Skontaktuj się z nami
OGÓLNE WARUNKI UMOWY
§ 1. Definicje
Określenia użyte w niniejszych OWU mają następujące znaczenie:
- OWU – niniejszy dokument, tj. Ogólne Warunki Umowy ;
- Zleceniobiorca – ITRIX SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ, REGON: 527107572, NIP: 7773416634, adres do doręczeń: ul. Zagórze 44, 62-004 Czerwonak, e-mail: kontakt@itrix.pl;
- Zleceniodawca – podmiot prowadzący działalność gospodarczą, na rzecz którego Zleceniobiorca realizuje usługi doradcze;
- Strony – Zleceniobiorca oraz Zleceniodawca;
- Umowa – umowa o świadczenie usług przez Zleceniobiorcę na rzecz Zleceniodawcy zawarta w sposób określony §2 ust. 6 lub ust. 9, której postanowienia zostały uregulowane w zaakceptowanym przez Zleceniodawcę OWU.
- Usługa Aktywacji Licencji Bitrix24 – Usługa aktywacji, która realizowana jest przez Zleceniobiorcę na rzecz i w imieniu Zleceniodawcy;
- Usługa Doradcza - Usługa doradcza realizowana przez Zleceniobiorcę polegająca na odpowiedzi na pytania Zleceniodawcy związane z system Bitrix24 i wsparcie Zleceniodawcy w procesie wdrożenia Bitrix24;
- Cennik – wykaz dostępnych pakietów Usług Doradczych świadczonych przez Zleceniobiorcę wraz z informacją o zakresie każdego z pakietów oraz wysokości wynagrodzenia Zleceniobiorcy za usługi wchodzące w skład każdego z pakietów znajdujący się pod adresem: Cennik Bitrix24 - Licencje i pakiety Bitrix - ITrix; https://itrix.pl/cennik/
- Bitrix24 – program do zarządzania firmą dostarczany przez Producenta. Szczegóły dotyczące tego oprogramowania, zasady odpowiedzialności i warunki korzystania z Systemu Bitrix24 znajdują się na stronach Producenta, tj. https://www.bitrix24.pl/ i https://www.bitrix24.pl/legal.php ;
- Producent– producent, który dostarcza System Bitrix24 i z którym Zleceniodawca zawarł odrębną umowę licencyjną na korzystanie z Systemu
- Konto Zleceniobiorcy - miejsce do komunikacji Stron i zgłaszania zadań, dostępne pod adresem: itrix.bitrix24.pl;
- System Zleceniodawcy - system informatyczny Bitrix24 Zleceniodawcy, na którym ma być aktywowana licencja lub realizowana usługa wdrożeniowa np. URL: b24-x132sad.bitrx24.pl ;
- Konfiguracja – niewynikająca z awarii zmiana w działaniu lub funkcjonowaniu Systemu Bitrix24, wprowadzona przez Zleceniobiorcę w imieniu i na rzecz Zleceniodawcy na skutek zgłoszenia Zleceniodawcy;
- Pakiet Świadczenia Usług – pakiet określonych usług świadczonych przez Zleceniobiorcę zamieszczony w Cenniku dostępnym na stronie internetowej Zleceniobiorcy określający zakres usług wchodzących w skład tego pakietu oraz określoną ilość godzin, w których Zleceniobiorca będzie świadczył usługi na rzecz Zleceniodawcy lub w których będzie pozostawał w gotowości do ich świadczenia, a także datę ważności pakietu.
- Licencja Bitrix24 - Zgodnie z ofertą Producenta aktualne dostępne wersje są opisane na stronie: https://www.bitrix24.pl/prices/;
- Data ważności pakietu - data, do której Zleceniodawca może zrealizować pakiet godzin na Usługi Doradcze. Po upływie daty ważności pakietu, niewykorzystanie godziny tracą ważność. Godziny niewykorzystane nie podlegają refundacji;
§ 2. Usługi doradcze
1. Przedmiotem usługi jest świadczenie za wynagrodzeniem przez Zleceniobiorcę na rzecz Zleceniodawcy w ustalonym indywidualnie przez Strony wymiarze czasowym usług informatycznych w postaci Usług Doradczych dla Zleceniodawcy dotyczących w szczególności Systemu Bitrix24, w tym czynności związanych z:
- a) instalacją Bitrix24,
- b) Konfiguracją Bitrix24 do potrzeb Zleceniodawcy poprzez dostosowanie ustawień,
- c) aktualizacją Bitrix24,
- d) przeprowadzeniem szkoleń z zakresu wykorzystania Bitrix24 dla Zleceniodawcy, jego pracowników i współpracowników,
- e) analizowaniem możliwości Systemu Bitrix24 do wymagań Zleceniodawcy
- f) konsultowaniem ze Zleceniodawcą możliwości usprawnień jego korzystania z Systemu Bitrix24.
3. Wysokość wynagrodzenia Zleceniobiorcy zależna jest od rodzaju pakietu usług wybranego przez Zleceniodawcę i wynika z Cennika. Wysokość wynagrodzenia za usługi świadczone w ramach wybranego pakietu jest niezależna od ilości godzin konsultacji rzeczywiście odbytych. Zleceniodawca uprawniony jest do skorzystania z zakupionych godzin w ramach danego pakietu do momentu upływu daty ważności pakietu. Sposób ustalenia daty ważności pakietu jest uwzględniony w cenniku. Zleceniodawcy nie przysługuje refundacja za godziny niewykorzystane do czasu upływu daty ważności pakietu. Wynagrodzenie Zleceniobiorcy obejmuje również jego gotowość do świadczenia usługi.
4. Zleceniodawca składa zamówienie poprzez:
- a) kliknięcie opcji „KUP” przy wybranym pakiecie znajdującym się w Cenniku oraz uzupełnienie formularza kontaktowego,
- b) telefonicznie,
- c) za pośrednictwem wiadomości e-mail.
6. Po otrzymaniu pierwszego zamówienia od Zleceniodawcy, Zleceniobiorca prześle mu za pośrednictwem wiadomości e-mail OWU oraz fakturę pro forma obejmującą wynagrodzenie w wysokości wynikającej z ust. 3 powyżej. W przypadku kolejnych zamówień, Zleceniobiorca prześle Zleceniodawcy fakturę pro forma obejmująca wynagrodzenie w wysokości wynikającej z ust. 3 powyżej. Akceptacja OWU przez Zleceniodawcę przy składaniu pierwszego zamówienia pozostaje w mocy dla zamówień składanych później, o ile treść OWU nie uległa zmianie. W wypadku zmiany treści OWU po złożeniu pierwszego zamówienia, w wypadku złożenia przez Zleceniodawcę kolejnego zamówienia, Zleceniobiorca przesyła Zleceniodawcy OWU w nowym brzmieniu w celu jego zaakceptowania. Zaakceptowanie OWU w nowym brzmieniu jest warunkiem przystąpienia przez Zleceniobiorcę do realizacji kolejnego zamówienia na rzecz Zleceniodawcy.
7. W celu zawarcia Umowy przy złożeniu pierwszego zamówienia Zleceniodawca zobowiązany jest:
- a) odpowiedzieć na wiadomość e-mail, o której mowa w ustępie poprzedzającym potwierdzając zapoznanie się i zaakceptowanie warunków OWU oraz
- b) opłacić należność z faktury pro forma.
9. W przypadku kolejnych zamówień, Zleceniodawca zobowiązany jest opłacić należność z faktury pro forma bez konieczności akceptacji treści OWU, chyba że treść OWU uległa zmianie po złożeniu przez Zleceniodawcę pierwszego zamówienia.
10. W wypadku, gdy którejkolwiek z czynności, o których mowa w ust. 7 lit. a-b powyżej dokonuje pracownik lub współpracownik Zleceniodawcy, jest on traktowany jako osoba czynna w lokalu przedsiębiorstwa w rozumieniu art. 97 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny i jest poczytywany za umocowanego do dokonywania czynności prawnych w imieniu Zleceniodawcy. Skutki prawne wynikające z działań pracownika lub współpracownika Zleceniodawcy, powstają po stronie Zleceniodawcy.
11. Zleceniobiorca rozpoczyna świadczenie Usługi Doradczej w ciągu 7 dni roboczych od dnia zawarcia Umowy, chyba że Strony w formie wiadomości e-mail uzgodnią inny termin rozpoczęcia Usługi Doradczej. Najpóźniej przystępując do realizacji Usługi Doradczej, Zleceniobiorca informuje Zleceniodawcę o szacowanym terminie realizacji Usługi Doradczej, o ile informacji takiej nie przekazał Zleceniodawcy wcześniej. Szacowany termin realizacji Usługi Doradczej może ulec zmianie w wypadku wystąpienia okoliczności, których Zleceniobiorca nie był w stanie przewidzieć podając szacunkowy termin realizacji Usługi Doradczej, w szczególności przyczyny leżące po stronie dostawców usług elektronicznych bądź awarie i utrudnienia w działaniu systemu Bitrix bądź w infrastrukturze Zleceniodawcy.
12. W przypadku gdy Usługa Doradcza świadczona przez Zleceniobiorcę na rzecz Zleceniodawcy wiąże się z dostępem do danych osobowych w Systemie Bitrix24, Zleceniodawca jest zobowiązany do ich nadania, a następnie do niezwłocznego ich odebrania Zleceniobiorcy po zakończonej konsultacji.
13. Zleceniobiorca zastrzega, że w ramach swoich działań:
- a) z zakresu przedmiotu Umowy wyłączona jest naprawa przez Zleceniobiorcę wszelkiego oprogramowania firm trzecich w szczególności Systemu Bitrix24; w przypadku wystąpienia takiej awarii pomoc Zleceniobiorcy ogranicza się do konsultacji i wsparcia Zleceniodawcy w zakresie obsługi, Konfiguracji lub kontaktu z firmami zewnętrznymi lub z Producentem,
- b) zapytania i problemy dotyczące oprogramowania firm trzecich, nie związane z usługami wykonywanymi przez Zleceniobiorcę, a wykraczające poza zakres kompetencji Zleceniobiorcy mogą zostać obsłużone przez Zleceniobiorcę w trybie pozyskania informacji od firmy trzeciej w ramach kanału wsparcia dostarczonego przez Zleceniodawcę. W przypadku braku możliwości udzielenia odpowiedzi na dane zapytanie i udzielenia wystarczających wskazówek celem rozwiązania problemu wszelka odpowiedzialność Zleceniobiorcy jest wyłączona.
15. Zleceniodawca będący osobą fizyczną lub osoba fizyczną prowadzącą działalność gospodarczą, dla której Umowa ta nie ma charakteru zawodowego niniejszym zezwala na rozpoczęcie wykonywania Umowy przed upływem terminu do odstąpienia od tej Umowy. Wyrażenie tej zgody przez Zleceniodawcę skutkuje utratą prawa o złożenia oświadczenia o odstąpieniu od Umowy. Zleceniodawcy innemu niż określony w zdaniu poprzedzającym nie przysługuje prawo do odstąpienia od Umowy.
§ 3. Forma komunikacji / czas obliczenia realizacji usługi
1. Zarówno świadczone przez Zleceniobiorcę w ramach realizacji Umowy usługi, jak zgłaszane przez Zleceniodawcę zgłoszenia, dokonywane będą zdalnie, bez jednoczesnej fizycznej obecności Stron, za pośrednictwem środków i urządzeń pozwalających na bezpośrednie porozumiewanie i komunikowanie się na odległość, tj. według każdorazowego wyboru Stron, tj. przy użyciu:
- a) telefonu (stacjonarnego, komórkowego) w zakresie konsultacji, z wyłączeniem zgłaszania awarii i zlecania zadań,
- b) czatu i szybkich wiadomości w Systemie Bitrix24 Zleceniodawcy w zakresie konsultacji, z wyłączeniem zgłaszania awarii i zlecania zadań,
- c) systemu zadań i maili - ticketów w Systemie Bitrix24 w zakresie zgłaszania awarii i zlecania zadań,
- d) rozmów audio oraz audio-video w Systemie Bitrix24 lub innym uzgodnionym w danym momencie przez Strony (np. Zoom, Google meet i inne) w zakresie konsultacji lub rozmów związanych z wcześniej zleconymi zadaniami, z wyłączeniem zgłaszania awarii,
- e) korespondencji email,
- f) innych narzędzi niewymienionych w lit. a-e powyżej.
- a) telefonu: każde rozpoczęte 15 minut połączenia telefonicznego ze Zleceniodawcą, przychodzące do Zleceniobiorcy bądź wychodzące od Zleceniobiorcy, jest równoznaczne ze świadczeniem przez Zleceniobiorcę usług przez okres 15 minut;
- b) zadania na Koncie w Systemie Bitrix24 – każde rozpoczęte 15 minut świadczenia usług w ramach danego zadania jest równoznaczne ze świadczeniem przez Zleceniobiorcę usług przez okres 15 minut;
- c) umówionej rozmowy audio-video za pośrednictwem wybranego przez Strony systemu informatycznego – każde rozpoczęte 15 minut świadczenia usług w ramach danego zadania jest równoznaczne ze świadczeniem przez Zleceniobiorcę usług przez okres 15 minut;
- d) czatu lub wiadomości na tablicy w Systemie Bitrix24 – w przypadku krótkich zapytań oraz wstępnych pytań o możliwość wykonania danego zlecenia zostanie naliczony czas za każde rozpoczęte 15 minut.
4. W przypadku zwrócenia się przez Zleceniobiorcę lub jakąkolwiek inną osobę wykonującą Umowę w jego imieniu do Zleceniodawcy o przekazanie jakichkolwiek danych, dokumentów czy innych nośników informacji, Zleceniodawca zobowiązany jest wydać te dane, dokumenty i nośniki informacji niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie jednego dnia roboczego. Niezachowanie w/w terminu przez Zleceniodawcę może wypłynąć na wydłużenie terminu realizacji Usługi Doradczej, za co Zleceniobiorca nie ponosi odpowiedzialności.
5. Forma kontaktu, o której mowa w ust. 1 lit. a nie służy do zgłaszania Zleceniobiorcy awarii lub powierzania mu zadań do wykonania w ramach Umowy. Zgłoszenia awarii lub powierzenie zadań z wykorzystaniem tej formy kontaktu nie jest wiążące dla Zleceniobiorcy.
6. Zleceniobiorca przesyła Zleceniodawcy raporty dotyczące godzin poświęconych przez Zleceniobiorcę na świadczenie przez niego usług na rzecz Zleceniodawcy w ramach wybranego Pakietu Świadczenia Usług.
7. Zleceniodawca zobowiązany jest zweryfikować poprawność wykonania usług przez Zleceniobiorcę w terminie 5 dni od dnia upływu daty ważności pakietu oraz zgłoszenia w tym terminie ewentualnych zastrzeżeń. Niezgłoszenie zastrzeżeń w terminie określonym w zdaniu poprzednim jest równoznaczne z przyznaniem przez Zleceniodawcę, że usługi Zleceniobiorcy zostały wykonane w pełni poprawnie i że Zleceniodawca nie ma w tym zakresie żadnych zastrzeżeń.
§ 4. Odpowiedzialność
1. Zleceniobiorca nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne wady i nieprawidłowości związane z funkcjonowaniem Systemu Bitrix24. Odpowiedzialność ta wynika z umowy licencji zawartej przez Zleceniodawcę z Producentem, której Zleceniobiorca nie jest stroną i obciąża ona wyłącznie Producenta jako Licencjodawcę.
2. Zleceniobiorca ponosi odpowiedzialność wyłącznie z tytułu świadczonych przez siebie Usług Doradczych określonych w § 2 OWU.
3. Na zlecenie Zleceniodawcy, Zleceniobiorca może aktywować wybrane Licencje Bitrix24 w imieniu i na rzecz Zleceniodawcy. Zleceniobiorca działa wtedy jako pełnomocnik Zleceniodawcy. Zleceniobiorca nie sprzedaje Zleceniodawcy Licencji Bitrix24 - lecz wyłącznie może aktywować Licencję Bitrix24 w imieniu i na zlecenie Zleceniodawcy.
4. W realizacji usługi wskazanej w ust. 3 powyżej należy złożyć i opłacić zamówienie. Oferta zamówienia zostanie przedstawiona drogą e-mail.
5. Warunkiem aktywacji Licencji Bitrix24 jest podanie Zleceniobiorcy przez Zleceniodawcę adresu URL Bitrix24 Zleceniodawcy, na którym ma być aktywowana Licencja Bitrix24.
6. Zleceniobiorca odpowiada wobec Zleceniodawcy na zasadzie winy wyłącznie za zakres i konsekwencje świadczonych przez siebie usług, z zastrzeżeniem zapisów zawartych w niniejszym paragrafie. Zleceniobiorca nie odpowiada wobec Zleceniodawcy za jakość, treści, właściwości, poprawność działania i funkcjonalności oprogramowania Bitrix24 objętego zakupioną Licencją Bitrix24 na podstawie umowy zawartej przez Zleceniodawcę z Producentem, w szczególności za:
- a) brak dostępu do Bitrix24,
- b) potencjalne powstałe szkody, straty i związane z nimi roszczenia,
- c) utratę danych,
- d) wycieki danych,
- e) bezpieczeństwo danych w Systemie Bitrix24
8. Zleceniodawca jest odpowiedzialny za właściwe zabezpieczenie danych, jak i korzystanie z Systemu Bitrix24 w sposób gwarantujący jak najlepsze zabezpieczenie danych.
9. Zleceniobiorca może dodatkowo przypominać Zleceniodawcy o terminie upływu Licencji Bitrix24, ale to Zleceniodawca odpowiada za utrzymanie ważności Licencji Bitrix24 i odpowiednio wczesne zgłoszenie konieczności przedłużenia swojej Licencji Bitrix24 u Producenta na kolejny okres rozliczeniowy.
10. Strony wyłączają odpowiedzialność Zleceniobiorcy z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania Umowy, które powstało na skutek działania lub zaniechania podmiotów trzecich, niezależnych od Stron, takich jak Producent Systemu Bitrix24, dostawcy usług internetowych, dostawcy energii elektrycznej, i inni podobni. Niewykonanie bądź nienależyte wykonanie Umowy przez Zleceniobiorcę z tej przyczyny nie uprawnia Zleceniodawcy do odstąpienia od Umowy lub jej rozwiązania bez zachowania terminów wypowiedzenia.
11. Zleceniobiorca nie ponosi odpowiedzialności za niewykonanie lub nienależyte wykonanie Umowy, które powstało na skutek działania lub zaniechania Zleceniodawcy, jego pracowników, współpracowników niezależnie od formy tej współpracy lub jakichkolwiek innych osób, którym Zleceniodawca udzieli dostępu do swojego konta w Systemie Bitrix24. W szczególności dotyczy to przypadków, w których Zleceniodawca lub inne osoby, którym udzielił dostępu do konta w Systemie Bitrix24 korzystają z Systemu Bitrix24 w trakcie wykonywania przez Zleceniobiorcę czynności w System Bitrix24 w imieniu i na zlecenie Zleceniodawcy. Wykonywanie czynności przez Zleceniodawcę lub jakiekolwiek inne osoby z wyjątkiem Zleceniobiorcy odbywa się na wyłączne ryzyko Zleceniodawcy i skutkuje całkowitym wyłączeniem odpowiedzialności Zleceniobiorcy za świadczone przez niego usługi.
12. Zleceniobiorca nie ponosi odpowiedzialności za niewykonanie lub nienależyte wykonanie Umowy, które powstało na skutek przekazania przez Zleceniodawcę błędnych lub niepełnych informacji dotyczących wykonywanego zadania.
13. Zleceniobiorca nie jest zobowiązany do konfiguracji Systemu Bitrix24 zgodnie z umowami zawartymi przez Zleceniodawcę z podmiotami trzecimi, ani do analizowania tych umów lub regulaminów usług. Wszelkie modyfikacje i nowe integracje powinny być przez Zleceniodawcę wyspecyfikowane wobec Zleceniobiorcy zgodnie z tymi umowami w sposób precyzyjny i pełny.
14. Zleceniobiorca nie odpowiada za straty Zleceniodawcy, w szczególności dopłaty do usług firm trzecich, wynikające z Konfiguracji mieszczącej się w ramach niewystarczająco sprecyzowanego zlecenia/zadania, które jednocześnie wykonano poprawnie.
15. Postanowienia niniejszego paragrafu regulują kompleksowo kwestię odpowiedzialności Zleceniobiorcy za wykonanie Umowy. Strony oświadczają, że wyłączają odpowiedzialność Zleceniobiorcy z tytułu rękojmi z wyłączeniem sytuacji, gdy Zleceniodawcą jest osoba fizyczna lub osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą, dla której Umowa ta nie ma charakteru zawodowego.
16. Zleceniodawca będący osobą fizyczną lub osobą fizyczną prowadzącą działalność gospodarczą, dla której Umowa ta nie ma charakteru zawodowego ma prawo zgłaszać reklamacje z tytułu rękojmi w zakresie usług świadczonych przez Zleceniobiorcę, o których mowa w ust. 2 w formie wiadomości e-mail lub za pośrednictwem Konta Zleceniodawcy. Zleceniobiorca rozpatruje reklamację w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania uznając ją za zasadną lub odmawiając uznania jej za zasadną. Postanowień niniejszego ustępu nie stosuje się do Zleceniodawcy innego niż wymieniony w zdaniu pierwszym tego ustępu.
17. Zakazuje się dostarczania przez Zleceniodawcę treści o charakterze bezprawnym. Zleceniodawca ponosi odpowiedzialność za szkodę powstałą po stronie Zleceniobiorcy wskutek złamania przez Zleceniodawcę tego zakazu.
§ 5. Poufność
1. Strony oraz ich pracownicy lub współpracownicy zobowiązują się do utrzymania w tajemnicy i nieujawniania osobom trzecim informacji o warunkach Umowy oraz wszelkich danych o przedsiębiorstwie, klientach, pracownikach i współpracownikach drugiej ze Stron, na zasadach określonych w ustawie o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (jak i w innym równoważnym akcie), zarówno w okresie obowiązywania Umowy, jak i po jej realizacji lub rozwiązaniu przez okres 2 lat, bez uprzedniej zgody drugiej Strony wyrażonej w formie pisemnej lub za pośrednictwem wiadomości mailowych.
2. Wykorzystywanie danych i informacji określonych w ust. 1 w innych celach, niż określonych w Umowie, jak również ich publikacja, nie jest dopuszczalna bez uprzedniej zgody drugiej ze Stron wyrażonej w formie pisemnej lub za pośrednictwem wiadomości mailowych.
3. Obowiązek poufności określony w ust. 1 i 2 powyżej nie dotyczy informacji powszechnie znanych lub będących w posiadaniu drugiej Strony czy też uzyskanych bez naruszenia w/w obowiązku, jak też nie dotyczy udostępniania informacji na żądanie sądu, prokuratury i innych uprawnionych organów publicznych.
4. Obie Strony wyrażają zgodę na informowanie o fakcie zawarcia Umowy.
5. W każdym wypadku wypowiedzenia niniejszej Umowy przez którąkolwiek ze stron postanowienia niniejszego paragrafu pozostają w mocy przez okres 2 lat od dnia dokonania takiego wypowiedzenia.
§ 6 Ochrona danych osobowych
1. Warunki powierzenia przetwarzania danych osobowych przez Zleceniodawcę na rzecz Producenta w ramach umowy licencyjnej znajdują się na stronie Producenta: https://www.bitrix24.com/upload/DPA/BitrixDPA.pdf Zleceniobiorca nie jest podmiotem przetwarzającym w tym zakresie i nie ma dostępu do danych z związku z umową zawartą pomiędzy Zleceniodawcą a Producentem.
2. Wyłącznie w sytuacji, gdy Zleceniobiorca podczas świadczenia na rzecz Zleceniodawcy Usługi Doradczej wskazanej w §2 powyżej, niezbędny będzie wgląd do danych osobowych przez Zleceniobiorcę, a Zleceniodawca umożliwi mu dostęp do danych w Systemie Bitrix24, dojdzie do powierzenia przetwarzania danych osobowych na gruncie art.28 RODO i zastosowanie znajdzie treść niniejszego paragrafu. W takim przypadku Zleceniodawca (zwany dalej: Administratorem danych) oświadcza, że decyduje o celu i środkach przetwarzania powierzanych danych osobowych i na mocy art. 28 ust. 3 RODO powierza Zleceniodawcy (zwanemu dalej: Podmiotem przetwarzającym) przetwarzanie danych osobowych w imieniu i na rzecz Administratora Danych na czas realizacji Usług Doradczych.
3. Charakter usług świadczonych przez Zleceniobiorcę nie wymaga przekazywania danych do infrastruktury Zleceniobiorcy, który może mieć do nich dostęp wyłącznie w ramach nadanych mu przez uprawnień do zdalnego dostępu udzielonego mu przez samego Zleceniodawcę i w takim zakresie należy rozpatrywać zapisy niniejszego powierzenia.
4. Dane powierzone Podmiotowi przetwarzającemu przez Administratora danych osobowych obejmuje wyłącznie dane osobowe które zostały mu udostępnione tj. kategorie danych: Pracownicy, Współpracownicy, Kliencie, rodzaj danych: dane zwykłe.
5. Podmiot przetwarzający zobowiązuje się przetwarzać powierzone dane wyłącznie w zakresie i celu realizacji na rzecz Administratora danych zleconej mu usługi. Podmiot powierzający nie będzie przetwarzać powierzonych mu danych osobowych w jakimkolwiek innym celu.
6. Administrator danych wyraża zgodę na dalsze powierzenie przetwarzania danych podwykonawcom z którymi współpracuje.
7. Podmiot przetwarzający:
- a) zapewnia by osoby upoważnione do przetwarzania danych osobowych zobowiązały się do zachowania tajemnicy lub by podlegały odpowiedniemu ustawowemu obowiązkowi zachowania tajemnicy;
- b) podejmuje wszelkie środki wymagane na mocy przepisów prawa, w szczególności stosuje środki techniczne i organizacyjne zapewniające ochronę powierzonych do przetwarzania danych osobowych, odpowiednią do zagrożeń oraz kategorii danych osobowych objętych ochroną, a w szczególności powinien zabezpieczyć dane osobowe przed ich udostępnieniem osobom nieupoważnionym, zabraniem przez osobę nieuprawnioną, przetwarzaniem z naruszeniem przepisów prawa oraz zmianą, utratą, uszkodzeniem lub zniszczeniem;
- c) uwzględniając charakter przetwarzania oraz dostępne mu informacje, pomaga Administratorowi danych wywiązać się z obowiązków określonych przepisami prawa, w zakresie w jakim jest to wymagane prawem;
- d) udostępnia Administratorowi danych informacje niezbędne do wykazania spełnienia obowiązków Podmiotu Przetwarzającego, jako podmiotu przetwarzającego dane osobowe, wynikających z przepisów prawa oraz umożliwia Administratorowi danych lub audytorowi upoważnionemu przez Administratora danych przeprowadzenie audytów, w tym inspekcji w godzinach pracy Podmiotu przetwarzającego, po wcześniejszym uzgodnieniu przez Strony ich terminu i przyczynia się do nich.
- e) poinformuje Administratora danych o wszelkich zdarzeniach stanowiących naruszenie przepisów dotyczących ochrony danych a wynikających z usług Podmiotu przetwarzającego świadczonej na rzecz Administratora danych,
- f) informuje Administratora danych o każdej istotnej zmianie okoliczności przetwarzania danych osobowych, która może mieć wpływ na wykonywanie postanowień niniejszego paragrafu;
8. W przypadku gdy jakiekolwiek dane zostały przekazane Podmiotowi przetwarzającemu w ramach powierzenia przetwarzania danych, usuwa on je po zakończeniu Umowy.
§ 7 Prawa Autorskie
1. Każdorazowo, gdy w związku ze współpracą Stron Zleceniobiorca przekaże Zleceniodawcy utwór lub gdy utwór powstanie w toku tej współpracy, Zleceniodawca upoważniony będzie do korzystania z tych utworów w zakresie niezbędnym dla realizacji niniejszej umowy w czasie jej obowiązywania i wyłącznie na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, tj., na następujących polach eksploatacji:
- a) utrwalania jakąkolwiek techniką, w tym m.in. techniką drukarską, reprograficzną, zapisu magnetycznego, techniką cyfrową;
- b) zwielokrotniania jakąkolwiek techniką, w tym m.in. techniką drukarską, reprograficzną, zapisu magnetycznego, techniką cyfrową;
- c) wprowadzania do pamięci komputera, sieci komputerowej oraz sieci multimedialnej;
3. Upoważnienie Zleceniodawcy do korzystania z tych utworów na zasadzie ust. 1 powyżej będzie mu przysługiwało pod warunkiem zapłaty całości kwoty objętej fakturą pro forma, o której mowa w §2 ust. 7 lit. b.
4. Postanowienia niniejszego paragrafu mają zastosowanie wyłącznie do utworów stworzonych przez Zleceniobiorcę lub jego pracowników i inne osoby, którymi Zleceniobiorca posłuży się w wykonaniu niniejszej umowy. Poza zakresem zastosowania niniejszego paragrafu pozostają utwory, do których prawa autorskie przysługują innym podmiotom, w tym w szczególności Producentowi.
§ 8 Postanowienia końcowe
1. Stronom nie przysługuje prawo przenoszenia, w całości ani w części, praw uzyskanych na mocy Umowy na osoby trzecie. Postanowienie to nie wyłącza praw Stron do korzystania z pomocy swoich pracowników i współpracowników przy realizacji przedmiotu Umowy.
2. Strony oświadczają, że jest ich celem rozstrzyganie wszelkich ewentualnych sporów dotyczących ważności, treści i wykonywania Umowy w drodze polubownej. Jeżeli wypracowanie rozwiązania polubownego nie będzie możliwe, Strony poddadzą spór pod rozstrzygnięcie Sądu Powszechnego miejscowo właściwego ze względu na siedzibę Zleceniobiorcy.
3. W przypadku zmiany przez którąkolwiek ze Stron jej adresu mailowego, Strona ta jest zobowiązana niezwłocznie poinformować drugą Stronę o fakcie przedmiotowej zmiany, nie później niż w terminie 3 dni od daty tej zmiany, pod rygorem uznania przesyłanych na jej poprzedni adres mailowy oświadczeń za skutecznie doręczone.
4. Strony mogą dokonywać dodatkowych ustaleń w zakresie czynności wynikających z realizacji Umowy w formie wiadomości e-mail, pod warunkiem, że ustalenia te zostaną wyraźnie i jednoznacznie zaakceptowane przez każdą ze Stron. Dokonane w ten sposób ustalenia nie mogą być sprzeczne z OWU pod rygorem nieważności.
5. Zleceniobiorca zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszego OWU. W przypadku Zmiany OWU w trakcie realizacji Usług Doradczych objętych jednym zamówieniem, do czasu zrealizowania tego zamówienia obowiązujące pomiędzy Zleceniobiorcą a Zleceniodawcą pozostają OWU w brzmieniu dotychczasowym. W przypadku złożenia przez Zleceniodawcę kolejnego zamówienia po dokonaniu zmiany brzmienia OWU uprzednio zaakceptowanego przez Zleceniodawcę, §2 ust. 7 lit. a-b stosuje się odpowiednio.