Porównanie 7 systemów CRM z Bitrix24

Angelina Shuliak

Szukasz systemu CRM, ale nie możesz ocenić który najlepiej odpowiada Twojej firmie? 

Porównanie systemów CRM przedstawione w tym artykule pozwoli Tobie na obiektywną ocenę każdego narzędzia i wybranie najbardziej skutecznego.

Systemy CRM można porównać do budynków. Niektóre mają jedne drzwi, cztery okna, kanapę i dywan na środku pokoju. Inne są bardzo podobne do tych pierwszych, ale jeszcze umeblowane. Mają wygodne łóżko, telewizor, Internet bez limitu i po jednym pokoju dla każdego członka rodziny.

Każdy z nich spełnia swoją funkcję, różnią się jednak tym, że każdy z nich będzie wygodny dla różnych osób. Tak samo jak każdy system CRM będzie wygodny dla innej firmy.

W tym artykule porównamy najpopularniejsze systemy CRM z Bitrix24, dzięki czemu każda firma będzie mogła wybrać swój "budynek", albo być może zdecydować się na przeprowadzkę :)

Zacznijmy od Bitrix24

To system zawierający wiele narzędzi do zarządzania firmą online, m.in. CRM, możliwość zarządzania zadaniami i projektami, komunikacja grupowa, zarządzanie dokumentami, śledzenie czasu pracy i wiele innych. Bitrix24 CRM to ponad 35 narzędzi sprzedażowych, takich jak integracja z mediami społecznościowymi, baza danych klientów, telefonia, e-marketing czy też płatności online. Jest to intuicyjne narzędzie, które wykorzystuje ponad 6 milionów firm na całym świecie.

CRM Livespace

Livespace to polskie narzędzie stworzone dla profesjonalnych działów sprzedaży B2B. Posiada gotowy do wdrożenia system sprzedaży. Livespace to intuicyjne i nierozbudowane narzędzie, które posiada wiele przejrzystych szablonów do szybkiego konfigurowania parametrów i raportów.

Zalety Livespace

  • Prosty w obsłudze
  • Gotowy do wdrożenia procesów sprzedaży
  • Segmentacja klientów
  • iOS i Android
  • Dostępne integracje przez API
  • Narzędzia do zarządzania zadaniami i lejkiem sprzedaży
  • Integracje z Google Chrome, DropBox, Microsoft Outlook
  • Wersja testowa - 14 dni

Wady Livespace

  • Nie dla dużych korporacji
  • Brak wersji darmowej
  • Tylko 3 dostępne wersje językowe (polski, angielski, rosyjski)
  • Brak możliwości wdrażania systemu dla MacOS i Windows
  • Koszty za poszczególnego pracownika
  • Nierozbudowany interfejs pod względem graficznym
  • Niewiele narzędzi biznesowych

Porównanie systemów CRM Livespace i Bitrix24

Pipedrive

Pipedrive to dostawca CRM pochodzący z Estonii, jest popularny wśród małych firm, dzięki swojej prostocie i cenie. Opinie o Pipedrive są bardzo pozytywne! Jest to jedno z najwyżej ocenianych oprogramowań CRM.

Zalety Pipedrive

  • Niska cena (10 USD za użytkownika miesięcznie)
  • Łatwość obsługi
  • Świetny i intuicyjny interfejs użytkownika
  • Aplikacja mobilna
  • Wsparcie techniczne
  • Odwzorowanie procesu sprzedaży dzięki automatyzowanym lejkom sprzedażowym

Wady Pipedrive

  • Brak zaawansowanego CRM
  • Brak darmowego planu
  • Wersja tylko chmurowa
  • Ograniczona personalizacja
  • Ograniczona współpraca
  • Brak czatu wewnętrznego
  • Ograniczone raportowanie
  • Trudności z pobieraniem leadów
  • Nie pasuje dla firm ze skomplikowanym procesem sprzedaży

Pipedrive a Bitrix24

Freshworks

Freshworks jest dostawcą oprogramowania CRM w chmurze, produkt jest głównie skierowany do rozwijających się małych i średnich firm, które potrzebują uniwersalnego pakietu CRM. Ponad 40 000 firm korzysta z Freshworks CRM.

Zalety Freshworks

  • Dostępna wersja próbna
  • Szeroki zestaw funkcji, które wymagają minimalnej personalizacji
  • Integracje zewnętrzne
  • Aplikacja mobilna

Wady Freshworks

  • Brak tablicy Kanban i wykresów Gantta
  • Brak wersji On-Premise (na własnym serwerze)
  • Dodatkowa cena za poszczególne narzędzia
  • Słaba obsługa klienta

Freshworks a Bitrix24

HubSpot CRM

HubSpot to amerykańska platforma CRM w chmurze (od listopada 2021 roku został wprowadzony interfejs w języku polskim). Umożliwia pracę zespołu na jednej bazie klientów, a także automatyzację procesów marketingowych i sprzedażowych.

Zalety HubSpot

  • Automatyzacja marketingu
  • Gotowe szablony wiadomości
  • Automatyczne śledzenie wiadomości e-mail
  • Integracje HubSpot
  • Nowoczesny interfejs użytkownika
  • Łatwość wdrożenia

Wady HubSpot

  • Brak kodu źródłowego
  • Brak opcji samodzielnego hostowania
  • Funkcje planu darmowego w ograniczonym zakresie
  • Wysoka cena

HubSpot CRM a Bitrix24

Salesforce

Salesforce jest najpopularniejszym na świecie systemem CRM (opartym o chmurę), pochodzącym ze Stanów Zjednoczonych. Dzięki platformie, działania w obszarach marketingu, sprzedaży i obsługi klienta stają się łatwiejsze i szybsze.

Zalety Salesforce

  • Kompletny pakiet CRM
  • AppExchange
  • Nie wymaga instalacji oprogramowania
  • Integracja z Google i Microsoft
  • Łatwy w obsłudze

Wady Salesforce

  • Wysoka cena za użytkownika (od 25 USD za użytkownika miesięcznie (gdy płacisz raz na rok) i szybko wzrasta do 300 USD za użytkownika miesięcznie)
  • Wiele limitów
  • Brak opcji samodzielnego hostowania
  • Nie przyjazny dla małych i średnich firm
  • Drogie szkolenia i wsparcie techniczne (200+$ za godzinę konsultacji)

Salesforce a Bitrix24

Synergius CRM

Synergius CRM to rozbudowany system CRM do kompleksowego zarządzania procesem sprzedaży.

Zalety Synergius CRM

  • Integracja z E-mail
  • API
  • Możliwość połączenia z aplikacją mobilną
  • Planowanie i monitorowanie pracy zespołu
  • Przechowywanie systemu współpracy z klientami
  • Możliwość raportowania

Wady Synergius CRM

  • Jest trudny w użyciu
  • Brak integracji z VOIP
  • Nie posiada połączeń wideo
  • Brak rozszerzonego zestawu narzędzi do automatyzacji procesów biznesowych

Synergius CRM a Bitrix24

Zoho

Zoho CRM to narzędzie, które umożliwia firmom szybką i wygodną komunikację z klientami oraz zarządzanie procesami marketingu i sprzedaży.

Zalety Zoho

  • Wiele narzędzi
  • Własny pakiet biurowy
  • Duża społeczność
  • Prosty interfejs

Wady Zoho

  • Cena za narzędzie/użytkownika
  • Narzędzia nie są w jednym miejscu
  • Brak hostingu własnego
  • Brak wielu funkcji w najtańszych pakietach
  • Długi proces pobierania i zestawienia danych

Zoho a Bitrix24

Chcesz poznać więcej ciekawych funkcji w Bitrix24?