to działać w praktyce?Przygotowałem wideo, w którym pokazuję cały proces krok po kroku:
- szukanie info, gdzie był lead
- ręcznie wysyłanie wiadomości
- brak przypomnień/ follow up
0,1H: napisanie i wysyłanie maili z informacjami o formalnościach
Zaoszczędzony czas na 1 uczestnika: około 2H
Planowa liczba uczestników LATO 2022: 653 osoby
Przyjęta stawka godzinowa: 25 zł brutto/h
WYNIK: 32 650 zł brutto
Zaoszczędzonych kosztów pracy, dzięki automatyzacji pracesów
Wszystko w jednym miejscu, bez gubienia leadów
PomAGANIE firmom to nasza SUPERMOC 😎