Skontaktuj się z nami
+48 573 503 972

TOP 5 korzyści z integracji WhatsApp i Bitrix24

zdjęcie-artykuł

Jarosław Kałasz

Chcesz mieć wszystkie zapytania klientów z różnych kanałów komunikacji w JEDNYM MIEJSCU?

Pokażemy TOP 5 korzyści integracji WhatsApp z Bitrix24, które znacznie ułatwiają komunikację z klientami.

Data publikacji: 20 marca 2023

Zobacz ten odcinek na YouTube:

Aplikacja jest opcją płatną

Tak więc warto tylko na samym wstępie powiedzieć, że sama aplikacja jest opcją płatną. Nie jest to miliony monet, bo to jest 60 zł i w przeliczeniu 112 zł w wersji PRO. 

Czym się one różnią?
Wspólne funkcje:
Czyli możemy pisać pierwsi do klienta. Możemy z botem pracować. Mamy nielimitowaną liczbę dialogów, wiadomości, odbieranie plików i CRM plugin. Czyli możemy po prostu pisać od razu bezpośrednio z klientem w ramach samego samego CRM. 

Rozszerzone funkcje:
To właśnie Whatcrm web i praca z grupami. Wysyłanie i wyświetlanie reakcji na samym czacie.  

Chcesz zintegrować WhatsApp Bitrix24?

Pomożemy Ci to zrobić!

Korzyść 1: Pisanie na WhatsApp z poziomu Bitrixa

Zacznijmy od tego, że klient napisał do nas na WhatsAppie. Wpisałem przykładową wiadomość “Test”.

whatsapp-i-bitrix24
integracja-whatsapp-i-bitrix24

Tą wiadomość od razu otrzymaliśmy na Bitrixa.Dostaliśmy powiadomienie, że Jarek napisał do nas na kanale WhatsAppowym. I tutaj mamy historię naszej komunikacji.

Możemy teraz odpisać na tą wiadomość z poziomu Bitrixa. Ta wiadomość od razu się wyświetla na telefonie, także widzimy kto nam odpisał, czyli imię, które ma ta osoba w Bitrixie.

Tak samo jak WhatsAppa, możemy łączyć z Bitrixem, Mesendżera i wszystkie inne otwarte kanały komunikacji.

powiadomienie-z-whatsapp-w-bitrix24
czat-whatsapp-w-bitrix24

Korzyść 2: CRM a WhatsApp

Opcja numer 2 to potężne narzędzie integrujące WhatsAppa i CRMa. Patrzcie jak to działa. 

Jesteśmy w Bitrixie, mamy czat z naszym klientem i obok zdjęcia klienta mamy oznaczenie CRM. To znaczy, że ten klient jest w naszej bazie, widnieje jako kontakt i deal.

Możemy kliknąć ‘Otwórz menu’. I dalej wybrać ‘Wyświetl deala’. Od razu możemy zobaczyć czym jest on zainteresowany, na jakim etapie jest i w jakim lejku.

Z tego poziomu możemy zapoznać się ze wszystkimi informacjami dot. deala. I bardzo łatwo, na jedno kliknięcie, można znowu wrócić do czatu

Możemy napisać do klienta i ta wiadomość będzie komunikowana przez WhatsAppa.
Jakbym chciał wysłać nową wiadomość, mogę skorzystać z funkcji SMS. I tutaj możemy wysyłać albo z bramki SMS, albo z WhatsAppa 

Załóżmy, że np. zrobiliśmy ofertę dla klienta i chcemy wysłać jakąś informację. Wpisujemy w treści smsa “Oferta wysłana na maila” i klikamy ‘Wyślij’.

Od razu jest to zintegrowane, czyli mamy informacje, że sms został wysłany na ten numer telefonu.

Co widzi klient, czyli jak wygląda sms z poziomu telefonu. Widzimy tutaj całą naszą korespondencję. Jak odpowiemy na te wiadomości, to od razu Bitrix powiadomi nas o tym. To jest oznaczone ze statusem ‘Nieprzeczytane’ 

Jak przeskoczymy do CRM -> Deale -> wybierzemy odpowiedni lejek, to wyświetla nam się informacja, że czat z klientem jest nieprzeczytany.

Czyli możemy mieć automatyczne powiadomienia o tym, że właśnie klient napisał na WhatsAppie. Możemy pisać do klienta z poziomu deala, jest to bardzo wygodne!

Korzyść 3: Automatyzacja w Bitrixie

Jesteśmy w konfiguratorze automatycznych działań. Możemy np. przesyłać pozdrowienia i mamy tutaj 2 opcje i poniżej wpisujemy tekst.

Teraz nie chcę aktywować tych pozdrowień, a np., jest zakończone zapytanie, mam automatyczną wiadomość, mogę jeszcze coś dopisać.

Czyli, możemy wysłać tekst albo nic nie robić, kiedy zapytanie jest zakończone.

Tak samo, jeśli pytanie jest nie obsłużone w ciągu np. 1 godziny, to możemy wysłać tekst. I tutaj jest propozycja.

Teraz sprawdźmy to w praktyce.

Wchodzimy na WhatsAppa i wysyłamy wiadomość. Trafia to oczywiście do naszego Bitrixa, mamy tutaj całą historię komunikacji, i możemy odpisać na wiadomość z poziomu Bitrixa. 

Teraz klikamy ‘Zakończ rozmowę’. Teraz to bezpośrednio trafiło do systemu, nie musimy tego robić ręcznie. Pracuj mądrze, a nie ciężko!

Korzyść 4: Ustawianie czasu pracy

Powiemy o czasie pracy i ocenie jakości samych rozmów, oraz o zbiorze wszystkich rozmów na WhatsAppie i nie tylko w Bitrixie.
Wskakujemy do naszego Bitrixa i wchodzimy w konfigurator czasu pracy. Bardzo fajna opcja to skonfigurowanie czasu pracy. Możemy wskazać w jakich godzinach i nawet strefie czasowej odpowiadamy, i jeżeli nie jesteśmy w tych godzinach, to jest automatyczna odpowiedź, że nie możemy teraz rozmawiać.  

Teraz jesteśmy w konfiguratorze oceny jakości, jest on świetnym narzędziem do kwalifikacji rozmów.

Mamy tutaj zaznaczone, że po zakończeniu rozmowy, jest możliwe otrzymanie oceny od klienta.

Zobaczmy jak to może wyglądać. Wejdziemy do ‘Centrum kontaktowe’.

Tutaj mamy ‘Rozmowy’, w tym miejscu są wszystkie rozmowy z klientami, które są realizowane. Danych dotyczących rozmów jest mnóstwo : Pracownik, który obsługiwał, Czas reakcji konsultanta, Wysłanie ostatniej wiadomości, Czas rozmowy.

Ze wszystkich tych danych później mamy analitykę i statystykę.

Jest także kolumna ‘Oceniono przez klientów’, czyli ocenione rozmowy przez klientów.

Możemy także filtrować rozmowy, które zostały ocenione i zobaczyć wszystkie, które zostały dobrze ocenione. Możemy także dodawać ocenę przełożonego. Czyli mamy full-time centrum kontaktowe.

Korzyść 5: Dystrybucja połączeń WhatsAppa w Bitrixie

Do danego numeru WhatsApp’owego możemy podłączyć kilku konsultantów i ustawić jak wiadomości od klientów będą podzielone między konsultantami.

Załóżmy, że mamy bardzo dużo zapytań, pytania są przydzielane równomiernie i czas bezczynności przed przekazaniem do następnego konsultanta w kolejce to 1 minuta. Na przykład, pytanie idzie do Jarka, jeśli w ciągu 1 minuty Jarek nie odpowiada, system wrzuca to pytanie do kolejnego konsultanta, czyli Krzysztofa.

Także mamy dwie przydatne funkcję ‘Podczas kierowania zapytań sprawdź, czy konsultant jest dostępny’ i ‘Ogranicz liczbę jednoczesnych zapytań do konsultanta’.


Dzięki tym funkcjom mamy pewność, że nie przegapimy żadnej wiadomości z WhatsAppa, będą one rozdystrybuowane na poszczególne osoby.

autor-artykułu

O autorze

Jarek Kałasz jest założycielem i CEO ITrix. Jego pasją są automatyzacje oraz dzielenie się wieloletnią wiedzą. Jako właściciel kilku firm doskonale rozumie wyzwania przedsiębiorców i pomaga nie tylko rozwiązywać konkretne problemy dzięki automatyzacji, ale również optymalizować pracę całej firmy.

Zawsze stawia na praktyczność i szczerość, a dzięki swojemu doświadczeniu i wieloletniej pracy zna każdy szczegół "wielkiej maszyny" zwanej Bitrix24.

Jarek jest również twarzą i głównym bohaterem naszego kanału na YouTube, na który serdecznie zapraszamy!

Chcesz sprawdzić czy Bitrix24 ma to, czego potrzebuje Twoja firma?